2016-01-11, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av avec
Den förra skolmördaren hängdes ut i medierna med namn och bild.... Fast han var ju svensk.

Så trött på svensk media.

Du får nog ta och lugna ner dig lite. Inte direkt vanligt att man slänger upp bilder på någon ett par timmar efter händelsen.
Citera
Medlem
NegerGregerxDs avatar
Ett ypperligt tillfälle för polismyndighet och media att inte mörka om invandrares brottslighet.

Jaja jag vet, minderårig..
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lighten-up
Videoerkännande?

Personen som skrev i tråden har ju uppenbarligen bara slängt ur sig att GM heter "Muhammed" och att han skulle gjort något om liknar det som hände med en invandrare som skyddade eleverna när ALP högg ner honom.

Att inte ens få ett fullständigt namn på GM eller en länk till dennes FB visar ju på att det är desinformation. Dessutom nämner postaren inte ens namnet vem han fått informationen av. Man måste vara lite dum och lättlurad för att inte se att hans inlägg lika gärna kan vara påhittat...

Om man inte ifrågasätter icke-källbelagd fakta så kommer en "lögn" till slut att betraktas som en sanning när fler och fler upprepar den. Det går inte att missa hur mycket folk väljer att sprida desinformation i såna här trådar...

Han kanske inte har fullständigt namn på GM eller dennes FB?

Varför ska han behöva outa sin källa som kan vara någon i familjen, släkten, vän?

Det brukliga i såna här trådar är att en eller flera användare bidrar med uppgifter som senare kommer visa sig vara antingen sanna eller falska. Om du tror att det är desinformation och lögn så ignorera inlägget istället för att komma med trötta "källa tack!" kommentarer.. Om han hade velat avslöja sin källa hade han gjort det.

Braxan skrev ju att han bor där och att hans barn går i den skolan. Ska han lägga upp deras skolfoto här kanske?
Citera
2016-01-11, 18:37
Medlem
Finns det någon källa på att GM är invandrare? Jag har inte sett någon sådan.
Citera
2016-01-11, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OnkelJodok
http://i.imgur.com/a1tauaW.png?1
Citera
2016-01-11, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chokladvanilj
Ger vi alla män utegångsförbud så är saken löst.
Du tror att tjejer/kvinnor inte mördar eller vad menar du?

Jag brukar vara först med att kritisera media för deras roll eller mörkning av det som sker i landet. Men i det här fallet är GM minderårig då ska media inte köra det för hårt. Däremot har jag bett dem flera gånger att kolla på hur miljön är i skolorna nu men det vill de såklart inte. Då blir det fel röster till fel parti.
Citera
2016-01-11, 18:39
Medlem
Citat:

Citat:
Fucking blatte jävel kommer nog få tag på dej en dag vänta du bara kvittar om du flyttar till Afrika kommer ändå leta efter din äckliga jävel, Saknar dig min vän, kommer aldrig glömma allt roligt vi har haft bror❤❤😭
BILDBEVIS: http://imgur.com/a1tauaW
Citera
2016-01-11, 18:40
Medlem
Minipaxs avatar
Det framgår ganska tydligt att GM är av utländsk härkomst om man kikar på de kommentarer som postas på skolans hemsida.

Vänder Löfvens flyg om nu?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tramsebyxan
Om det så gott som uteslutande är invandrare/ensamkommande/asylsökande som begår våldsamma brott - så kanske det är något som är värt att fundera över?

Östra Göinge är Skånes minsta kommun och den har tagit emot ett otroligt stort antal asylsökande/ensamkommande. Under stolt öppet hjärta-viftande från kommunalrådet Patrik (M).

Jag är beklämd men inte särskilt förvånad över det som nu har hänt i Broby.

Lika lite som jag är förvånad över Köln, Stockholm, Kalmar, Helsingfors, Malmö, Hamburg osv. Eller den skenande brottsligheten i Sverige.

Det finns ingen statistik som säger att de flesta våldsamma brott begås "så gott som uteslutande" av människor med utländsk härkomst. De är överrepresenterade, men det beror ofta på att man inte tar hänsyn till ekonomiska förhållanden i statistiken. Och även om de är överrepresenterade så får man komma ihåg att mer än 99% av alla människor, svenskar som invandrare, aldrig begår våldsbrott.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UlphSvenson
Försöker inte resonera, men eftersom de galna rasisterna alltid kräks ur sig att det är så "tyst" när det aldrig är det så är det värt att påpeka det. På något vis har det ju blivit en FB-sanning att det är så himla tyst i "PK-media" alldeles oavsett hur mycket det skrivs och sänds och just nu blev det extra lustigt då nyheten verkar toppa all PK-media...

Att det toppar ett par timmar efter en så stor nyhet är väl inte så konstigt. Förutom om man lyckats mörka vill säga.

När man talar om "tyst" jämför man nog fall till fall. Säg att mördaren är svensk så blir det stor bild och många dagar där man får bilden förknippad med brottet. Säg att mördaren är från Afghanistan eller Irak kommer ingen bild upp och nyheten försvinner snabbt och får inte lika stor uppmärksamhet. IKEA-morden är ett utmärkt exempel. Det går inte att tysta helt för då blir det som kungsan men man kan prata så lite som möjligt om det.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chokladvanilj
Lustig formulering från skolan: "... personlig uppgörelse"

Hade jag varit Rektor, Hade jag absolut inte valt att säga att det var en uppgörelse. Redan ordvalet pekar på att dom har problem. Läste sedermera igenom skolans sida, några beklagar sig för att det är mobbing på skolan, så det är troligen en inadekvat ledare(ansvarig) som sitter på pallen
Citera
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:

Nej hörsägen bara om "blatte" som visst skrivits på någons Facebook. I övrigt är det ju inte bekräftat alls. Enda som nu verkar stämma är att BO ska vara från Litauen. Antagligen då antingen etniskt det eller ryss.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in