Citat:
Ursprungligen postat av
loxa
Vad spelar det för roll om GM råkar heta Ahmed Mohammed istället för Sven Andersson?
Rasbiologi är endast en konspirationsteori, det finns inget som tyder på att människor med andra hudfärger skulle vara mer eller mindre aggressiva.
Det handlar om två barn som bråkat och att situationen sedan eskalerat, inget annat.
Jag håller med dig om att det finns inga skillnader fysiskt på våran aggressivitet i världen men jag tror att oddsen att vara uppvuxen med mord, död och oro kring sig är större länk till aggressivitet än något annat.
Barn som är uppvuxna med missbrukande eller misshandlade föräldrar brukar ju visa en ganska stor tendens till detta.
Det finns inga konstigheter i att ha en viss hudfärg eller annat hemland.
Men tar vi ens reda på om flyktingar tvingats se sina föräldrar eller nära och kära dödas och om de kan behöva någon terapi undrar jag mer?
Förlåt fel tråd, ville inte bidra till fler rasangrepp här och tycker det är hemskt det som har hänt och ursprung har inget att göra med hur fasansfullt det måste vara för alla berörda.
Våld i ungdomen är något jag vill minnas togs upp mycket i skolan när jag var i den åldern och hoppas att det fortfarande görs?