2016-01-10, 22:37
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av persie91
Har varit spelfri 24 dagar nu, men det är inte lätt att stå emot speldjävulens krafter.
Så fort de dyker upp reklam så blir man SUGEN,,,,,MED DÅ TÄNKER JAG SOM DEJ´, JAG VILL FANN INTE SKÄNKA BORT MINA PENGAR!!

HELT RÄTT DÄR!
Japp, nu rister det i kroppen speldjävulen använder alla medel han kan för att få dig på fall. Ta kampen!.
Du ska fan i mig inte besegra mig, är du sur nu din djävul för att jag inte köper din skit, där har du din lille fan. Japp! nu är det du som är master över din egen kropp. Grattis!
Citera
2016-01-11, 06:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sherlocksnake
Japp, nu rister det i kroppen speldjävulen använder alla medel han kan för att få dig på fall. Ta kampen!.
Du ska fan i mig inte besegra mig, är du sur nu din djävul för att jag inte köper din skit, där har du din lille fan. Japp! nu är det du som är master över din egen kropp. Grattis!
Oå riktigt altså är du sjuk i huvudet? vad sysslar du med djävulen o grejer du kan inte vara annat än ett Jehovas vittne
Citera
2016-01-11, 07:56
Medlem
Åh känner igen detta. Försöker inte att spela men slutar med att jag gör det endå och förlorar alla pengar. Sist hade jag någon hundrig att leva på i flera veckor tills jag skulle få lön. Den tomheten och ångesten fick mig hamna i en djup hörna.

Vissa dagar mår man bra men sen tänker man ''men äsch, bara en hundrig kan jag ju spela för, det skadar ju inte.. kanske vinner''. Sen slutar med att man spelat bort alla slantar man har.

Den ångesten jag fick efteråt var ju sjuk. Storlipa och hata mig själv att vara så oansvarig.

Någon månad sen vann jag ca 9.500 kr, 2-3 dagar efter spelade jag bort allt. Har fortvarande ont i magen.

Nu försöker jag verkligen. Men känner den ångesten att kanske jag vinner tillbaka pengar nu om jag sätter in, och har ingen hobby så försöker hålla mig sysselsatt.

Detta är så svårt
Citera
2016-01-11, 21:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Gimmi1985
Oå riktigt altså är du sjuk i huvudet? vad sysslar du med djävulen o grejer du kan inte vara annat än ett Jehovas vittne
Sorry Gimmie, du om någon visar vad speldjävulen kan göra för skada.
Citera
2016-01-11, 21:30
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av janara
Åh känner igen detta. Försöker inte att spela men slutar med att jag gör det endå och förlorar alla pengar. Sist hade jag någon hundrig att leva på i flera veckor tills jag skulle få lön. Den tomheten och ångesten fick mig hamna i en djup hörna.

Vissa dagar mår man bra men sen tänker man ''men äsch, bara en hundrig kan jag ju spela för, det skadar ju inte.. kanske vinner''. Sen slutar med att man spelat bort alla slantar man har.

Den ångesten jag fick efteråt var ju sjuk. Storlipa och hata mig själv att vara så oansvarig.

Någon månad sen vann jag ca 9.500 kr, 2-3 dagar efter spelade jag bort allt. Har fortvarande ont i magen.

Nu försöker jag verkligen. Men känner den ångesten att kanske jag vinner tillbaka pengar nu om jag sätter in, och har ingen hobby så försöker hålla mig sysselsatt.

Detta är så svårt
Nja jag skulle vilja säga så här, nu får du fan i mig rycka upp dig. Var finns din karaktär? den är ju noll.
Du måste ta tag i dig själv och analysera hur speldjävulen angriper dig. Känn efter när han kommer och var på din vakt!. När han knackar på porten - Ska vi inte sätta en hundring? Då måste du tänka efter för rösten kommer från speldjävulen. Ta då ett snack med honom, fråga djävulen om det är realistiskt att sätta en hundring när du har så dåligt med pengar. Den kommunikationen du har med djävulen gör att du sakta bygger upp din självkänsla kanske du helt enkelt säger - Nej du faen heller! mig får du inte på fall. Jag ger bara faen i det här. Sedär ja! du vann kommunikationen över djävulen. Du stod emot. Yess du börjar plötsligt visa karaktär. Du börjar bestämma över ditt liv! Jag önskar dig så Lycka till!
Citera
2016-01-12, 12:31
Medlem
Till er alla speltorskar från en annan speltorsk.

Visst är det skönt att flashback finns? Vem ska vi annars berätta för, vem förstår egentligen hur det är att vara spelberoende om man inte själv sitter i skiten. Den replik som brukar få mig att vilja ge vederbörande en smocka är "men sluta bara spela då". Om det ändå vore så enkelt!

