2016-01-11, 21:22
Medlem
[quote=Sudharma|55986724]
Citat:
Ursprungligen postat av madtop
Och att hävda att polisen mörkar DNA-spår hör hemma i den alternativa tråden.[/QUOTE

Här du en förklaring att det finns inga dna på arbetskläder? Var kläder nyligen tvättade?
Ja. Trodde alla kände till det. Eller vart vill du komma?
2016-01-11, 21:24
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Jag efterfrågar statistik eller vetenskap som belägger det du säger om nekrofili med betoning på ett visst ord:

Ditt överslag om sannolikhet i din hjärna efterfrågar jag inte.

... eftersom du gör ett påstående utifrån statistik och hängning - aka mord med sexuellt motiv som ÅK redogjort för.
Har du så svårt att förstå skillnaden?
Jag använde logik. Mer än så får du inte.

Jag kan fortsätta logikövningen, håll i dig. NB förgrep sig på Lisas döda kropp, eller hur? Vad är mest sannolika händelsen före det? Vad är sannolikast, att någon hittar en död flicka eller att någon dödar en flicka? Svaret hittar du i mitt förra inlägg, men tjuvkika inte.
2016-01-11, 21:31
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Jag använde logik. Mer än så får du inte.
Jag kan fortsätta logikövningen, håll i dig. NB förgrep sig på Lisas döda kropp, eller hur? Vad är mest sannolika händelsen före det? Vad är sannolikast, att någon hittar en död flicka eller att någon dödar en flicka? Svaret hittar du i mitt förra inlägg, men tjuvkika inte.
PÅ GOD GRUND antar du då via din logik.
Testade dig bara eftersom du anser att detta skulle kunna komma som förklaringsbörda från NB.
Ursprunget är rimlighetsfaktorn som det bedöms utifrån:
och det du påstod visade sig vara varken troligt eller rimligt.

ÅK kunde hänvisa till expertis som jag citerade dvs internationella fallbeskrivningar samt FBIs definition - du hänvisade till din hjärna och "logik".
Tack för svar. Pläderingen är klar.
2016-01-11, 21:35
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
PÅ GOD GRUND antar du då via din logik.
Testade dig bara eftersom du anser att detta skulle kunna komma som förklaringsbörda från NB.
Ursprunget är rimlighetsfaktorn som det bedöms utifrån:
och det du påstod visade sig vara varken troligt eller rimligt.

ÅK kunde hänvisa till expertis som jag citerade dvs internationella fallbeskrivningar samt FBIs definition - du hänvisade till din hjärna och "logik".
Tack för svar. Pläderingen är klar.
Du vet alltså inte svaret på min fråga. Men förklaringsbördan finns kvar, NB måste förklara sig för att komma ut inom överskådlig framtid. Men då får han stå ut med skammen också, idioten.
2016-01-11, 21:40
Medlem
Vad är det som säger att han måste förklara sej??.Han lär väl fortsätta hålla fast vid sin historia om att aldrig träffat Lisa.Du har ju snöat in dej på griftefridsbrott. Det brott NB begått är mord av sexualsadistisk karaktär.Han kommer inte erkänna något han nekar ju till allt trots allt bevisning mot honom..
2016-01-11, 21:42
Medlem
develis avatar
Citat:
Du vet alltså inte svaret på min fråga. Men förklaringsbördan finns kvar, NB måste förklara sig för att komma ut inom överskådlig framtid. Men då får han stå ut med skammen också, idioten.
Idiot är han redan, finns ingen som tvekar via det förfarandet ihop med som sakunnigutlåtandet som visade att det inte föll bortom orimlighet.
NL:
Citat:
Citat:
Det finns ingenting som tyder på att det här är omöjligt, det här finns beskrivet i forskningslitteraturen
Citat:
...sexuellt motiv i dödligt våld men där det inte heller finns tecken på så att säga normativ sexualitet som faktiska samlag eller samlagsliknande handlingar utan där själva kontrollen över personen, brottsoffret, och att utsätta det för den dominans som det kan innebära och så småningom inom ramen för dom brottsliga handlingarna även tar livet av personen i sig kan kan innebära en stark sexuell upphetsning
Citat:
internationella definitioner på när ett brott kan ha indikationer på att vara just ett sexualbrott och när det då inte finns konkreta bevis på kroppen, tecken på samlag eller samlagslikande aktiviteter så ingår det definitioner som används av FBI och andra forskargrupper internationellt att man tittar på detta med blottande av bröst och könsorgan
2016-01-11, 21:42
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FelipeVilla
Vad är det som säger att han måste förklara sej??.Han lär väl fortsätta hålla fast vid sin historia om att aldrig träffat Lisa.Du har ju snöat in dej på griftefridsbrott. Det brott NB begått är mord av sexualsadistisk karaktär.Han kommer inte erkänna något han nekar ju till allt trots allt bevisning mot honom..
Det går ett mord på tusen hängningar.
2016-01-11, 21:44
Medlem
henkesss avatar
Citat:

Javisst, att både ha dödad Lisa Holm och dessutom skändade hennes kropp. Då måste skammen vara rätt hög för denna herre. Så hög så att han inte törs erkänna, idioten.
2016-01-11, 21:44
Medlem
Hur vet du att lisa dog av hängning??Han kan ju ha strypt henne först så hon avlider och sen hängt upp den döda kroppen för att få njutning..
2016-01-11, 21:47
Medlem
develis avatar
Citat:
Det går ett mord på tusen hängningar.
.. och ingen statistik, ingen vetenskap som påvisar att man hittar en död flicka och blir akut sugen på nekrofili:

Dvs att detta skulle vara mer trovärdigt än mord med sexuellt motiv. Strypt, hängd, naken, plågad, förnedrad. Fullständigt skräckslagen.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bjolund
Angående att IR föreslog att Lisa varit i ladan och lekt - jag följde Aftonbladets liverapportering ett tag och där framgick snarare att IR menade att Lisa kunde varit där och lekt tidigare i livet då hon följde med sin mamma ibland som då jobbat på caféet. Så tolkade jag det utifrån liverapporteringen, men jag kan ju ha fel. Inte för att den versionen stärker IR:s aktier ändå direkt...

Jag följde rapportering.
Citerar:
Flickan kan ha varit på den här platsen av någon annan anledning, säger Inger Rönnbäck.
Dna kan finnas kvar i flera år.
Källa - http://nlt.se/nyheter/lidkoping/1.4605624-09-00-folj-lisa-holm-fallet-i-hovratten

Ingenting om att Lisa har lekt där...
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Idiot är han redan, finns ingen som tvekar via det förfarandet ihop med som sakunnigutlåtandet som visade att det inte föll bortom orimlighet.
NL:
Japp, man måste gå till den utländska forskningslitteraturen för att hitta något att jämföra åklagarens gärningsbeskrivning med, och till 2006 för att hitta en nekrofil http://www.expressen.se/nyheter/skandade-lik-i-kyrkan/. Och NB penetrerade inte, han tittade bara.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in