För inte ens 2 månader sedan kunde man läsa om "flyktingturnén" i nsk.se vid berörd skola som skulle göra boende i Östra Göinge mer positiva till andra kulturer.
Şîlan Diljen tycker att det är viktigt att komma ut i skolor för att möta den unga publiken, diskutera frågorna och vill poängtera att människor flyr på grund av krig.
– De kan dra paralleller direkt till det som händer i vår omvärld. Just hit till Broby har det också kommit en del. Förra veckan tog de emot fyra nyanlända barn här på skolan.
Strax innan publicerades en artikel på nsk.se där föräldrar uttryckte oro över "skolsituationen" (samma skola).
Föräldrar till elever har den senaste tiden framför kritik mot Göingeskolan. De undrar varför ”så många lärare flyr” och beskriver situationen med ord som ”kaos” och ”oacceptabel”.
...och så idag detta mordet i mångkulturens anda...
Tagit hand om?? Bevisligen så har dom inte tagit hand om problemet tillräckligt. Vad blir det för åtgärder nu? Metalldetektorer och vakter på skolan eller kommer dom att placera alla apor i en annan del av skolan för att undvika att sånt här händer igen?
För inte ens 2 månader sedan kunde man läsa om "flyktingturnén" i nsk.se vid berörd skola som skulle göra boende i Östra Göinge mer positiva till andra kulturer.
Şîlan Diljen tycker att det är viktigt att komma ut i skolor för att möta den unga publiken, diskutera frågorna och vill poängtera att människor flyr på grund av krig.
– De kan dra paralleller direkt till det som händer i vår omvärld. Just hit till Broby har det också kommit en del. Förra veckan tog de emot fyra nyanlända barn här på skolan.
Strax innan publicerades en artikel på nsk.se där föräldrar uttryckte oro över "skolsituationen" (samma skola).
Föräldrar till elever har den senaste tiden framför kritik mot Göingeskolan. De undrar varför ”så många lärare flyr” och beskriver situationen med ord som ”kaos” och ”oacceptabel”.
Har rektorn mörkat? Den här uppgiften kommer riksmedia att snappa upp tror jag, kan bli intressant. Mordet kan vara resultatet av en lång tids kaos.
Fruktansvärt. Jag lider med familjen och alla andra familjer som har sina barn på denna skola. Tyvärr är ett väldigt vanligt i dagens skolor i Sverige. Fruktansvärt och oacceptabelt. Nu måste vi börja göra radikala åtgärder för att få ordning. Vi kan inte ha slagsmål på bibliotek, ofredanden på badhus och torg och nu även mord i skolorna.
Tagit hand om?? Bevisligen så har dom inte tagit hand om problemet tillräckligt. Vad blir det för åtgärder nu? Metalldetektorer och vakter på skolan eller kommer dom att placera alla apor i en annan del av skolan för att undvika att sånt här händer igen?
På vilket sätt hjälper metalldetektorer och vakter mot mobbning och konflikter?
När jag växte upp i en Stockholmsförort på 80-talet var vi nästan bara infödda svenska barn med infödda svenska föräldrar, men det handlade ändå väldigt mycket om våld. Man skulle plocka och sänka folk hit och dit. Knivar hade precis börjat att användas när jag växte ifrån skiten (och det utan hjälp från invandrade ungar). Det var dock andra tillhyggen som gällde på den tiden, mest diverse hemmasnickrade kampsportsattiraljer.
Tro mig! Sånt här handlar inte om etniskt ursprung, utan om sociala förhållanden och dåliga förebilder bland förortskids (eller motsvarande i landsbygdshålor). Överrepresentationen hos invandrare finns där för att det är dom som idag utgör dessa socioekonomiska grupper. På min tid var det Svensson-ungar, och de fåtal som stod för tjafset hade agerat på exakt samma sätt som dagens ligister om de hade placerats i samma situationer.
Risken att utsättas för våldsbrott är dock mindre idag än den var när jag växte upp!
Fruktansvärt. Jag lider med familjen och alla andra familjer som har sina barn på denna skola. Tyvärr är ett väldigt vanligt i dagens skolor i Sverige. Fruktansvärt och oacceptabelt. Nu måste vi börja göra radikala åtgärder för att få ordning. Vi kan inte ha slagsmål på bibliotek, ofredanden på badhus och torg och nu även mord i skolorna.
Gulligt att några "bryr sig" om flickor och kvinnor när det är invandrare som står för brotten.
I Sverige blir man straffmyndig när man fyller femton år och det är ett problem. Har man begått något riktigt grovt brott, eller lever en kriminell livsstil redan i ung ålder, måste samhället kunna ingripa på ett effektivt sätt. Socialtjänsten är tandlös.
Kan vi konstatera att detta är ett till mängden av invandrarelaterat mord begånget i sverige! För det ser ju mindre bra ut statistiskt sett för dessa grupper som varken platsar eller hör hemma på våra nordliga breddgrader. Så vi får hoppas att politikerna förstår innebörden av deras handlade i fråga om att ta in smutsfolk från tredje världen till ett såpass civiliserat land som Sverige är eller rättare sagt var innan den bruna vågen rullade in över moder svea.