Kanske känner någon av er igen sig i mig. Att få fast anställning och därigenom vara kreditvärdig. Tömma dessa krediter. Spela bort sin lön samma dag som den syns på kontot. Våndas över hur hyran ska betalas. Lösa detta genom smslån. Känna att smslånen kan vinna tillbaka min lön och därför dröja med hyran. Förlora dessa pengar också. Söka ytterligare smslån. YES! Vinna tillbaka lönen. Att vara på banan igen. Ny lön - lösa smslånen - spela igen - ta nya smslån - kanske söka en microkredit som man missat.

Och så fortsätter det, kanske i några månader, kanske - som i mitt fall - i flera år.

Någonstans mitt i kryper man till korset och berättar för sina närmaste. Dessa, oftast familjen, blir givetvis chockade. Inte kunde deras annars så fantastiske son vara en sådan idiot. För glöm inte bort det faktum att vi är spelberoende, utåt kan ingen människa tro att vi är sjuka personer med ett tungt beroende. Vi är välvårdade och klär oss propert, vissa av oss jobbar på bank andra som behandlingsassistenter åt folk med beroendeproblematik. Jämför med en narkoman eller alkoholist som är precis som oss men deras problem går att ta på, det går "att känna" deras problem.

Just det ja, familjen hjälper dig ekonomiskt utan några som helst krav. Dem fattar ju inte, oftast vet dem inte bättre, vad det är som försiggår i Kalles huvud. Sedan är det i det närmaste tabu att vara spelberoende så familjen håller käft och löser det ekonomiska och så var det frid och fröjd.

Vad våra päron eller bättre hälft INTE förstår är att det är pengarna som är bränslet i vårt beroende. Vi är ena manipulativa svin som ser dom nollställda lånen som en möjlighet till en ny runda, denna gången ska vi fan nå höjderna som var så nära senast. Ja jävlar....och så var vi igång igen....

När söker vi hjälp? När fattar vi att detta inte går att lösa på egen hand? När blir vi så nyktra nog och inser att Flashback - i all ära - inte räcker till. Min erfarenhet säger att det finns två avgörande anledningar till att korthuset faller. 1. Du dödar dig själv ekonomiskt. Håller på i månader/år tills alla kranar har sinat. Du har tidigare vänt dig till familjen och berättat, dem hjälpte dig då och kommer antagligen hjälpa dig igen. Ja, kanske en runda till men sen brukar det oftast vara stopp då dem vare sig kan eller vill hjälpa dig. Ty pengarna är slut och äntligen fattar dina anhöriga och Kalle är sjuk och behöver hjälp. 2. Du orkar inte psykiskt. Tankar på självmord är inte ovanligt. Du söker själv eller med hjälp av en anhörig hjälp, oftast på närmaste vårdcentral.

Kontentan av inlägget är givetvis att du behöver hjälp när du känner att det inte funkar längre men att det är så jävla svårt att bara sluta. Oftast googlar man, skriver du "spelberoende" så hamnar www.spelberoende.se högt upp. Förhoppningsvis har du tur och bor nära en förening. Testa att gå på ett möte och du kommer bli frälst! Nåja, du kommer iallafall känna att du inte alls är ensam, du är inte den enda idioten i staden. Ensam är inte stark!

