2016-01-11, 20:48
Medlem
Snowsmiles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bjolund
Angående att IR föreslog att Lisa varit i ladan och lekt - jag följde Aftonbladets liverapportering ett tag och där framgick snarare att IR menade att Lisa kunde varit där och lekt tidigare i livet då hon följde med sin mamma ibland som då jobbat på caféet. Så tolkade jag det utifrån liverapporteringen, men jag kan ju ha fel. Inte för att den versionen stärker IR:s aktier ändå direkt...

Jo det va så hon menade, dock ganska korkat påstående, visst kan hon det i teorin, men med dna på snöre och hår högt upp på vägg så är det ju ett uttalande som inget tar notis om...
2016-01-11, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bjolund
Angående att IR föreslog att Lisa varit i ladan och lekt - jag följde Aftonbladets liverapportering ett tag och där framgick snarare att IR menade att Lisa kunde varit där och lekt tidigare i livet då hon följde med sin mamma ibland som då jobbat på caféet. Så tolkade jag det utifrån liverapporteringen, men jag kan ju ha fel. Inte för att den versionen stärker IR:s aktier ändå direkt...
Bra att du klargör. Men det förändrar inte Irs aktier direkt
2016-01-11, 20:51
Medlem
Varför ska han få chansen att komma ut till Blomberg under morgondagens syn?
Han var ju där under Tingsrättens syn och säkert ENBART för att få njuta till dom gamla minnena med Lisa hängandes i taket ....fyfan.......

Aja, iaf skönt att det blir kräkets sista stund utanför häkte/anstalt på många, många år.....
2016-01-11, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Decipi
Varför ska han få chansen att komma ut till Blomberg under morgondagens syn?
Han var ju där under Tingsrättens syn och säkert ENBART för att få njuta till dom gamla minnena med Lisa hängandes i taket ....fyfan.......

Aja, iaf skönt att det blir kräkets sista stund utanför häkte/anstalt på många, många år.....
precis, tänkte det samma. Vad ska han dit att göra? Han har ju sin ståndpunkt klar.
2016-01-11, 20:55
Medlem
madtops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sudharma
Vem köpa sånt lögn att det inte hittats DNA på arbetskläder? Man måste vara helt dum. Det borde finnas Lisas dna eftersom hon var i kontakt med kläder och dna från person/ personer vems arbetskläder det var.

Och att hävda att polisen mörkar DNA-spår hör hemma i den alternativa tråden.
2016-01-11, 20:56
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
.. det hade blivit för uppenbart. Bevare mig väl. 17 år och leker med snören.. nej, där passerade det alla gränser.

Stackars tjej - må du få uppträttelse bland allt trams som sägs om dig!
https://i.ytimg.com/vi/mC-czcP1klI/hqdefault.jpg
Har inte haft möjlighet att ta del av vad som avhandlades under denna första
rättegångsdag förrän alldeles nyss och har några kommentarer att bidra med jag också.

Jag måste säga att jag tycker att det är ganska olustigt minst sagt.
Och då syftar jag givetvis på bland annat det du berör med en Lisa som skulle ha lekt i ladan
för flera år sedan när mamman jobbade i caféet.
Och det här reagerade jag också över:
John Granlund:
- Mest troligt har flickan varit levande en tid, några dagar. Och det kommer framgå av den bevisning jag kommer peka på.

Nej, du, lilla arroganta, verklighetsfrånvända advokat, det är allt annat än mest troligt.

Sedan är det ju så jävla uppenbart att hon hämtat mycket av den skit hon kommer med från
just den här tråden som stinker allt mer. Skulle inte förvåna mig om hon varit här och skrivit
själv också.
Rönnbäck har nu vanan inne att försvara det värsta avskum som tänkas kan.
Hon hade ett mål med en äcklig jävla pedofil där en av de mest sjuka och långsökta
bortförklaringarna jag hört talas om förekom. Det var ett mål där offret i alla fall överlevde
och kunde peka ut förövaren, men det innebar inte för den skull att aset som gav sig
på flickan, erkände utan istället var det alltså en helsjuk förklaring till varför hans jävla DNA
fanns på offrets bröstvårtor.

Det ser inte bättre ut än att bortförklaringar av samma sinnessjuka typ får förekomma i
det här målet också och det inkluderar då alltså förekomsten av Nerijus DNA på bland annat
insidan av Lisas byxlinning.

