Om du betänker att det, med denna massiva insats av poliser, militärer, helikoptrar, hund- och hästpatruller mfl tog hela fem dagar att hitta Lisa, kan det ju inte varit så korkat tänkt eller?
Utan NB:s och AB:s maskletande hade det kanske tagit 2-3 dagar till.
Utan NB:s och AB:s maskletande hade det kanske tagit 2-3 dagar till.
Ja, och det absolut sista klädskåpet HA undersökte - för att det var så otänkbart att det skulle rymma en kropp - där fann hon Lisa ihopknycklat under en massa kläder. Med benen felvända.
En sista kränkning.
Vämjeligt att någon vill försvara NB. Som vissa postar energiskt gör här.
Senast redigerad av Remark 2016-01-11 kl. 02:09.
Jag tänkte snarare att du hade nåt att komma med likt expertvittnet - dvs att det förekommer internationellt, att det är definierat som sexuellt motiv vid sexualsadism och mord via FBI som mordet på Lisa vill säga. Utan nekrofili.
Ja, typ nåt som är relevant och har bäring.
Men vad är det vi diskuterar? Tejpade NB Lisas huvud för sexuell njutning eller inte? Varför blanda in FBI?
Du är verkligen blåst.Om NB som du säger flyttade kroppen till martorp av hänsyn till anhöriga och för att den skulle hittas innan grävlingarna börjar äta på den??.
Isåfall hade det väl varit bättre om han låtit den hänga kvar i ladan då hade ju polisen hittat kroppen direkt samma kväll.
Har aldrig i mitt liv hört så dumma kommentarer. Är bara du som tror på detta..
Han ville inte att kroppen skulle hittas medan han var kvar i Sverige. Läs vad jag har skrivit.
Ja, och det absolut sista klädskåpet HA undersökte - för att det var så otänkbart att det skulle rymma en kropp - där fann hon Lisa ihopknycklat under en massa kläder. Med benen felvända.
En sista kränkning.
Vämjeligt att någon vill försvara NB.
Så NB ska vara utan advokat, menar du, trots att skuldfrågan inte är slutligt avgjord? Vämjeligt att någon tycker att det är riktigt i ett rättssamhälle.
Intressant att ni tar upp just det jag tänker mig som viktigt för försvaret
i rättegången som börjar imorgon.
Man bör särskilt skjuta in sig på dödstidpunkten, den är väldigt oklar. Nån skrev innan här om hur endast flugägg hittats på Lisa men inga larver. Det skulle kunna betyda att hon inte hade varit död så länge när hon hittades, vilket inte motsäger utsagan om placeringen i skåpet före likstelhetens inträde.
När och exakt hur Lisa har dött är viktigt att titta närmare på. Den påstådda mordplatsen är också ganska tvivelaktig.
Man behöver inte titta på då Lisa avled eller placerades i skåpet utan det är uppenbart och klarlagt.
I utredningsunderlaget redovisade/påvisade skador/fynd
Flugägg och fluglarver i den högra hörselgången, munnen och på halsen i anslutning till snaran.
Senast redigerad av Moosky 2016-01-11 kl. 02:08.
En sista kränkning.
Vämjeligt att någon vill försvara NB.
En fruktansvärd sista kränkning.
Lisa intryckt i ett smalt skåp, bland all skit och röra i den äckliga byssjan.
Makabert.
Makabert är också att läsa vad som skrivs av de som i tråden envist hävdar att NB är oskyldig till mordet. Teorier som är absurda, motbjudande och helt saknar verklighetsförankring.
Jag tycker att detta blir ännu en kränkning av Lisa.
Det är verkligen vämjeligt, håller med.
Så NB ska vara utan advokat, menar du, trots att skuldfrågan inte är slutligt avgjord? Vämjeligt att någon tycker att det är riktigt i ett rättssamhälle.
NB skall sjävklart ha en advokat vid sida. Absolut. Därom råder ingen tvekan.
Intressant att ni tar upp just det jag tänker mig som viktigt för försvaret
i rättegången som börjar imorgon.
Man bör särskilt skjuta in sig på dödstidpunkten, den är väldigt oklar. Nån skrev innan här om hur endast flugägg hittats på Lisa men inga larver. Det skulle kunna betyda att hon inte hade varit död så länge när hon hittades, vilket inte motsäger utsagan om placeringen i skåpet före likstelhetens inträde.
När och exakt hur Lisa har dött är viktigt att titta närmare på. Den påstådda mordplatsen är också ganska tvivelaktig.
Mitt fetande.
Det var jag som skrev det iom att det stod i FUP att det bara fanns flugägg i det sår Lisa hade på halsen (efter snaran/repet), men jag uppmärksammades att det faktiskt hittats fluglarver men det var enbart i högra hörsegången och i munnen.
Och det väsentliga är ju hur utväcklade dessa larver var, för på så sätt kan man gaska präcist bestämma när en person har dött.
Men åklagaren valde att man INTE skulle undersöka dessa flugägg och larver och det är ju otroligt märkligt iom man ju var SÅ osäker på dödstidpunkten de första flera månader och till och med i
rättsläkare Adam Berkowicz's slutgiltiga obduktions-protokol stod det att dödstidpunkten var mellan den 7 och 12 Juni.
Det var inte förän att åklagaren, EFTER att han hade mottagit Berkowicz's slutgiltiga obduktions-protokol, bad Berkowicz om att "korrigera" dödsdatumet att det ändrades till den 7 Juni!
(manipulations skandal efter min mening)
I dommen står det så här sidan 18-19
Det är rättsläkare Martina Olsson Frisk (IRs expertvittne i Tingsrätten) som uttalar sig i Tingsrätten:
Martina Olsson Frisk har uppgett att det inte helt kan uteslutas att Lisa Holm levt i
något dygn efter den 7 juni 2015, att hon då fått mat och vatten och inte varit
bunden. Hon kan ha varit placerad någon annanstans och efter att likstelheten släppt
placerats i klädskåpet under veckan. Man hade kunnat undersöka flugägg och larver
för att räkna ut hur länge kroppen legat på platsen/offret varit dött, men detta har
inte gjorts.
Jamen tack för den länken/bilden som ju med ALL tydlighet visar att jackan ses tydligt på långt avstånd och skär ser den också ut på den bilden.
Tjejen som hittade jackan sa ju också att hon tydligt såg den skära/pink jacka i risbunken.
Senast redigerad av Theforeigner 2016-01-11 kl. 02:50.