Citat:
Tror att den största hämnden man kan göra är att hon får leva själv, min bror har mer eller mindre klippt kontakten med henne och jag är på god väg att göra detsamma. Har jobbat inom äldreomsorgen och sett de gamla som har haft en dålig relation till sina barn och ser hur dom mår. Det är jättehemskt men de allra flesta säger att de får skylla sig själva, skulle varit bättre mot sina barn osv. Tror att det blir den största och den "bästa" hämnden mot henne och att hon aldrig ska få träffa sina barnbarn för det "längtar hon efter, att få ge all kärlek till sina barnbarn". Spyr lite i munnen när jag skriver det men det är hennes ord.
Nu hade jag en väldigt bra barndom med föräldrar som älskade mig. Även om vår familj var väldigt dysfunktionell.
Men din historia gör mig riktigt illa till mods. Ärligt talat så känner jag nästan ett begär av att döda din morsa. Hur sjukt det än låter.
Fy fan vilken ond och sjuk jävel hon verkar vara!
Om jag hade varit dig så hade jag klippt alla band och brutit kontakten helt.
Efter det så hade jag börjat planera olika sätt att hämnas..
Nu brukar jag egentligen alltid avråda från hämnd för det mesta. Men i din situation tror jag du skulle må bra av det. Du behöver verkligen demonisera den här hemska människan. För det låter som att allt är hennes fel och att det inte är några fel på dig egentligen.
Det finns en bra tråd om hämnd här på flashback där du kan hitta metoder som inte innebär några jättestora konsekvenser för en om något går fel.
Jag är väldigt härdad av att läsa om och se hemskheter på internet. Kan utan problem se filmer på folk som blir torterade utan att känna något. Men av någon anledning så blir jag väldigt berörd av din historia.. Har inte känt mig så här hatisk på hur länge som helst!
Men din historia gör mig riktigt illa till mods. Ärligt talat så känner jag nästan ett begär av att döda din morsa. Hur sjukt det än låter.
Fy fan vilken ond och sjuk jävel hon verkar vara!
Om jag hade varit dig så hade jag klippt alla band och brutit kontakten helt.
Efter det så hade jag börjat planera olika sätt att hämnas..
Nu brukar jag egentligen alltid avråda från hämnd för det mesta. Men i din situation tror jag du skulle må bra av det. Du behöver verkligen demonisera den här hemska människan. För det låter som att allt är hennes fel och att det inte är några fel på dig egentligen.
Det finns en bra tråd om hämnd här på flashback där du kan hitta metoder som inte innebär några jättestora konsekvenser för en om något går fel.
Jag är väldigt härdad av att läsa om och se hemskheter på internet. Kan utan problem se filmer på folk som blir torterade utan att känna något. Men av någon anledning så blir jag väldigt berörd av din historia.. Har inte känt mig så här hatisk på hur länge som helst!