2016-01-09, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sitkin
Nån gång i slutet av januari.

Fan vad jag hatar när spelare vill ge upp redan in i minut 10. Vad fan spelar de för då? Att ingen fokuserar på adc gör mig fly förbannad också

haha asså folk som focusar på tanken haha tappar tron på folket
Citera
2016-01-09, 23:43
Medlem
Guesswhoiams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sitkin
Nån gång i slutet av januari.

Fan vad jag hatar när spelare vill ge upp redan in i minut 10. Vad fan spelar de för då? Att ingen fokuserar på adc gör mig fly förbannad också

Nja, LCS startar den 16e Januari så troligen startar då nya säsongen den 15e januari. Tidigare säsonger har startat dagen före första LCS-veckan.
Citera
2016-01-10, 00:29
Medlem
StevieGLFCs avatar
Mundo känns lite OP atm eller är det bara jag?
Citera
2016-01-10, 02:42
Medlem
Kan någon lite kort berätta de stora skillnaderna mellan season 5 och nu 6? testade några games under veckan, kändes annorlunda. Mycket kortare matcher, full build fick jag aldrig :7
Citera
2016-01-10, 11:12
Medlem
PrinceMeandors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TexN
Kan någon lite kort berätta de stora skillnaderna mellan season 5 och nu 6? testade några games under veckan, kändes annorlunda. Mycket kortare matcher, full build fick jag aldrig :7

Alla förutom fulltanks och heal/shield baserade supports spelar med Thunderlord som keystone mastery.

De flesta matcher tar slut efter 20 min. Spelar ingen roll om ställningen är 40-0 eller 20-19. Den rådande mentaliteten är att det laget som ligger under ger upp så snart de kan.

Dr. Mundo vinner matcher mer eller mindre ensam. Du behöver inte ens kunna spela honom, räcker med att han finns i ditt lag för att du ska ha en stor fördel redan från start.
Citera
2016-01-10, 12:55
Medlem
StevieGLFCs avatar
Okej tack så det är inte bara jag som tycker det ^
Citera
2016-01-10, 14:58
Medlem
PrinceMeandors avatar
Varför kan inte folk bara sluta spela Yasuo? Har haft 3 i mitt lag de tre senaste matcherna. Den första gick 1-14 den andra 0-8 och den tredje 0-10. Två av dessa är Yasuo mains(alltså Yasuo som sin mest spelade champion) och en match history som innehåller fler deaths än ett världskrig bekräftar att det inte rör sig om "en enstaka dålig match"
Citera
2016-01-10, 16:56
Medlem
Captain.Johanssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PrinceMeandor
Varför kan inte folk bara sluta spela Yasuo? Har haft 3 i mitt lag de tre senaste matcherna. Den första gick 1-14 den andra 0-8 och den tredje 0-10. Två av dessa är Yasuo mains(alltså Yasuo som sin mest spelade champion) och en match history som innehåller fler deaths än ett världskrig bekräftar att det inte rör sig om "en enstaka dålig match"
Hade en diskussion med en annan här på forumet för ett tag sedan och för mig var det tvärt om, de flesta Yasuo's jag spelar med/mot går riktigt bra, han blir ju helt sjuk lategame...
Märkt mer och mer att matcher spelade och KDA inte spelar någon roll, möter vissa med 10 games med en champ och dålig KDA och så är de grym och så möter man nästa game någon med 100+ och bra KDA men ändå sämst
Har man många matcher, bra KDA och winrate så tycker man ju att det ska ge en indikation på att de är bra men det stämmer ju sällan.

Min spelideologi går ju emot de flesta vilket gör att det krockar, jag spelar helst safe och så bygger man upp en ledning bit för bit och till slut vinner, de flesta andra vill gärna gå all in och avgöra innan 20, antingen till vår fördel eller nackdel så det inte går att ta igen.
Leder man ganska bra finns det ingen anledning till en risky baron call, vet inte hur många gånger det hänt att vi ska ta baron när alla motståndare lever och så stealar de baron och dödar oss och så är de i ledning istället, sådant hatar jag.
Citera
2016-01-10, 19:51
Medlem
QQQ7000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Captain.Johansson
Hade en diskussion med en annan här på forumet för ett tag sedan och för mig var det tvärt om, de flesta Yasuo's jag spelar med/mot går riktigt bra, han blir ju helt sjuk lategame...
Märkt mer och mer att matcher spelade och KDA inte spelar någon roll, möter vissa med 10 games med en champ och dålig KDA och så är de grym och så möter man nästa game någon med 100+ och bra KDA men ändå sämst
Har man många matcher, bra KDA och winrate så tycker man ju att det ska ge en indikation på att de är bra men det stämmer ju sällan.

Min spelideologi går ju emot de flesta vilket gör att det krockar, jag spelar helst safe och så bygger man upp en ledning bit för bit och till slut vinner, de flesta andra vill gärna gå all in och avgöra innan 20, antingen till vår fördel eller nackdel så det inte går att ta igen.
Leder man ganska bra finns det ingen anledning till en risky baron call, vet inte hur många gånger det hänt att vi ska ta baron när alla motståndare lever och så stealar de baron och dödar oss och så är de i ledning istället, sådant hatar jag.

Håller med dig, jag spelar mer safe och försöker vinna bit för bit. Men många vill bara köra rakt på, det värsta är när man har läge att pusha midlane till inhibetern och de ska envisas om att ta draken eller baronen istället blir tokig.

Går det att flytta kartan till mitten av skärmen? Stör mig när man missklickar på den..
Citera
2016-01-12, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PrinceMeandor

Känner detsamma angående alla jävla puckon som pickar Yasuo. Har noll fucking koll på hur man ska lira champen även om de ligger i plat. Känner detsamma för Zed spelare, standard zed stats är lika många kills som deaths och nån enstaka assist, idioterna hoppar in 1vs3, får 1 av dem men ger bort 1 kill och 2 assist = not worth it.
Citera
2016-01-12, 18:16
Medlem
PrinceMeandors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuffuffe
Känner detsamma angående alla jävla puckon som pickar Yasuo. Har noll fucking koll på hur man ska lira champen även om de ligger i plat. Känner detsamma för Zed spelare, standard zed stats är lika många kills som deaths och nån enstaka assist, idioterna hoppar in 1vs3, får 1 av dem men ger bort 1 kill och 2 assist = not worth it.

Eller hur. Någonstans finns det ändå en gräns? Har man 200 ranked games i Plat med en champion och fortfarande feedar på bronze 5 nivå i nästan varje match så kanske man ska tänka om?

Jag kan medge att Yasuo är svår att spela men att det överhuvudtaget är möjligt för en Yasuo main att i en 30 min match ensam ha 70% av lagets deaths 10% kill participation och mindre "dmg done" än en fulltank support är skrämmande

Ännu värre är folk som spelar Lee Sin eller Shaco och gör sin första gank 17 minuter in i matchen

Självinsikt vinner matcher. Jag är t.ex en värdelös midlaner därför väljer jag alltid Annie/Malzahar eller annan lättspelad champion när jag måste gå mid, önskar att fler kunde tänka så.
Citera
2016-01-14, 15:19
Medlem
Kan man på något sätt få bort utvalda champions? Jag lirar aram för det mest nu och äger alldeles för många jag inte vill spela längre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in