2016-01-10, 13:34
Medlem
Jag har inte köp/sålt så mycket onecoins, men några affärer har jag genomfört. Även jag har råkat ut för "expired". En nackdel dock är att man inte ser omsättningen på något sätt vad gäller köp/sälj-ordrar.

Citat:
Det finns heller inget belägg att medlemmar lägger köpordrar.
Jag har köpt onecoins för de småbonusar jag har erhållit.

Citat:
Det enda som finns är att en del av Bonusen TVINGAS in (40%) att läggas som köp...
Eller förhåller det sig på det viset att de går in i maining igen?

Vad gäller Semper Fortis har jag hört att det berodde på att Onecoin inte var nöjda med priset på deras tjänst.

Citat:
Dilemmat är att det rent ekonomiskt inte finns den ekonomin där flertalet medlemmar i Sverige skall plocka ut 35.000 Euro i Network bonus vecka efter vecka.

Detta är teoretiskt möjligt som jag redan tillhandahållit uträkning om. Dessutom var det enligt följande post dubbelt så många som de 15 000 jag räknade på.

Citat:
Angående frågan om hur många konton det finns idag i Norden.

Finland 13.792
Sverige 15.500
Norge 3.562
Danmark 167

Totalt 33.021 konton i Norden.

Ta man bort hälften (50%) så har man kvar 16.510 konton i Norden.

Förstår inte varför ni hela tiden halverar antalet konton? Ett konto är ett konto. Sedan att flera individer har flera konton är något helt annat. Varje konto kanske snittar €1000 - €2500.
Citera
2016-01-10, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av liketothink
Jag har inte köp/sålt så mycket onecoins, men några affärer har jag genomfört. Även jag har råkat ut för "expired". En nackdel dock är att man inte ser omsättningen på något sätt vad gäller köp/sälj-ordrar.

Nackdel? Bluff - eftersom man bör kunna se Köp&Sälj eftersom det SKALL påverka kursen.
Just ja , det påverkar inte någon kurs , eftersom det bara är en "hitta på valuta"
Ytterligare "bara svammel" och inga skärmdumpar

Citat:
Jag har köpt onecoins för de småbonusar jag har erhållit.

Då är du definitivt korkad , eftersom du inte har någon nytta av detta...
Du kan inte sälja som du vill....
Du kan inte använda dom någonstans....

Kanske du ska rama in skärmdumpen på dina Onecoin och använda dom som tavla?
Då har du lite nytta av dom iallafall....

Citat:
Eller förhåller det sig på det viset att de går in i maining igen?

Vad gäller Semper Fortis har jag hört att det berodde på att Onecoin inte var nöjda med priset på deras tjänst.

Korkskalle! "Jag har hört"...

Därför som Semper totalt avsäger sig allt som har med Onecoin att göra?
Därför som Semper direkt efter detta uppdagades gjorde om organisationen och den/de inblandade fick lämna Semper?
Därför som dom fortfarande inte har en ordentlig redovisning gjord?
(Att ha en text som säger "Vi har gjort en audit i Blockchain" är INTE en godkänd redovisning av verksamheten. Det vet varenda svensson)

Citat:
Detta är teoretiskt möjligt som jag redan tillhandahållit uträkning om. Dessutom var det enligt följande post dubbelt så många som de 15 000 jag räknade på.

Förstår inte varför ni hela tiden halverar antalet konton? Ett konto är ett konto. Sedan att flera individer har flera konton är något helt annat. Varje konto kanske snittar €1000 - €2500.

Halverar är nog för lite...

Vi börjar med följande...

Enligt kraschande klappmongot skall det finnas 30.000 konton i Norden...