En rik person kan vara narkoman liksom en fattig uteliggare. Med det sagt så handlar inte spelmissbruk om kvantitet, en som spelar bort huset är inte mer missbrukare än den som spelar bort månadens hushållskassa. Det handlar om dig som person, hur du mår och vad spelandet gör med dig som person som på något sätt är pudelns kärna. När spelandet får dig att må dåligt men att du inte har kraften att göra dig av med spelandet, ja då spelar det ingen roll om du heter Zlatan eller Ada.
Citera
2016-01-13, 01:24
Avslutad
[En rik person kan vara narkoman liksom en fattig uteliggare. Med det sagt så handlar inte spelmissbruk om kvantitet, en som spelar bort huset är inte mer missbrukare än den som spelar bort månadens hushållskassa. Det handlar om dig som person, hur du mår och vad spelandet gör med dig som person som på något sätt är pudelns kärna. När spelandet får dig att må dåligt men att du inte har kraften att göra dig av med spelandet, ja då spelar det ingen roll om du heter Zlatan eller Ada.[/quote]
En stark berättelse, det är så det ser ut. Jag tror på självhjälp. Ingen annan än du själv kan se till att du kommer på fötter när det gäller avstå spel. Du verkar gå i ett mönster. Har du någon gång funderat på att bryta det?. Sms lån osv verkar inte vara någon bra lösning snarare trasslar du till det ändå mera.
Nej ta dig i kragen och visa att du är en man som kan påverka din dåliga saker till något bättre. Hur har du det med nivåerna när du spelar? man måste försöka vara lite listig, smart och förstå att man rör sig på ett minfält när man spelar. Var ödmjuk inför din förlust eller att du kommer att förlora. Är du inte det,
kan du heller inte sätta några gränser. Dina föräldrar måste du klara dig utan. Du ska stå på egna ben.
Kanske du har en umgängeskrets som gamblar hårt, då är det lite svårare. Du får ljuga för dom och säga att du satsat högre fast du spelar förstås mycket lägre. Är det bolagspel hitta på någon orsak varför du inte kan vara med. Spelar du slotts är du verkligen ute på hal is. Lägg över till oddset, tar längre tid du hinner reflektera var du lägger pengarna. Ta ut dina pengar cash när du får lön och bränn dom inte på spelsidor. Ja det finns massor DU kan göra! Res dig upp och se dagens ljus med framtidstro.
Citera
2016-01-16, 18:36
Medlem
persie91s avatar
Citat:
[En rik person kan vara narkoman liksom en fattig uteliggare. Med det sagt så handlar inte spelmissbruk om kvantitet, en som spelar bort huset är inte mer missbrukare än den som spelar bort månadens hushållskassa. Det handlar om dig som person, hur du mår och vad spelandet gör med dig som person som på något sätt är pudelns kärna. När spelandet får dig att må dåligt men att du inte har kraften att göra dig av med spelandet, ja då spelar det ingen roll om du heter Zlatan eller Ada.
En stark berättelse, det är så det ser ut. Jag tror på självhjälp. Ingen annan än du själv kan se till att du kommer på fötter när det gäller avstå spel. Du verkar gå i ett mönster. Har du någon gång funderat på att bryta det?. Sms lån osv verkar inte vara någon bra lösning snarare trasslar du till det ändå mera.
Nej ta dig i kragen och visa att du är en man som kan påverka din dåliga saker till något bättre. Hur har du det med nivåerna när du spelar? man måste försöka vara lite listig, smart och förstå att man rör sig på ett minfält när man spelar. Var ödmjuk inför din förlust eller att du kommer att förlora. Är du inte det,
kan du heller inte sätta några gränser. Dina föräldrar måste du klara dig utan. Du ska stå på egna ben.
Kanske du har en umgängeskrets som gamblar hårt, då är det lite svårare. Du får ljuga för dom och säga att du satsat högre fast du spelar förstås mycket lägre. Är det bolagspel hitta på någon orsak varför du inte kan vara med. Spelar du slotts är du verkligen ute på hal is. Lägg över till oddset, tar längre tid du hinner reflektera var du lägger pengarna. Ta ut dina pengar cash när du får lön och bränn dom inte på spelsidor. Ja det finns massor DU kan göra! Res dig upp och se dagens ljus med framtidstro.[/quote]

hmmm finns bara en lösning för att stå emot beroendet,, TOTAL AVHÅLLSAMHET IFRÅN SPEL OM PENGAR PUNKT SLUT!!
De är som att säga till alkoholist att han kan ta några folköl eller att en narkoman kan röka lite grönt på helgerna,,hur lugnt som helst,, njaee,

de är samma mekanismer som säter igång beroendet, man börjar där man slutade förut. finns inget mellanläge.

Har själv varit spelfri 1 månad idag , klart tankarna har kommit att man ska spela lite på stryktipset ect. men det har varit total avhållsamhet från spel.
spärrat mej ifrån alla sidor jag vet genom att ringa och berätta att jag är spelberoende och någonstans där finns det respekt från spelbolagen, spärrat personnumret så man inte kan starta nya konton.
Att gå på möten för spelberoende är också att rekommendera sök på spelbereondets riksförbund så ser ni var det finns möten att gå på.
Allt är långt ifrån löst på en månad, gäller bara att ta det lugnt kronofogden får man ta itu med på sikt

fortsätt kämpa allihop!

//robin
Citera
2016-01-17, 02:05
Medlem
Tja! Spelar bara på krogen kom inte iväg ikväll. Funderar på att spela imorgon men detta jävla skakande och mardrömmarna vill jag slippa därför blir jag hemma imorgon. Pengar ger inge glädje men inga pengar ger en kraftig ångest kom ihåg det. Spelar inte online eller bara freespins.
Citera
2016-01-17, 17:14
Avslutad
hmmm finns bara en lösning för att stå emot beroendet,, TOTAL AVHÅLLSAMHET IFRÅN SPEL OM PENGAR PUNKT SLUT!!
De är som att säga till alkoholist att han kan ta några folköl eller att en narkoman kan röka lite grönt på helgerna,,hur lugnt som helst,, njaee,

de är samma mekanismer som säter igång beroendet, man börjar där man slutade förut. finns inget mellanläge.

