2016-01-08, 16:39
Medlem
AvanzaBanks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svinsur
Tackar ödmjukast! Trevlig helg.
Mvh

Nemas! Tack detsamma

/Dan, Avanza
Citera
2016-01-11, 08:57
Medlem
rakarnas avatar
avanza sidan funkar bra men det vill inte ladda in grafer ? bara jag eller beror de på att börsen snart startar?

har inte problem med några andra sidor.
Citera
2016-01-11, 12:13
Medlem
AvanzaBanks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rakarna
avanza sidan funkar bra men det vill inte ladda in grafer ? bara jag eller beror de på att börsen snart startar?

har inte problem med några andra sidor.

Hej!

Vi har inte några rapporterade problem men jag vet att det kan vara lite småstrul ibland då man haft webbläsaren fylld med väldigt många flikar med olika grafer. I regel så bör det inte vara några problem dock, testa gärna en annan webbläsare om du upplever mycket problem. Du kan även prova att rensa ut webbläsarens lokala inställningar så som cache och cookies för att se om det hjälper.

/Dan, Avanza
Citera
2016-01-11, 13:10
Medlem
Reevess avatar
Avanza! Er grafik är oftast väldigt bra, men portföljrapporten ser direkt gräslig ut. Är det inte dags att hotta upp den lite grann och anamma den standard ni annars håller?

Dessutom skulle jag gärna vilja se möjligheten att prenumerera på en portföljrapport som automatiskt skapas vid ett visst intervall, exempelvis varje månad.
Citera
2016-01-11, 13:20
Medlem
AvanzaBanks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reeves
Avanza! Er grafik är oftast väldigt bra, men portföljrapporten ser direkt gräslig ut. Är det inte dags att hotta upp den lite grann och anamma den standard ni annars håller?

Dessutom skulle jag gärna vilja se möjligheten att prenumerera på en portföljrapport som automatiskt skapas vid ett visst intervall, exempelvis varje månad.

Hej!

Bra idé med automatiska utskick, portföljgeneratorn är tyvärr en funktion som har hängt med ett tag. Därför så ser den inte helt modern ut. Vi har tidigare tittat lite på möjliga lösningar och vi kommer sannolikt att se över funktioner framöver. Jag vågar inte säga något om vad som händer. Det kan mycket väl bli så att den görs om eller att den helt tas bort till förmån för en annan lösning.

Tack för att du ger värdefull input!

/Dan, Avanza
Citera
2016-01-11, 13:23
Medlem
Reevess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AvanzaBank
Hej!

Bra idé med automatiska utskick, portföljgeneratorn är tyvärr en funktion som har hängt med ett tag. Därför så ser den inte helt modern ut. Vi har tidigare tittat lite på möjliga lösningar och vi kommer sannolikt att se över funktioner framöver. Jag vågar inte säga något om vad som händer. Det kan mycket väl bli så att den görs om eller att den helt tas bort till förmån för en annan lösning.

Tack för att du ger värdefull input!

/Dan, Avanza

Misstänkte också att den har funnits ett tag. Kul att höra att ni kollar på det, oavsett om funktionen uppdateras eller ersätts.
Citera
2016-01-12, 08:53
Medlem
#LOUDmouth#s avatar
Har precis öppnat ett ISK-konto och har för avsikt att börja handla och lära mig lite och förhoppningsvis gå plus. Har fått en oväntad engångsinkomst som jag tänker kan vara lämplig att använda för att initialt handla och som jag i värsta fall kan bokföra som läropeng.

Men först och främst, ska jag sätta in pengar till aktiekontot eller till ISK-kontot?

/#LOUDmouth#
Citera
2016-01-12, 09:31
Medlem
Celenos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av #LOUDmouth#
Men först och främst, ska jag sätta in pengar till aktiekontot eller till ISK-kontot?
ISK.
Citera
2016-01-13, 09:56
Bannlyst
Just nu kan man inte sälja/köpa Bull x 15. När kan man fritt göra det? Vad skall inträffa för att det skall ske??
Citera
2016-01-13, 11:10
Medlem
AvanzaBanks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simba_rock
Just nu kan man inte sälja/köpa Bull x 15. När kan man fritt göra det? Vad skall inträffa för att det skall ske??

Hej!

Den är i Sold out Buy back sedan igår, du kan istället handla i BULL OMX X15 AVA 2 som har bättre spread.

http://bit.ly/22YX3jF

Återkom gärna om du har några frågor!

/Arvid, Avanza
Citera
2016-01-14, 10:46
Medlem
Celenos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AvanzaBank
Hej!
Hej!

Tidigare, kan jag svära på, hamnade jag på https://www.avanza.se/marknadsoversikt.html när jag gick till fliken Investera.

Marknadsöversikt ligger fortfarande under den fliken om man går direkt till sidan, men vart har den tagit vägen?
Citera
2016-01-14, 10:53
Medlem
AvanzaBanks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Celeno
Hej!

Tidigare, kan jag svära på, hamnade jag på https://www.avanza.se/marknadsoversikt.html när jag gick till fliken Investera.

Marknadsöversikt ligger fortfarande under den fliken om man går direkt till sidan, men vart har den tagit vägen?

Hej!

Under fliken Investera finns det nu tre alternativ, om du klickar på "Börsen idag" kommer du till samma marknadsöversikten. Sajten kommer sedan ihåg vilken flik du valde så du hamnar på samma nästa gång du klickar på Investera.

Återkom gärna med frågor!

/Arvid, Avanza
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in