OM detta skulle vara sant så skulle detta INTE inträffa

* Onecoin Sveriges hemsida är nerlagd
* De enda sidan/sidorna som finns är fyllda av stavfel och patetiska hemmasnickrade hemsidor som ser ut att vara gjorda med Google Translate.
* Alla facebook grupper för Onecoin Sverige har mellan 50-100 medlemmar , dessa är dubletter och den slutna gruppen "Onecoin Sverige" har 2055 medlemmar inklusive en del utländska. (Det skulle vara JÄVLIGT många fler medlemmar om antalet stämde i förhållandet 1-1 eller 1-2)

Det som är väldigt roligt är också att ingen av förespråkarna för Onecoin vågar/törs/kan kommentera vad det finns för framgångar för Onecoin i förhållandet till bakslagen som jag skrivit....
Citera
2016-01-10, 14:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pellets
Det finns heller inget belägg att medlemmar lägger köpordrar.
Det enda som finns är att en del av Bonusen TVINGAS in (40%) att läggas som köp...

Så du kan skrika om belägg , tillika som jag kan skrika om belägg...

Då så!

Citat:
Nej - åter igen , upp med bevis att medlemmar (i.e. pluralis) lägger köpordrar och att dessa läggs mot säljordrar så kan vi fortsätta diskutera denna punkt.

Att jag, som du tidigare sagt, "hittar på" att köpordrar matchas mot säljordrar gör i så fall att även du diskvalificeras från diskussionen kring vem som lägger köpordrarna, givet att du isf analogt med ditt sätt att se det "hittar på" att ruja står för alla köpordrar. Så är det någon som ska bevisa hur det går till så är det du, eftersom du själv lagt premissen att påståendet kring förfarandet är ett påhitt tills motsatsen bevisats. Dessutom är mitt påstående gängse metod och det är inte ditt, vilket får ett värde (om än litet) som tippar åt mitt håll. På toppen av detta är det du som lagt ett påstående om mig som jag bett dig underbygga (citera mig någonstans där jag ger sken av att inte begripa att ruja kan reglera ner priset till 0,000001 USD), och då gör du det eller så kniper du igen!

Citat:
Eftersom du är medlem i Onecoin och vill påskina att det är ett fungerande koncept så dansar du efter Onecoins pipa.

Jag har inte för ambition att påskina någonting, o det har jag upprepat flera gånger. Jag för fram mina åsikter. Till skillnad från dig är jag dock inte onyanserat negativ.

Citat:
Jo , det är precis det jag har...

Nej, du har fortfarande inte underbyggt något av de tre påhoppen som jag citerade upp !

Citat:
(FB) Onecoin

Framgångar
Inga.

Bakslag
*Ingen insyn i verksamheten.
*Det legitima Audit företag som anlitades har avsagt sig ALLT och vill inte befatta sig med Onecoin
*Flertalet banker vägrar att befatta sig med Onecoin som kund
*Går inte att handla med någonstans
*Går inte att "mina" gratis utan man är tvingad att köpa utbildningspaket
*Ljuger om köpta banker
*Ljuger om omslag på Forbes (Det var en köpt annonsplats)
*OneCoin abandon US operations (http://behindmlm.com/companies/oneco...us-operations/)
*Välgörenhetsorganisation gav tillbaka Onecoins donation och ville inte ha med dom att göra (http://behindmlm.com/companies/oneco...d-severs-ties/ - Vilken välgörenhet tackar nej till pengar om det inte är Buffel&Båg företaget)
*Polisanmälda i flera länder

Vart är fördelarna? Det går omöjligt att vara positiv till ett liknande företag......
Självklart rackar vi ner på samtliga som kommer och försöker hitta positiva saker när det endast handlar om Buffel & Båg AB

Inte heller detta backar upp något av de tre påhoppen och blir således noll värt i den här diskussionen.

Citat:
Bara där så bluffar dom och gör sig skyldiga till bedrägeri.
Dom har själva gått ut med att det är tillåtet att sälja X antal Onecoin , beroende på vilken nivå du ligger på.

Om du inte får sälja dina Onecoin - vad har Onecoin för nytta då?

Här erkänner du själv ytterligare ett dilemma...

Du kan inte ens sälja deras "Produkt" vilket gör det hela till ett rent pyramidspel och ännu lättare att förbjuda för Lotteriinspektionen.

