NL fick mycket sagt.
" Förhörsledaren menar att det inte går att bilda sig en uppfattning om förhören utifrån att läsa utskrifterna. Han menar att Pål Johansson borde ha tagit del av ljudet och bilden i videosinpelningarna.
Han säger att Inger Rönnbäck inte vid något tillfälle protesterat under själva förhören.
" Förhörsledaren fortsätter att berätta om bakgrunden till att han är övertygad om Nerijus Bilevicius skuld: vittnen som har sett vad som verkar vara Nerijus Bilevicius bil som körde till och från Martorp.
Att han ska ha försökt få bort Missing People från Martorp. Träffarna från Nerijus Bilevicius blod på Lisa Holms kläder.
Snöret med DNA från Lisa Holm och Nerijus.
Att han trots all bevisning sade sig aldrig ha träffat Lisa Holm.
– Det här var känt för mig när jag gjorde yttrandet. Och det var min övertygelse att det skulle räcka till en fällande dom, säger förhörsledaren, som menar att utredarna ändå varit öppen för andra spår i utredningen, säger förhörsledaren.
Men han har ändå förståelse för hur förhöret kan tolkas.
– Jag förstår att förhöret kan ha missuppfattats till att det var jag som skulle döma honom, säger han.
Förhörsledaren passar alltså på att räkna upp i princip all bevisning som talar för att Nerijus Bilevicius är mördaren – medan han ska motivera sitt agerande under förhören." Expressen live.