2016-01-11, 00:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Lyssnade på tv4 (med Johanna Björkman) och läste samtidigt omväxlande nlt och expressen förra gången.

Ungefär som jag då. Tyckte JB var bra.
2016-01-11, 00:25
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Jag skrev variant av. Det betyder att du plockat sexualsadistiska inslag för att passa ihop med nekrofili. Hur är statistiken på den fronten?
Att någon har lindat flera meter silvertejp runt huvudet på en död flicka för sexuell njutning har hänt minst en gång, 7 juni 2015. Duger den statistiken?
2016-01-11, 00:28
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blackmolly123
NB är då alltså både sexualsadist och nekrofil, som ändå är omtänksam, har ett samvete och bryr sig. Han vill inte att nån grävling ska komma och äta på kroppen som han gömt efter att ha skändat den då han hittade LH ny-mördad i ladan? Statistik på detta scenario, någon?
Smaklös idioti anser jag.
Han är ju redan omtänksam. Han är en fin människa i två aspekter: Han kommer in som spelare nr 2 på planhalvan när hon redan är död - men beter sig som en sexualsadist i den mån att attributen är den samma.
Hoppas nån mailat IR eller att hon läser här (hon nämnde ju fb och förfasades..) - för jag hade gärna velat höra den varianten faktiskt.
2016-01-11, 00:30
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Att någon har lindat flera meter silvertejp runt huvudet på en död flicka för sexuell njutning har hänt minst en gång, 7 juni 2015. Duger den statistiken?
Jag tänkte snarare att du hade nåt att komma med likt expertvittnet - dvs att det förekommer internationellt, att det är definierat som sexuellt motiv vid sexualsadism och mord via FBI som mordet på Lisa vill säga. Utan nekrofili.
Ja, typ nåt som är relevant och har bäring.
Senast redigerad av develi 2016-01-11 kl. 00:32.
2016-01-11, 00:30
Medlem
Citat:

I kombination med nekrofili var frågan?
2016-01-11, 00:33
Medlem
Xeniaonatopp.

Du är verkligen blåst.Om NB som du säger flyttade kroppen till martorp av hänsyn till anhöriga och för att den skulle hittas innan grävlingarna börjar äta på den??.
Isåfall hade det väl varit bättre om han låtit den hänga kvar i ladan då hade ju polisen hittat kroppen direkt samma kväll.
Har aldrig i mitt liv hört så dumma kommentarer. Är bara du som tror på detta..
2016-01-11, 00:36
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FelipeVilla
Xeniaonatopp.

Du är verkligen blåst.Om NB som du säger flyttade kroppen till martorp av hänsyn till anhöriga och för att den skulle hittas innan grävlingarna börjar äta på den??.
Isåfall hade det väl varit bättre om han låtit den hänga kvar i ladan då hade ju polisen hittat kroppen direkt samma kväll.
Hahaahaha - tack för den. Jag var på väg dit förut då jag frågade om flytten till Martorp men fastnade ordagrant i tejpen.

Edit: Lisa mördades den 7 juni, NB skulle inte resa iväg förrän den 30:e.
Senast redigerad av develi 2016-01-11 kl. 01:07.
2016-01-11, 00:42
Medlem
klurigklurings avatar
Citat:
Expressen är bäst,någon som vet vad som kommer göras första dagen i HR??Blir det en syn i Blomberg? ..

Hovrättens förhandligsplan
2016-01-11, 00:51
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klurigkluring
Hovrättens förhandligsplan
Japp.
Citat:
Dag 1, den 11 januari 2016, kl. 09.00 till 16.00

Förhandlingen börjar kl. 09.00. Ordföranden redogör inledningsvis kortfattat för den överklagade domen. Därefter anger parterna yrkanden respektive inställning. Samtliga parter håller sedan en sakframställan, vilket innebär bl.a. att åklagaren berättar vad som påstås ha hänt varefter försvaret berättar den tilltalades uppfattning om det som påstås ha hänt. Under denna del av förhandlingen sker också genomgång av eller hänvisning till skriftliga bevis i målet. Paus för lunch beräknas ske ca kl. 12.00 till 13.30. Under eftermiddagen fortsätter parternas sakframställan. Kl. 14.30 hålls vittnesförhör med Pål Johansson och därefter med Niklas Lindström. Båda vittnena har kallats att inställa sig personligen till huvudförhandlingen.
http://www.gotahovratt.se/Lisa-Holm-malet/Forhandlingsplan/
2016-01-11, 00:56
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Xeniaonatopp.

Ja, ordet hänsyn hör inte hemma här. En sällsynt brutalitet och råhet finns med hela vägen.
2016-01-11, 00:59
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Ja, ordet hänsyn hör inte hemma här. En sällsynt brutalitet och råhet finns med hela vägen.
Nåt så vidrigt som hon utsatts för - att ens fundera i termer kring hänsyn?
Det vore inte ens relevant i ett sammanhang med nekrofili - även om det givetvis inte handlar om det. Yak.
2016-01-11, 01:04
Medlem
develis avatar
Citat:
Vad är det du förstår? Den som dödade Lisa ingår inte bland de tre som får nämnas som mördare i den här tråden, därför hänvisade jag till den alternativa tråden.
Varför skriver du detta då?
Citat:
Min hänvisning till statistik motsäger inte att en närstående eller bekant dödade Lisa. Han ångrar sig och bryr sig.
Senast redigerad av develi 2016-01-11 kl. 01:14.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in