Öh? Tillåtet står inte i motsatsförhållande till att alla ordrar måste gå igenom. Att ett fåtal av de säljordrar jag lagt avslås som expired så betyder inte att jag inte får sälja mina onecoins.

Citat:
(Btw - upp med skärmdump på din nivå , och att en legitim säljorder inte gått igenom!)

Definiera då först vad som är en "legitim säljorder" i din bok, för när jag väl lägger upp en skärmdump så tänker jag inte efter det trassla kring någon definitionsfråga!
Citera
2016-01-10, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lyssna Kompis
Då så!

Att jag, som du tidigare sagt, "hittar på" att köpordrar matchas mot säljordrar gör i så fall att även du diskvalificeras från diskussionen kring vem som lägger köpordrarna, givet att du isf analogt med ditt sätt att se det "hittar på" att ruja står för alla köpordrar. Så är det någon som ska bevisa hur det går till så är det du, eftersom du själv lagt premissen att påståendet kring förfarandet är ett påhitt tills motsatsen bevisats. Dessutom är mitt påstående gängse metod och det är inte ditt, vilket får ett värde (om än litet) som tippar åt mitt håll. På toppen av detta är det du som lagt ett påstående om mig som jag bett dig underbygga (citera mig någonstans där jag ger sken av att inte begripa att ruja kan reglera ner priset till 0,000001 USD), och då gör du det eller så kniper du igen!

Jag har redan hänvisat till gällande kurser för ACCEPTERADE kryptovalutor som har samma tillgänglighet (läs: Tillgängliga mynt) och redovisat för dessa kurser.
Läs igenom kurserna och se mönstret vad gäller tillgång & efterfrågan så kanske till och emd du inser att priset 4Euro per mynt är ett ockser pris ur köpsynpunkt - men ett gyllene säljpris...
(Just ja - ni får ju inte sälja så många ni vill - oavsett hur många som "vill köpa")

Citat:
Jag har inte för ambition att påskina någonting, o det har jag upprepat flera gånger. Jag för fram mina åsikter. Till skillnad från dig är jag dock inte onyanserat negativ.

Nej, du har fortfarande inte underbyggt något av de tre påhoppen som jag citerade upp !

Inte heller detta backar upp något av de tre påhoppen och blir således noll värt i den här diskussionen.

1) Flertalet gånger har jag skrivit att detta är en bluff , och det enda du kommer med är att "bonusen kan betalas ut"
Flertalet gånger har jag bevisat matematiskt att det inte finns ekonomi i sverige eller världen för att Onecoin skall kunna betala ut 35.000 Euro i veckan i Bonus till flertalet individer.
Det har ingen betydelse att du skrivet att "Onecoin kan klara av det"
Det handlar helt enkelt om att det du skriver att flera i Sverige plockar ut 35.000 Euro i veckan är en lögn och du vägrar inse det.

2) Se 1. Eftersom det enda du kommit med är att "Onecoin kan klara av att betala ut bonusen" utan att inse att pengarna ur ett ren samhällsekonomiskt perspektiv inte existerar så spelar du efter Onecoins pipa.

3) Du har själv erkänt att du är medlem i Onecoin , och där säger det sig själv att du får skämmas när ridån faller för Onecoin

Citat:
Öh? Tillåtet står inte i motsatsförhållande till att alla ordrar måste gå igenom. Att ett fåtal av de säljordrar jag lagt avslås som expired så betyder inte att jag inte får sälja mina onecoins.

Definiera då först vad som är en "legitim säljorder" i din bok, för när jag väl lägger upp en skärmdump så tänker jag inte efter det trassla kring någon definitionsfråga!

