2016-01-11, 22:29
Medlem
Stivalis avatar
Såg att tjeckiske målvakten Pavel Srnicek avlidit. Föll ihop med hjärtproblem under en joggingtur i sin hemstad Ostrava. Han var bara ordinarie under en säsong i Brescia men det var en jävligt bra säsong. Faktiskt den bästa i klubbens historia! 8a slutade man 2000/01 med Srnicek där bak. Annars mest förknippad med Newcastle där han är legend.
Citera
2016-01-11, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Jag har shoppat lite prylar nu från deras webshop och på så vis gett dom lite stöd.

En lite sammanfattning från helgens match: https://www.youtube.com/watch?v=BLD3uGyCLKs

Jag har inget emot kulturskillnader bara man förstår var och när man ska hålla på med sin kultur.
Klokt och rätt. Såklart.

På tal om det har det varit lite stökigt i Köln när grabbarna grus nu vill slå tillbaka. För sent, för lite, för patetiskt...

*

Goda nyheter är däremot att il Capitano nu ingår i Cagliaris organisation. Conti kommer att i första hand att arbeta med ungdomarna. Grande!

Citat:
Ursprungligen postat av Stivali
Såg att tjeckiske målvakten Pavel Srnicek avlidit. Föll ihop med hjärtproblem under en joggingtur i sin hemstad Ostrava. Han var bara ordinarie under en säsong i Brescia men det var en jävligt bra säsong. Faktiskt den bästa i klubbens historia! 8a slutade man 2000/01 med Srnicek där bak. Annars mest förknippad med Newcastle där han är legend.

Bra snack. Gamla hjältar ska hyllas även om han kanske inte i första hand var känd från Calcio.
Senast redigerad av Brille68 2016-01-11 kl. 22:37.
Citera
2016-01-11, 23:11
Medlem
Jag var i Italien när Pirlos bok ”Penso quindi gioco” kom ut, så jag läste den på på studs. Men fick ett referat ur boken på Facebook nu:

"Durante il ritiro in nazionale dopo esserci qualificati per il Mondiale, Lippi ci ha concesso una serata libera. Andammo a cena a Firenze tutti insieme, Gattuso no, è rimasto in ritiro. Quando siamo tornati eravamo abbastanza ubriachi, anzi molto ubriachi, non avevamo sonno, dovevamo trovare qualcosa da fare per passare il tempo e l'idea è stata: "andiamo a rompere i coglioni a Rino". Mentre salivamo le scale per raggiungerlo in stanza, De Rossi ha preso un estintore: "Vado ...

Kör det i google translate. Men poängen var att det var trion av Pirlo, De Rossi och Nesta som alltid höll ihop. En ohelig trio som gärna drev med Gattuso...
Fantastiskt!
Citera
2016-01-11, 23:14
Medlem
intensifieras avatar
Palermo plockar in Guillermo Barros Schelotto; han blir den tredje att leda laget denna säsong.

http://www.football-italia.net/78219/zamparini-%E2%80%98schelotto-palermo%E2%80%99
Citera
2016-01-11, 23:16
Medlem
tjenaretjenares avatar
Hur kommer det sig att inte Serie A började satsa på tv-avtalen och sånt kring ligan när PL började med det?
Citera
2016-01-11, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intensifiera
Palermo plockar in Guillermo Barros Schelotto; han blir den tredje att leda laget denna säsong.

http://www.football-italia.net/78219/zamparini-%E2%80%98schelotto-palermo%E2%80%99

Ballardini är en fantastisk tränaren som kan rädda en till synes förlorad säsong. Men överbetalda divor var inte redo att göra det det hårda arbetet. Så då lät Zamparini dem komma undan. Vaffanculo!

Och nu tar man in Schelotto. För helvete ha körde en jävla lyxbåt på grund och flydde likt en usel råtta! Schettino... Schettino var det. Schelotto har jag noll koll på...
Citera
2016-01-12, 14:39
Medlem
J.R.s avatar
Är det Viasat man ska teckna abb hos om man vill se Serie A nu i år och kanske nästa år?
Citera
2016-01-12, 15:09
Medlem
fyratretres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.R.
Är det Viasat man ska teckna abb hos om man vill se Serie A nu i år och kanske nästa år?
Ja men dom höjde priserna precis. Sa själv upp mitt avtal, sitta och betala för fotboll jag inte ens följer.
La liga, serie a, cl, pl... Saknas väl bara Bundesliga som eurosport har.
Citera
2016-01-12, 15:38
Medlem
Stivalis avatar
Guillermo Barros Schelotto är ju ett namn som faktiskt är intimt förknippat med Palermo. Känns som de hör samman då de ofta nämns tillsammans. Det är dock inte staden Palermo jag syftar på utan att Barros Schelotto var radarpar med Martin Palermo i Boca Juniors anfall under en herrans massa år.

