Citat:
Ursprungligen postat av
PrinceMeandor
Varför kan inte folk bara sluta spela Yasuo? Har haft 3 i mitt lag de tre senaste matcherna. Den första gick 1-14 den andra 0-8 och den tredje 0-10. Två av dessa är Yasuo mains(alltså Yasuo som sin mest spelade champion) och en match history som innehåller fler deaths än ett världskrig bekräftar att det inte rör sig om "en enstaka dålig match"

Hade en diskussion med en annan här på forumet för ett tag sedan och för mig var det tvärt om, de flesta Yasuo's jag spelar med/mot går riktigt bra, han blir ju helt sjuk lategame...
Märkt mer och mer att matcher spelade och KDA inte spelar någon roll, möter vissa med 10 games med en champ och dålig KDA och så är de grym och så möter man nästa game någon med 100+ och bra KDA men ändå sämst
Har man många matcher, bra KDA och winrate så tycker man ju att det ska ge en indikation på att de är bra men det stämmer ju sällan.
Min spelideologi går ju emot de flesta vilket gör att det krockar, jag spelar helst safe och så bygger man upp en ledning bit för bit och till slut vinner, de flesta andra vill gärna gå all in och avgöra innan 20, antingen till vår fördel eller nackdel så det inte går att ta igen.
Leder man ganska bra finns det ingen anledning till en risky baron call, vet inte hur många gånger det hänt att vi ska ta baron när alla motståndare lever och så stealar de baron och dödar oss och så är de i ledning istället, sådant hatar jag.