Nu står du inför ett antal skärmdumpar och länkar för att bevisa din och krashcande riddarens kommentarer

1) Visa vart i villkoren det framgår hur många onecoins varje nivå får sälja per dag.
2) Visa vart i villkoren det framgår att säljorder endast går igenom om det finns motsvarande köporder.
3) Visa vilken nivå du själv har
4) Visa en säljorder som blivit expired - och i samband med detta även anledningen till att den blivit expired. (KYC saknas - för högt antal i sälj i förhållande till din nivå etc.)
Citera
2016-01-10, 17:37
Medlem
Citat:
Flertalet gånger har jag bevisat matematiskt att det inte finns ekonomi i sverige eller världen för att Onecoin skall kunna betala ut 35.000 Euro i veckan i Bonus till flertalet individer.

30 000 konton i Norden tillhörandes Onecoin enligt presenterade data. Om de sju översta positionerna (1 + 2 + 4) drar in €35000/vecka så måste varje ben under dessa sju (8 st ben som vart och ett består av i genomsnitt ca 3750 individer) dra in ca €300 000/vecka (de får även in pengar från andra bonusar).

€300 000 x 8 = €2,4 miljoner = ca 22,3 miljoner SEK. Per vecka.

Om vi godtyckligt antar att varje konto i snitt motsvarar €1500.

Enkel matematik blir €300 000 / €1500 = 200 konton. Per ben. Gånger 8 = 1600 nya konton per vecka i Norden. Geniet Pellets menar att "det inte finns ekonomi i sverige[sic!] eller världen" för att Onecoin i Norden med 26,6 miljoner invånare skall kunna dra in 24 miljoner SEK per vecka. Sverige har ett BNP på ca 3 918 miljarder SEK. Utskrivet blir det 3 918 000 000 000 SEK.

1600 nya konton per vecka / 30 000 konton totalt = ca 5 %. Endast ca 5 % av alla onecoin-konton behöver dra in ett nytt konto i veckan (som snittar €1500).

Nej, detta går inte i all oändlighet. Men i uppstartsfasen finns det klar teoretiskt grund för att Onecoin klarar av det. Antalet onecoins är också ändligt. Redan nu är ca 23 % mainade.

Jag har inte i dagsläget konkreta bevis för att topparna drar in €35 000/vecka (förutom pålitliga källor) men ovanstående uträkning visar att det är teoretiskt möjligt. När Bolagsverket får in alla rapporter om något halvår eller så går det att kontrollera omsättning på topparnas bolag.
Senast redigerad av liketothink 2016-01-10 kl. 17:40.
Citera
2016-01-10, 18:38
Medlem
Citat:
30 000 konton i Norden tillhörandes Onecoin enligt presenterade data. Om de sju översta positionerna (1 + 2 + 4) drar in €35000/vecka så måste varje ben under dessa sju (8 st ben som vart och ett består av i genomsnitt ca 3750 individer) dra in ca €300 000/vecka (de får även in pengar från andra bonusar).

€300 000 x 8 = €2,4 miljoner = ca 22,3 miljoner SEK. Per vecka.

Om vi godtyckligt antar att varje konto i snitt motsvarar €1500.

Enkel matematik blir €300 000 / €1500 = 200 konton. Per ben. Gånger 8 = 1600 nya konton per vecka i Norden. Geniet Pellets menar att "det inte finns ekonomi i sverige[sic!] eller världen" för att Onecoin i Norden med 26,6 miljoner invånare skall kunna dra in 24 miljoner SEK per vecka. Sverige har ett BNP på ca 3 918 miljarder SEK. Utskrivet blir det 3 918 000 000 000 SEK.

1600 nya konton per vecka / 30 000 konton totalt = ca 5 %. Endast ca 5 % av alla onecoin-konton behöver dra in ett nytt konto i veckan (som snittar €1500).

Nej, detta går inte i all oändlighet. Men i uppstartsfasen finns det klar teoretiskt grund för att Onecoin klarar av det. Antalet onecoins är också ändligt. Redan nu är ca 23 % mainade.

Jag har inte i dagsläget konkreta bevis för att topparna drar in €35 000/vecka (förutom pålitliga källor) men ovanstående uträkning visar att det är teoretiskt möjligt. När Bolagsverket får in alla rapporter om något halvår eller så går det att kontrollera omsättning på topparnas bolag.

