Ok, nu säger folk att DN är ett större hot mot svensk säkerhet än Putin, och att tro motsatsen är konspirationsteori. Håhåjaja
Hon är ju helt... nåja, inget näthatande från mig. Men jag skulle tro att "folk" menar att det är en konspirationsteori att tro att Putin ligger bakom DN:s dåliga förtroende i detta fall och mycket annat. Inte som hon beskriver det. Alls.
Nej, precis. Men hon får det nästan till att det är en konspirationsteori att tro att Putin inte ligger bakom kritiken mot DN. Det här blir bara bättre och bättre.
Nej, precis. Men hon får det nästan till att det är en konspirationsteori att tro att Putin inte ligger bakom kritiken mot DN. Det här blir bara bättre och bättre.
Ja, nu sitter de och skrattar åt andra konspirationsteoretiker som menar att hon jobbar för CIA?
Lite självinsikt här tack Isobel. Ni är alla precis lika knäppa.
Jag vet inte om mörkning är rätt uttryck. Skulle snarare kalla det självcensur av kinesisk modell. Man undlåter medvetet att rapportera relevanta händelser för att de kan kasta skugga på fel parti.
Nej, det jag menar är hatbrott mot invandrare, dvs. främlingsfientliga/rasistiska hatbrott, vare sig personerna som utsätts begått brott eller ej. Det beräknades begås över 262 000 främlingsfientliga hatbrott 2013 i Sverige. (BRÅ)
Men för att återgå till huvudfrågan i tråden så funderar jag även på varför dessa övergrepp ska ha börjat just 2014. Är det för att det är just så långt bakåt i tiden som man hunnit undersöka saken eller är det då som tjejer blivit mer medvetna om att de kan anmäla, eller någon annan orsak. Det bör väl ha förekommit hur länge som helst annars att killar kladdar på tjejer i trängsel på festivaler.
Och detta är givetvis inget försvar för det som hänt just nyligen, utan bara funderingar.
En mycket bra sak med det här är att lögnarna och knäppskallarna inom gammelmedia tvingas fram i ljuset. Hadley-Kamptz teorier är klockrent foliehattande och hade setts som löjliga till och med på alternativsajterna. Och hon är alltså ledarskribent på en av Sveriges största tidningar.
Dagens giv från DN verkar vara inga kommentarer efter gårdagens Bagdad Bob-uppvisning av Opitz. Arrogansen är helt fantastisk. Men vi fick i alla fall svar på frågan om de någonsin kan medge misstag.
Fast utan att läsa tråden så väger dina ord ingenting..
Tvärt om. Det att jag utan att läsa tråden ändå vet vad som står visar ju att jag, till skillnad från flashbacksmobben, har insikt i hur saker faktiskt fungerar. I alla fall I det här fallet.
Intressant att personer som Hadley-Kamptz och hennes fans plötsligt börjar bry sig om rikets säkerhet - annars brukar ju sådana klassiska "höger"-bekymmer inte ge några PK-poäng direkt. Många av dem hatar ju nationalstaten och förnekar att svenskar existerar som folk.
Men det är tydligen helt ok att tala i som en nationalist, så länge man får spotta på polisen och hålla sina vänner på DN om ryggen.
Jag vet inte om mörkning är rätt uttryck. Skulle snarare kalla det självcensur av kinesisk modell. Man undlåter medvetet att rapportera relevanta händelser för att de kan kasta skugga på fel parti.
Och på vilket sätt är ett sånt förfarande inte mörkning?
Mattson på Expressen idag erkänner i princip rätt upp och ner att media har känt till vad som hände i Kungsträdgården. Men man kan inte rapportera allt.
"Media borde berättat om det här problemet tidigare, det tillstår varje publicist, men likafullt gäller journalistikens grundvärderingar och till dessa även mer praktiska grundförutsättningar. "
Från bloggen.
Grundvärderingarna är med andra ord att tjejer ska finna sig i att bli våldtagna för det gynnar mångkulturen. Media och Co är komplett galna.
Senast redigerad av Skriuw 2016-01-12 kl. 11:56.
Naturligtvis berättar inte DN något om gärningsmännens etnicitet utan bara att det handlar om "grupper av unga män". Läser man om detta på nwt.se istället, får man veta att det - förstås - är gäng av ensamkommande flykting"barn".
En tidning som inte tror på DN är NWT, Nya Wermlandstidningen
citat från ledarsidan:
"Någon nyhet var det heller inte för polisen, eftersom liknade övergrepp förekommit även under 2014 års upplaga av festivalen. Tidningen Dagens Nyheter slår sig nu för bröstet för sina avslöjanden, men redan i somras fick tidningen tips om händelserna men valde då inte att gå vidare. Anledningen till det torde inte vara så svår att räkna ut." http://nwt.se/asikter/ledare/2016/01...k?refresh=true
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!