Citat:
Ursprungligen postat av
Fideli
I nuläget tror jag definitivt inte på det. Däremot tror jag pappan tror på det han själv säger.
Rektorn känner inte till att GM ska ha blivit mobbad, soc känner inte till nån anmälan, polisen har inte agerat för de har inte haft något att agera på osv.
Igår las det ut text på fb från skolans hemsida ( tror jag det var) där det skrevs att flera tjejer var rädda för GM. Varför skulle de vara rädda för ett mobboffer, istället skulle de i såfall ha känt sympati.
Jag hoppas folk vågar stå för sanningen och berätta den.
Det kan ju mycket väl ha varit så att han varit framfusig mot en del tjejer och att BO sedan valt att ligga på honom för att visa vem som bestämmer.
Det här beteendet är ju ganska vanligt i den här åldern.
Rektorn känner inte till mobbingen utan bara incidenten innan jul.
Eftersom händelsen utspelade sig i slutet av förra terminen är det troligt att nätmobbingen satt igång under jullovet och MGM haft två veckor på sig att bli irriterad. Eventuellt har han i fredags(första dagen i skolan efter jul) fått reda på att han förekommer på rundskickad film där han misshandlas och under helgen bestämt sig för att hämnas. Jag tror det är viktigt för alla tonårsföräldrar att ryta till på sina gullungar om de hör minsta lilla om att det varit tjafs på skolan att det är vuxenvärlden som löser detta. Sedan är det en annan sak att tonåringar gärna försöker hålla vuxenvärlden utanför.
Det skulle vara väldigt intressant att veta om skolan ringt upp föräldrarna direkt efter julhändelsen eller om de bara skitit i det. Fungerande skolor ringer upp om nåt sånt händer.