2016-01-11, 02:40
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Jamen tack för den länken/bilden som ju mes ALL tydlighet visar att jackan ses tydligt på långt avstånd och skär ser den också ut p den bilden.
Tjejen som hittade jackan sa att hon tydligt såg den skära/pink jacka i risbunken.

Sluta fjolla dig. Kontentan är att hon såg den när hon stod uppe på en kulle, en av jordhögarna hon klivit upp på i en aktiv sökinsats.
Den syns därmed INTE tydligt från framsidan, baksidan är det ingen som beträder och det kan vilken normal människa som helst se i den terrängen. Att hon sen ser att den är rosa, den del som syns överst på bild är väl inte konstigt?
2016-01-11, 02:43
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Sluta fjolla dig. Kontentan är att hon såg den när hon stod uppe på en kulle, en av jordhögarna hon klivit upp på i en aktiv sökinsats.
Den syns därmed INTE tydligt från framsidan, baksidan är det ingen som beträder och det kan vilken normal människa som helst se i den terrängen. Att hon sen ser att den är rosa, den del som syns överst på bild är väl inte konstigt?

Till foreigner:
Hur fan kan du få det till att den syns tydlig=lätthittad på denna bild?
https://minfil.org/78qckfb0b6/Lisa_Holm_Jackan_och_hj_lmen_i_rish_gen.JPG
2016-01-11, 02:48
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blackmolly123
En fruktansvärd sista kränkning.
Lisa intryckt i ett smalt skåp, bland all skit och röra i den äckliga byssjan.
Makabert.
Makabert är också att läsa vad som skrivs av de som i tråden envist hävdar att NB är oskyldig till mordet. Teorier som är absurda, motbjudande och helt saknar verklighetsförankring.
Jag tycker att detta blir ännu en kränkning av Lisa.
Det är verkligen vämjeligt, håller med.

Nämen nu får ni ta och skärpa er !!!

Det finns INGEN här i tråden som försvarar Lisas mördare!
Och jag i det minsta, har aldrig sagt att NB är oskyldig, tror inte heller att det finns andra i tråden som påstår det.
Jag/vi, som ni så moget kallar mördarkramare, foliehattar, rättshaverister, polishatare etc etc, är bara mer eller mindre säkra på att NB hade med mordet att göra, inte för att vi gillar NB, utan för att jag/vi tycker att det är aldeles för mycket i det här fallet & utredning som inte stämmer och att vi därför tycker att det är helt fel att dömma en person till livstid i fängelse så länge det är så mycket som inte stämmer.

SÅ är det med "oss"
2016-01-11, 02:49
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Till foreigner:
Hur fan kan du få det till att den syns tydlig=lätthittad på denna bild?

Jamen man ser den ju helt och fullständigt tydligt på bilden!
Om du inte ser det så är nog tid att köpa nya glasögon.
2016-01-11, 02:54
Medlem
develis avatar
Citat:
Mitt fetande.
Det var jag som skrev det iom att det stod i FUP att det bara fanns flugägg i det sår Lisa hade på halsen (efter snaran/repet), men jag uppmärksammades att det faktiskt hittats fluglarver men det var enbart i högra hörsegången och i munnen.
Och det väsentliga är ju hur utväcklade dessa larver var, för på så sätt kan man gaska präcist bestämma när en person har dött.Men åklagaren valde att man INTE skulle undersöka dessa flugägg och larver och det är ju otroligt märkligt iom man ju var SÅ osäker på dödstidpunkten de första flera månader och till och med i rättsläkare Adam Berkowicz's slutgiltiga obduktions-protokol stod det att dödstidpunkten var mellan den 7 och 12 Juni.

Ja, jag minns det vedervärdiga inlägget där du fick för dig att kunna tidsbestämma - en vetenskap som kräver förbannat mycket mer än och läsa små partier ur en sekretessbelagd del. I din värld verkar det mest vara ooootrooligt märkligt?
.. och sen visar det sig vara mycket tokig analys. Hur vore det att dämpa dig och kolla upp saker först om du är totalt okunnig inom vissa områden än dra en felaktig slutsats?
ÄR det vanligt att boka in en rättsentomolog vore en mer rimlig frågeställning att utgå från. Är det rimligt i detta fall vs rättsläkarens utlåtanden?
Personligen tror jag det inte men granska på du för all del - det torde ge mer än att utgå från att det är "otroligt märkligt"...

2016-01-11, 03:00
Medlem
Citat:
Nämen nu får ni ta och skärpa er !!!

