Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2016-01-12, 01:03
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 55dollar
Det här är tyvärr standard och var det även jag gick grundskolan för 30 år sedan. Och jag kan tillägga att det var vita, svenska småpojkar som skrek hora efter sina 10-åriga klasskamrater. Det är hela synen på kvinnor och tjejer som är skev, det är inte ett problem som sitter i pigmenten utan i samhället.

Mer i vissa samhällen än i andra dock. Nog för att folk skrek dumheter till varandra även förr, men det har knappast blivit bättre med tiden, av flera skäl skulle jag säga.
Citera
2016-01-12, 01:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grisbrottaren
Så även här startar det hela i sexuella trakasserier från en syrier mot en tonårstjej.

Det är mycket nu...

Själva den händelsen är en i sig, det va dock så GM blev inblandad.
Citera
2016-01-12, 01:04
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Det här är tyvärr standard och var det även jag gick grundskolan för 30 år sedan. Och jag kan tillägga att det var vita, svenska småpojkar som skrek hora efter sina 10-åriga klasskamrater. Det är hela synen på kvinnor och tjejer som är skev, det är inte ett problem som sitter i pigmenten utan i samhället.
Skitsnack! Jag hörde aldrig "hora" vrålas efter tjejerna i småskolan. Det är ett nutida påfund, helt orsakat av invandringen. På samma sätt som att man numera rutinmässigt skriker "Bög" efter killarna, det är också ett sentida påfund.

Du får helt enkelt leta svaret i vilka kulturer man hatar bögar & kvinnor.
Citera
2016-01-12, 01:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av INTJ
Struntprat! Jag gick också i skolan då och det var definitivt inget som skreks efter tjejer då! Lägg av med historieförvrängningar!

Seriöst?! Så det jag var med om i grundskolan är inte sant och du är källan på det? Käften med dig, du har verkligen ingen aning om vad jag varit med om.
Citera
2016-01-12, 01:06
Medlem
Citat:

Det är ett stort steg att gå från ord till handling. Visst skreks det ord som hora tidigare men där tog det slut. Numera verkar det inte finnas någon begränsning och ju mera mörka pigment som finns i det svenska samhället ju mer verkar problemet bli.
Citera
2016-01-12, 01:06
Medlem
Venators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enoroligtjej
Det är det som är problemet då skolan inte gjort ett skit efter orosanmälan från föräldern till tjejen. Tjejen ville absolut inte att BO skulle agera utan det var en impuls som inte gick att stoppad, då han var strängt emot kvinnomisshandel

Ah, det har gjorts en formell orosanmälan till soc? Då har vi ännu en socialchef som sitter med röven i vedkapen nu, och trängs möjligen om platsen med skolans rektor...
Citera
2016-01-12, 01:08
Medlem
NegerGregerxDs avatar
En hård bitchslap är väl en oförlåtlig förolämpning om jag förstår stenålderstänket rätt.

Saken blev säkert påeldad hemifrån över lovet också. Hedern måste återställas.
Citera
2016-01-12, 01:11
Medlem
Passepartouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enoroligtjej
Det är det som är problemet då skolan inte gjort ett skit efter orosanmälan från föräldern till tjejen. Tjejen ville absolut inte att BO skulle agera utan det var en impuls som inte gick att stoppad, då han var strängt emot kvinnomisshandel

Det här måste upp i ljuset! Tack för att du berättar vad som hände. Så fruktansvärt osmakligt av skolan att gå ut med att det var ett bråk mellan de två killarna utan att ge bakgrunden.

Jag hoppas innerligt att föräldrarna till flickan går ut i media om detta.
Citera
2016-01-12, 01:14
Medlem
Zutes avatar
Är det confirmed att GM är icke svensk?
Riktiga källor alltså.
Citera
2016-01-12, 01:15
Medlem
lighten-ups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Skitsnack! Jag hörde aldrig "hora" vrålas efter tjejerna i småskolan. Det är ett nutida påfund, helt orsakat av invandringen. På samma sätt som att man numera rutinmässigt skriker "Bög" efter killarna, det är också ett sentida påfund.

Du får helt enkelt leta svaret i vilka kulturer man hatar bögar & kvinnor.

Ord som "Hora" har skrikits i korridorerna i den svenska skolan redan på 70- och 80-talet. Det är knappast nåt nytt eller "nutida påfund" som du antyder.
Citera
2016-01-12, 01:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IQ130
Vi som är lite äldre fick inte höra "hora" i skolorna. Många som säger att språket inte har någon betydelse, här ser man vad det gör. Samhället måste genast enas om att alla nedsättande ord ska bort ur vokabulären, ghettofieringen av språket måste bort, så att man lättare kan urskilja vad som är riktigt skevt.

Exakt. För 20 år sedan när jag va 15 vrålades inte hora eller något annat nervärderande på de viset åt tjejerna..
Sa hora till min morsa, skulle nog tro att det va någon av dom första gångerna som ja använde de ordet. Fick men en sån jävla lusing av morsan så att ja gick å lipa för farsan, när ja sa vad ja hade sagt så fick ja en lusing på andra kinden.
Sen vart man tyst med att säga hora, men nu kan det förekomma fast av helt andra nöjen.
Citera
2016-01-12, 01:20
Avstängd
dacks avatar
I vilket fall som helst så kan vi konstatera att MGM är en invandrad menaskit som bättrat på statistiken om att invandrare är överrepresenterade i våldsdåd och mord begångna i sverige. Och det i sin tur förklarar ju varför var fjärde intagen på svenska fängelser är av ickenordisk härkomst. Så vad tänker politikerna göra åt detta problemet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in