Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2016-01-12, 00:55
Medlem
IQ130s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enoroligtjej
Nej och det är jävligt surt att de som försvarar dom hamnar i problem, så stora att de blir dödade.

Ja, det finns inte ord för det. Det gör ont i hjärtat.

Både tjejer som utsätts och killar som stöttar måste ta hjälp av skolans personal! Eleverna verkar vara ensamma, har våldet och övergreppen blivit vardag…? Skickar någon bilder ska man anmäla till rektor… vad visste skolan?
Citera
2016-01-12, 00:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IQ130
Är det så här flickor har det i skolan? Nu måste alla tjejer som varit med om sånt här gå till sin rektor och berätta, innan vi får fler döda. Jag lider med er. Det är fruktansvärt, finns absolut inget förmildrande i att bli behandlad på det här sättet. Bristande impulskontroll hos dessa killar och absolut ingen respekt för flickor/kvnnor.

Ta bort det om snapchat och säg tex Lunarstorm, så är det samma sak som jag hade det i skolan också för 15 år sen, med svenska killar.
Citera
2016-01-12, 00:56
Medlem
Citat:
Är det så här flickor har det i skolan? Nu måste alla tjejer som varit med om sånt här gå till sin rektor och berätta, innan vi får fler döda. Jag lider med er. Det är fruktansvärt, finns absolut inget förmildrande i att bli behandlad på det här sättet. Bristande impulskontroll hos dessa killar och absolut ingen respekt för flickor/kvnnor.

Det här är tyvärr standard och var det även jag gick grundskolan för 30 år sedan. Och jag kan tillägga att det var vita, svenska småpojkar som skrek hora efter sina 10-åriga klasskamrater. Det är hela synen på kvinnor och tjejer som är skev, det är inte ett problem som sitter i pigmenten utan i samhället.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johnnyrabbithole
Får se om 15-åringens familj har någon stake och ser till att 14-åringen straffas... Öga för öga.

Har någon stake? Varför förstöra familjen ännu mer när något så tragiskt som detta har hänt?
Citera
Medlem
Venators avatar
Citat:
Tjejen blev påhoppad i samband med spottandet och nerslängd på golvet och fick även där ett väldigt hårt slag i mellangärdet.
Sen tar det kanske två-tre dagar så attackerar då offret denna personen dock bara med en riktigt hård örfil, men sen efter det så är det lugnt. och detta handlar om lucia tiden.

Killen som skicka bilderna har inget med detta att göra, men han är jämngammal.

Tack för klargörandet! Fy tusan vilken otrevlig historia, den här 14-åringen blir inte lätt att hantera för myndigheterna.

Nog för att man kan önska att det hjälpte med örfilar mot dumhet, men tyvärr...
Citera
2016-01-12, 00:58
Medlem
IQ130s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 55dollar
Det här är tyvärr standard och var det även jag gick grundskolan för 30 år sedan. Och jag kan tillägga att det var vita, svenska småpojkar som skrek hora efter sina 10-åriga klasskamrater. Det är hela synen på kvinnor och tjejer som är skev, det är inte ett problem som sitter i pigmenten utan i samhället.

Vi som är lite äldre fick inte höra "hora" i skolorna. Många som säger att språket inte har någon betydelse, här ser man vad det gör. Samhället måste genast enas om att alla nedsättande ord ska bort ur vokabulären, ghettofieringen av språket måste bort, så att man lättare kan urskilja vad som är riktigt skevt.
Citera
2016-01-12, 00:59
Medlem
Whitepower123s avatar
Tycker det är så trakiskt att en person så ung blev dödad. Det är alltid sorgligt när någon dör förutom om det är en kapitalistisk parasit men när en sån ung person dör så känns det mer. Fy skäms på alla rasister som ska lyfta fram sina åsikter istället för att sörja det som hände.
Senast redigerad av Whitepower123 2016-01-12 kl. 01:11.
Citera
2016-01-12, 00:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 55dollar
Struntprat! Jag gick också i skolan då och det var definitivt inget som skreks efter tjejer då! Lägg av med historieförvrängningar!
Citera
2016-01-12, 01:00
Medlem
Citat:
Ja, det finns inte ord för det. Det gör ont i hjärtat.

Både tjejer som utsätts och killar som stöttar måste ta hjälp av skolans personal! Eleverna verkar vara ensamma, har våldet och övergreppen blivit vardag…? Skickar någon bilder ska man anmäla till rektor… vad visste skolan?

Det är det som är problemet då skolan inte gjort ett skit efter orosanmälan från föräldern till tjejen. Tjejen ville absolut inte att BO skulle agera utan det var en impuls som inte gick att stoppad, då han var strängt emot kvinnomisshandel
Citera
2016-01-12, 01:01
Medlem
Grisbrottarens avatar
Citat:
GM´s bästa vän skickade snapchatts eller vafan de heter på sitt könsorgan till denna rädda tjejkompisen...
Så även här startar det hela i sexuella trakasserier från en syrier mot en tonårstjej.

Det är mycket nu...
Citera
2016-01-12, 01:02
Medlem
_Dante_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hakro807
Idag ger Google nästan 70 000 träffar på "anton lundin pettersson". Tror du en enda av de större tidningarna kommer släppa namnet på eller berätta om den etniska bakgrunden på dagens gärningsman. Jag frågar inte om det kommer få samma genomslag, jag frågar om du tror att EN ENDA av de större tidningarna kommer släppa någon typ av liknande information eller för den delen ens ytterst ytterst försiktigt försöka spekulera om det funnits kulturella orsaker till brottet. *host-host, hederkultur*

Klart att dom gör! Dom har väl skam i kroppen och behandlar alla skolmördare lika! *Host-host*
Citera
2016-01-12, 01:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MentalIstid
Personer som hugger ner skolelever brukar väl vara svenskar eller?
Vad baserar du det på?

Talar vi utifrån etnicitet bör man väl multiplicera antalet attacker av muslimer och negrer med 15 eller något för att komma upp i samma antal som etniska svenskar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in