Det finns INGEN här i tråden som försvarar Lisas mördare!
Och jag i det minsta, har aldrig sagt att NB är oskyldig, tror inte heller att det finns andra i tråden som påstår det.
Jag/vi, som ni så moget kallar mördarkramare, foliehattar, rättshaverister, polishatare etc etc, är bara mer eller mindre säkra på att NB hade med mordet att göra, inte för att vi gillar NB, utan för att jag/vi tycker att det är aldeles för mycket i det här fallet & utredning som inte stämmer och att vi därför tycker att det är helt fel att dömma en person till livstid i fängelse så länge det är så mycket som inte stämmer.

SÅ är det med "oss"

Det blir ju samma sak. Ni vill att HR ska ogilla domen från TR, där han dömdes för mord.
Det betyder i så fall att han kan packa sina pinaler och åka hem som en fri man.
2016-01-11, 03:01
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:

Jamen för fasen den som har tagit bilden står ju på en av dom kullarna och man ser tydligt jackan.

Och sen är det ju et fullständigt idiotiskt resonemang och säga att "baksidan är det ingen som beträder", jag menar alla vet ju att när folk letar efter en försvunnen, kanske mördad, person
ja då letar man ju inte först och främs på de mest synliga ställen utan man försöker förståss att tänka som den eventuella kidnapparen och eller mördaren tänker när han/hon ska gömma ett offer, dennes tillhörigheter eller mordvapen etc. och dom försöker förståss först och främs att gömma offer och föremål på INTE synliga ställen och därför är det förståss sånna ställen man letar, som till ex BAKSIDAN av en rishøg.

Comprende ?
2016-01-11, 03:04
Medlem
develis avatar
Citat:
Jamen man ser den ju helt och fullständigt tydligt på bilden!
Om du inte ser det så är nog tid att köpa nya glasögon.

Ser du vart pilen pekar?
Nu tittar du på bilden igen - ser du det RÖDA i bild som inte har med Lisas jacka att göra:
Ser du det RÖDA på bild 9 s. 838?
2016-01-11, 03:06
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ja, jag minns det vedervärdiga inlägget där du fick för dig att kunna tidsbestämma - en vetenskap som kräver förbannat mycket mer än och läsa små partier ur en sekretessbelagd del. I din värld verkar det mest vara ooootrooligt märkligt?
.. och sen visar det sig vara mycket tokig analys. Hur vore det att dämpa dig och kolla upp saker först om du är totalt okunnig inom vissa områden än dra en felaktig slutsats?
ÄR det vanligt att boka in en rättsentomolog vore en mer rimlig frågeställning att utgå från. Är det rimligt i detta fall vs rättsläkarens utlåtanden?
Personligen tror jag det inte men granska på du för all del - det torde ge mer än att utgå från att det är "otroligt märkligt"...

[/quote]

Vad är det jag har "fått för mig att kunna tidsbestämma"?
Och som "sen visar det sig vara mycket tokig analys" ?
2016-01-11, 03:08
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ser du vart pilen pekar?
Nu tittar du på bilden igen - ser du det RÖDA i bild som inte har med Lisas jacka att göra:
Ser du det RÖDA på bild 9 s. 838?

Jag ser den skära bylten, som en stor gul pil GO14 pekar på.
2016-01-11, 03:14
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av April62
Det blir ju samma sak. Ni vill att HR ska ogilla domen från TR, där han dömdes för mord.
Det betyder i så fall att han kan packa sina pinaler och åka hem som en fri man.

Jamen det är ju just det som är frågan;
Ska man dömma en person till livstid, eller till döden för den sakens skull, därför att man, på grundlag av indicier tror att han/hon är skyldig ???

Några går in för det, andra inte,
jag är sista typen och du är tydligen första typen.
2016-01-11, 03:14
Medlem
develis avatar
Citat:
Vad är det jag har "fått för mig att kunna tidsbestämma"?
Och som "sen visar det sig vara mycket tokig analys" ?
Slutsatsen du drog handlade om att rättsläkaren hade fel:
Citat:
Nämligen att om Lisa hade legat i boden sedan den 7 Juni så skulle flug äggen, när hon hittades 5 dagar senare den 12 Juni, ha utväcklat sig till flug-larver.
Svaret du fick dvs att du gjorde antaganden på fel bas:
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Flugägg och fluglarver i den högra hörselgången, munnen och halsen i anslutning till snaran.
Det gäller att ha lite mer underlag, och jag har skrivit det här förut. Och du har kommenterat det.
Så det fanns även larver och då blir det en helt annan sak.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in