Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-01-11, 19:26
Medlem
Doktorphils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stormaren
Jag säger så här. Är det ett mobbingoffer som till sist flippat tycker jag det var synd att den inte hann hugga fler . Jag hatar mobbing. Detta oavsett om det var en kaosblatte eller en blond blåögd svenne.

är benägen att hålla med till viss del
Går mobbing så långt att en ev.GM tar en kniv med sig till skolan för att han är rädd eller trött på mobbingen så var detta ofrånkomligt

alla har en gräns

Med detta sagt är det ju inte klarlagt vad som hänt.
Att MGM har en viss etnicitet spelar ingen som helst roll.
Synd bara att barn skall behöva dö över huvudtaget
Citera
Medlem
Flor-Idas avatar
Hittade en till afrikan på skolans FB:
https://www.facebook.com/goingeskolan/photos/pb.646809712102370.-2207520000.1452536743./833875706729102/?type=3&theater

Det verkar f ö vara en VÄLDIGT mångkulturell skola där t o m läraren bär hijab
https://www.facebook.com/goingeskolan/photos/pb.646809712102370.-2207520000.1452536743./833875656729107/?type=3&theater
Senast redigerad av Flor-Ida 2016-01-11 kl. 19:29.
Citera
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Detta var ju inte så lämpligt för MSM-media direkt....

Tänk tanken att det hade varit 14-årige Kalle Svensson som dödade 15-årige Ahmed Mohammed. Kalles identitet hade varit ute i samtliga tidningar direkt, med bild, och Svetsaren hade kallat till fackeltåg samma kväll och protestera mot rasismen.
Citera
2016-01-11, 19:28
Medlem
Doktorphils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen

Tänk tanken att det hade varit 14-årige Kalle Svensson som dödade 15-årige Ahmed Mohammed. Kalles identitet hade varit ute i samtliga tidningar direkt, med bild, och Svetsaren hade kallat till fackeltåg samma kväll och protestera mot rasismen.

inte troligt

Möjligen om personen var myndig
Citera
2016-01-11, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mantilla
Vad är det för jävla dravel du kommer med? Det är väl ganska uppenbart att vare sig denna eller andra skolor är kapabla att "hantera" dessa situationer, eftersom de börjar bli vardagsmat nu. Att säga att undervisningen pågår eller fortsätter som vanligt kan inte tolkas på annat sätt än att man inte har för avsikt att ändra på något på grund av det inträffade, av "politiska" skäl. PK-idioter i lärarkåren, bland politiker och massmedia är skydliga till detta extrema kristillstånd i landet.

Hantera som att se till att övriga elever får prata med vuxna. De ska inte springa runt på skolan och inte skickas hem ensamma när de varit med om något hemskt. Tydligen läste du inte vad jag skrev om betydelsen av fortsätta som vanligt. Jag jobbar inte på denna skola men skulle bli förvånad om eftermiddagen ägnades åt geometri. Sannolikt har man samlat klasserna enligt schema och tagit hand om eleverna tills föräldrar kunnat hämta.

Bland 250+ tonåringar kommer konflikter att uppstå. Olyckligt att en hade med kniv till skolan. Det händer mycket sällan att elever dödar varandra i skolan tack och lov men en gång är absolut en för mycket.
Citera
2016-01-11, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GunnersAreRunners
Kort sammanfattning som är baserad utifrån samtal med personer på facebook boende i broby samt gåendes på skolan. Det vill säga säkra källor och inte något riksfetto som sitter upp i Luleå och gissar sig fram.

BO (vars namn nämnts flertalet gånger redan) uppfattar hur en tjejkompis till honom blir slagen av GM, varpå BO bestämmer sig för att gå emellan och markera. Detta leder till att BO blir knivhuggen. Mer exakt information har jag dessvärre inte lyckats luska fram då de flesta inte är så pratsamma.

En annan person av de jag samtalat med har även hängt ut en individ med namn och bild. Men eftersom jag inte fått bekräftat av flera personer att det är han som är GM tänker jag ej hänga ut någon.

GM sägs komma från Syrien då en av de personerna jag samtalat med påpekar att han vet vem GM är samt att han pratar en arabisk dialekt som kan kopplas till Syrien.

Hur kommer det sig att du känner en massa högstadieelever i denna byhåla?
Citera
2016-01-11, 19:30
Medlem
GunnersAreRunnerss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chokladvanilj
Hur kommer det sig att du känner en massa högstadieelever i denna byhåla?

Har addat dom på facebook med trollkonto.
Citera
2016-01-11, 19:31
Medlem
konstits avatar
Det här blir problematiskt... En nysvensk hugger ihjäl en annan nysvensk för att den senare skyddar en svensk ?

Att politisera det kan inte bli annat en ett jävla käbbel.
Citera
2016-01-11, 19:31
Medlem
Karembeus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Greyhound1
Spelar det någon jävla roll ditt jävla stolpskott. Någon är död och du leter etnicitet.,

Självklart spelar det roll och påverkar vad som hände i allra högsta grad...
Citera
2016-01-11, 19:34
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Greyhound1
Spelar det någon jävla roll ditt jävla stolpskott. Någon är död och du leter etnicitet.,

Vid alla fall så är självklart etnicitet och annat viktigt att ta reda på för att kunna förstå vad som har hänt. Fattar man inte det är man ett äkta stolpskott.

Vänstersidan är lika mycket ute efter att ta reda på etnicitet för att komma med ursäkter och adresser att kärleksbomba.

Hoppas Löfven sitter på planet ner i detta nu för att visa att det inte är okej att döda andra.
Citera
2016-01-11, 19:35
Medlem
augusta66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av loxa
D.v.s. dagdrömmare på Flashback och utomstående som skriver på skolans Facebook sida för att skapa reaktioner?
Det finns fortfarande inget bevis på att GM skulle heta Mohammed.

Händelsen skedde vid en liten by i Norra Skåne. I Östra Göinges kommun är endast 12.5% av invånarna utrikesfödda, så det hela tyder snarare på att GM är en vit svensk om man ska spekulera utefter den "information" som finns.

Dock en kommun som har tagit en väldig börda på sig, vad gäller flyktingar/ensamkommande....

Citat:
Just nu finns det 764 asylsökande i Östra Göinge som väntar på ett besked om de får stanna. De flesta bor i anläggningar som Migrationsverket öppnat. Några hundra i kommunens lägenheter.
En annan sak är de flyktingar som redan beviljats uppehållstillstånd och bosatt sig på orten. I fjor fick Östra Göinge 255 sådana ”nya medborgare”, som Patric Åberg kallar dem. I år blir det minst lika många.
Enligt Migrationsverkets rankning placerar det kommunen i topp bland skånska kommuner (nr 14 av 290 i hela Sverige) räknat i antal flyktingar per invånare.

http://www.sydsvenskan.se/sverige/kommunen-som-tog-ansvar---men-fick-nog-nar-andra-svek-1/
Citera
2016-01-11, 19:35
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen

Möjligen hade det kategoriserats som ett "hatbrott" och det hade varit större ramaskri i pressen med en massa krönikor om detta hemska. Nu då oavsett vad motivet faktiskt var och det bara "råkade" vara en etnisk svensk som hade ihjäl en från MÖ. Det är ju ganska givet trots nu att media yrar om att de inte gör skillnad. Dock skulle de väl inte publicera namnet då detta faller under pressetiken att inte göra det för personer under 15.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in