Men lugn alla sunda och rättänkande aktörer i tråden:

Det spelar ingen roll hur det än kämpas och slits för den här avskyvärde och djupt hatade
Nerijus Bilevicius. Av hans allt mer desperata advokat och hans anhängare i denna tråd.
Utgången är given. Det hjälper föga att ifrågasätta förhörsledares ageranden.
Att lansera förryckta alternativa förklaringsmodeller runt själva mordet är bortkastad möda.

Verkligheten står orubbligt fast. På den rår man inte. Med lögner och skit.

LGWP dök ju upp i Skövde idag och följde förhandlingarna. Och kommenterade
bland annat så här:

"På plats här i rätten är polisprofessorn Leif GW Persson. Han berättade i pausen att han är här för SVT:s "Veckans brott" och att han specifikt ville få sig en titt på Nerijus Bilevicius
- Han ser ganska sliten ut men det blir man om man suttit i häkte sen i somras.
Han ser ett friande som mycket osannolikt.
- Hur man ska komma runt dna-träffarna på hennes kläder övergår mitt förstånd."

http://www.aftonbladet.se/nyheter/krim/article22059699.ab
2016-01-11, 21:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Jag har inte klagat på att de inte undersöktes.Mycket skickas till NFC, det är billigt. Det som ska analyseras väljs ut av någon med budgetansvar.
Källa på att någon på NFC med budgetansvar avgör vad som ska testas.
2016-01-11, 21:05
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goonsteady
Källa på att någon på NFC med budgetansvar avgör vad som ska testas.
Det finns ingen, och det har jag heller inte sagt. Tjafs
2016-01-11, 21:11
Medlem
develis avatar
Citat:
Artikeln som jag länkade i inlägget, och de länkar till nekrofilibrott som finns i ABoK på FB.
BACKA till första meningen och det du skrivit i tråden.

Du anser att det är ett klart vanligare brott än det åklagaren beskriver ( att NB inte är mördaren men nekrofil) och du antar på goda grunder ATT:

.. det är troligare att någon hittar en död flicka och förgriper sig på kroppen.

Källa på det?
2016-01-11, 21:15
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
BACKA till första meningen och det du skrivit i tråden.

Du anser att det är ett klart vanligare brott än det åklagaren beskriver och du antar på goda grunder ATT:

.. det är troligare att någon hittar en död flicka och förgriper sig på kroppen.

Källa på det?
Jämför sannolikheten för två händelser.

1. Någon hittar en död flicka och förgriper sig på kroppen.
2. Någon dödar en flicka och förgriper sig på kroppen.

Sannolikheten för att någon hittar en död flicka är högre än att någon dödar en flicka, och sannolikheten för att någon förgriper sig på en död flickas kropp är lika stor som om att någon förgriper sig på en död flickas kropp. Alltså är 1 mer sannolikt än 2.
2016-01-11, 21:18
Medlem
[quote=madtop|55986394]Och att hävda att polisen mörkar DNA-spår hör hemma i den alternativa tråden.[/QUOTE

Har du en förklaring att det finns inga dna på arbetskläder? Var kläder nyligen tvättade?
Senast redigerad av Sudharma 2016-01-11 kl. 21:22.
2016-01-11, 21:20
Medlem
develis avatar
Citat:
Jämför sannolikheten för två händelser.

1. Någon hittar en död flicka och förgriper sig på kroppen.
2. Någon dödar en flicka och förgriper sig på kroppen.

Sannolikheten för att någon hittar en död flicka är högre än att någon dödar en flicka, och sannolikheten för att någon förgriper sig på en död flickas kropp är lika stor som om att någon förgriper sig på en död flickas kropp. Alltså är 1 mer sannolikt än 2.

Jag efterfrågar statistik eller vetenskap som belägger det du säger om nekrofili med betoning på ett visst ord:
Citat:
det är troligare att någon hittar en död flicka och förgriper sig på kroppen.
Ditt överslag om sannolikhet i din hjärna efterfrågar jag inte.

... eftersom du gör ett påstående utifrån statistik och hängning - aka mord med sexuellt motiv som ÅK redogjort för.
Har du så svårt att förstå skillnaden?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in