Han är en hedersman med mycket gott rykte som spelare. Var i tre klubbar under karriären & blev legend & extremt populär i alla tre! Riktigt snygg karriär faktiskt. Klubbikon överallt. Ingen karaktär som överger skeppet direkt alltså. Stark avslutning på karriären genom att bära upp MLS-laget Columbus Crew som ett fullblodsproffs & sedan även ta en sista vända i moderklubben Gimnasia La Plata. En kille man kan lita på alltså.

Ganska oprövad som tränare då Lanús är det enda tränarjobb han haft, men det gick väldigt bra. Han är nog inplockad främst för sin karaktär snarare än tränarmeriter. Började alltså som tränare sommaren 2012. Under den tiden har Palermo faktiskt avverkat hela åtta tränare! Så då är det kanske ingen kort tid ändå ( ). Känns ändå som igår då Barros Schelotto spelade & min ryggmärgsreaktion var att han värvats som spelare. Men då har Palermo hunnit avverka sanslösa tretton(!) tränare sedan Barros Schelotto senast var aktiv som spelare 2011. Så då var det ju inte igår kanske.

Är förresten inte så många tränare, vissa har nog räknats dubbelt där. Antal tränarbyten alltså, ibland kommer ju tränaren tillbaka ett halvår senare. Kan faktiskt diskuteras hur fan den klubben styrs.
Citera
2016-01-12, 21:28
Medlem
Finns de som gråter av ilska i Ballon d’Or-tråden för att Buffon och Conte valde att avstå från att delta i ett spektakel.

http://1.bp.blogspot.com/-OMH6DvKXY9o/Tmn5c2Iok-I/AAAAAAAAAQg/wrGOs5kuhEo/s1600/ftb202.jpg

Ha ha själv njuter jag. Hoppas att de ha tillräckliga kulor att hålla sig borta från tramset även i framtiden. Kulor? Kulor. Buffon valde 88 för att det visar på kulor. Fjantar trodde det var något nazistiskt, ni vet 88=HH=Heil Hitler=Dumjävlar.

Själva händelsen påminner om att Italien som ett av de stora länderna i Europa under många år inte vill vara med i Melodifestivalen. Svenskar förstår inte det. Men de har San Remo för helvete. Men de deltog väl nu senast. Men tar det inte riktigt på allvar. För helvete Nel blu dipinto di blu vann inte!!!! Och vi kan nog alla vara överens om att det är den i särklass bästa låten som deltagit i tävlingen.

https://www.youtube.com/watch?v=70PYINHfVjI

Inte helt olikt att alla stora och riktiga fotbollsnationer nämner sporten som fotboll. Utom Italien som väljer sin egna väg och kör på Calcio. Mi piace.
Citera
2016-01-12, 23:24
Medlem
Kultur!

Varit mycket snack om det under detta året då alla äntligen förstått att afrikaner och araber har en annan kultur och andra värderingar. Inte bara i Köln...

Men vi i Sverige har en förtjusning för det internationella och älskar uppskattning utifrån. Inte minst därför har Sverige engagerat sig i att ha erkända ”världsarv”. Sverige har nu 15 totalt vilket är mer än Egypten och Polen... Vilket såklart är fel.

Italien bryr sig mindre, men toppar självklart listan. Allt annat hade varit löjligt. Romarriket, Renässansen och Risorgemento. De stora kulturländerna dominerar såklart. Tyskland, Frankrike, Spanien, Kina och Italien. Lägg till Vatikanstaten osv så blir det ännu mer uppenbart. Och tar man bort natur, så blir det fan ännu mer uppenbart vad som är kultur.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Lista_%C3%B6ver_antalet_v%C3%A4rldsarv_efter_land

Och det har såklart betydelse inom alla områden. Kultur och värderingar. Varför jag nu sitter och funderar på detta? För att Il Capitano som sagt har fått en viktig roll inom Cagliari. Han ska förmedla tröjans viktighet för nästa generations spelare.

https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xfp1/v/t1.0-0/s480x480/12549058_451767091693647_8112094452019324864_n.jpg ?oh=631074ab84001dc2ffa5fbfe885b9f6b&oe=5710C885
Citera
2016-01-12, 23:58
Medlem
sebastian_s avatar
Spalleti till roma?? Vad säger ni om det ryktet? Låter ju sjukt fint. Och sen immobile tillbaka i torino. En försenad julklapp till Fula Gubben.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in