Har själv varit spelfri 1 månad idag , klart tankarna har kommit att man ska spela lite på stryktipset ect. men det har varit total avhållsamhet från spel.
spärrat mej ifrån alla sidor jag vet genom att ringa och berätta att jag är spelberoende och någonstans där finns det respekt från spelbolagen, spärrat personnumret så man inte kan starta nya konton.
Att gå på möten för spelberoende är också att rekommendera sök på spelbereondets riksförbund så ser ni var det finns möten att gå på.
Allt är långt ifrån löst på en månad, gäller bara att ta det lugnt kronofogden får man ta itu med på sikt

fortsätt kämpa allihop!

//robin[/quote]
Ja jag kan hålla med dig om att sluta spela är det bästa punkt slut. Detta är otroligt lätt att säga däremot kan det vara lika svårt som att bestiga Grand Canyon. Den som har en lidelse för sport och spänning vad ska du ersätta det med. Allt annat är lika intressant som att sitta och titta på när färg torkar. I sportens värld finns allt. Spänning,förtvivlan,dramatik,skandaler,dopning,otr oliga,kommentatorer,glädje,förtvivlan,taktiska genidrag. Ett exempel, friidrott 10kamp Tysken tränar stenhårt i 2 år för OS. Står på startlinjen 1a grenen 100m . 1a start tjuvstart! 2a start tjuvstart! Diskad får inte vara med längre. Tyskens min efter det beslutet måste bara upplevas. Ja det är lätt att säga sluta spela men av 100 FB are kanske högst 2 kan tänka sig ta ett så drastiskt beslut. Jag säger var med och upplev men ha din hjärna med och ditt sunda förnuft. Du kan inte vara vårdslös och burna och tro att du kan våldta turen. Nej den kommer till dig när ödets nyck är kommen.
Citera
2016-01-17, 17:34
Medlem
persie91s avatar
Citat:

fortsätt kämpa allihop!

//robin
Ja jag kan hålla med dig om att sluta spela är det bästa punkt slut. Detta är otroligt lätt att säga däremot kan det vara lika svårt som att bestiga Grand Canyon. Den som har en lidelse för sport och spänning vad ska du ersätta det med. Allt annat är lika intressant som att sitta och titta på när färg torkar. I sportens värld finns allt. Spänning,förtvivlan,dramatik,skandaler,dopning,otr oliga,kommentatorer,glädje,förtvivlan,taktiska genidrag. Ett exempel, friidrott 10kamp Tysken tränar stenhårt i 2 år för OS. Står på startlinjen 1a grenen 100m . 1a start tjuvstart! 2a start tjuvstart! Diskad får inte vara med längre. Tyskens min efter det beslutet måste bara upplevas. Ja det är lätt att säga sluta spela men av 100 FB are kanske högst 2 kan tänka sig ta ett så drastiskt beslut. Jag säger var med och upplev men ha din hjärna med och ditt sunda förnuft. Du kan inte vara vårdslös och burna och tro att du kan våldta turen. Nej den kommer till dig när ödets nyck är kommen.[/quote]

Jag vet att det är extremt svårt att erkänna för sej själv och berätta den bistra sanningen om att man är beroende.
Har själv ett 7 årigt spelberoende bakom mej, fastnade rätt så omgående bara för jag har en beroendepersonlighet.
Vändningen för mej kom när jag blev inlåst på psyke för att jag hade planerat var när och hur jag skulle ta mitt eget liv.
någonstans där kände jag att de fick vara slut på lidande för min del.
Jag gör mej själv ständigt påmind om hur mina 7 år som spelberoende har varit när jag får ett sug, ständig jakt efter nya pengar, inge pengar till mat, inga pengar för att resa,,,,,bara pengar till spel.
jag lovar mej själv varje dag när jag kliver ur sängen, att vad som än händer idag ska jag inte spela.
Citera
2016-01-22, 12:43
Medlem
sonofnatures avatar
Ej kunnat spela på ett tag.
Sugen dock.
Snart kommer lönen. -700 kr. Då jag spelade bort förra lönen å fick flytta fram vissa räkningar.
Nu har jag 1 kr på kontot. 4,19 kr på sparkontot. -700 när alla räkningar e betalda. Kommer få leva en månad till så här. Hoppas man ej gör samma misstag när lönen kommer i slutet av februari.

Palla liksom.
Man vill spela.men man vet att man aldrig kan hantera det. Tex då jag spela bort min lön förra gången. Då hade jag lyckas få ihop 50 kr på kontot. Sätter in för att spela. Boom spelar upp till 1000 kr. Gött gör uttag å tänker - nice Pengar till cigg å mat. Mindre ångest å lite lättare månad. 15 min senare. Avbryter uttaget å vips spelar ner till 0 på några minuter. ÅNGEST
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in