Jag tar de tre största felen i din text

1:a felet - Du hävdar i texten att det finns 30.000 Individer i Norden som lägger ut 15.000 SEK per vecka i ett pyramidspelsföretag? 30.000 Individer i Norden som lägger ut 60.000 SEK i månaden?
30.000 Individer som pumpar in 720.000 i ett pyramidspel om året?

Om du inte inser att du hävdar en orimlighet är du mer korkad än jag någonsin förstått.

2:a felet - 1.600 nya klappmonogon som går med i sekten per vecka? Om du tittar på Bens tidigare inlägg som jag även också refererat till så ser till och med du att den ökningen också är fantasiartad och inte stämmer med verkligheten.

3:e felet - Fetstilta
Om du verkligen tror på din "säkra källa" - att flertalet individer i Sverige tjänar dessa summor vecka ut och vecka in - då har du bara en sak att göra...
Be om bevis och lägg upp screenshot här....

Sedan har du andra screenshots och länkar som skall läggas upp....
1) Visa vart i villkoren det framgår hur många onecoins varje nivå får sälja per dag.
2) Visa vart i villkoren det framgår att säljorder endast går igenom om det finns motsvarande köporder.
4) Visa en säljorder som blivit expired - och i samband med detta även anledningen till att den blivit expired. (KYC saknas - för högt antal i sälj i förhållande till din nivå etc.)

När screenshots har blivit uppladdade så kan du svara på följande fråga...

Vad skall du göra med dina Onecoin som du köper?
Du får ju inte sälja dom (Dina säljorders blir ju "Expired")
Du kan inte använda dom till något?
Citera
2016-01-10, 18:51
Medlem
En av de största Promoters för Onecoin....

Ken Labine

https://www.facebook.com/KenLabine?fref=ts

Inlägget är gjort den 8:e Januari.

100 dagar framåt blir typ den 18 April och då skall tydligen
en jävla massa köpställen acceptera Onecoin som betalmedel...

Så mina nära och kära i tråden - Ladda upp med ägg , för Ken vill tydligen ha det....

Looking forward to 100 days from now Smiley smile
Learn why you will be too Smiley smile
I have pinned down the exact date we will be able to use our onecoins to active merchants, This is a video to send to the critics let them be on the sideline lets let them know when to be ready for us to crush them in there trolling game!
As ive said many times, I will have egg on my face or sand in my toes,
I now know the date il be doing this happy dance Smiley smile
View my site!
http://www.OCFutureofPayments.com
Citera
2016-01-10, 20:20
Medlem
Det är uppenbarligen mycket svårt att ha en diskussion på hög nivå med Pellets. Ett troll helt enkelt. Jag svarar nu men väljer i fortsättningen att inte ödsla tid på dig eftersom du är ointressant.

Citat:
Du hävdar i texten att det finns 30.000 Individer i Norden som lägger ut 15.000 SEK per vecka i ett pyramidspelsföretag?

What? 1600 konton á €1500/st per vecka påstår jag krävs för att hålla igång €35 000/vecka-bonus för sju toppnoder. Inte 30 000 konton.

Jag tror jag börjar bli klar med det här forumet. Har själv rett ut bonusarna och har fått en hel del bra kritik presenterad för mig här, Semper Fortis, Forbes etc. Nu återstår mest tjafs och åsikter.
Citera
2016-01-10, 20:35
Moderator
Gromguttens avatar
Citat:
Det är uppenbarligen mycket svårt att ha en diskussion på hög nivå med Pellets. Ett troll helt enkelt. Jag svarar nu men väljer i fortsättningen att inte ödsla tid på dig eftersom du är ointressant.

What? 1600 konton á €1500/st per vecka påstår jag krävs för att hålla igång €35 000/vecka-bonus för sju toppnoder. Inte 30 000 konton.

Jag tror jag börjar bli klar med det här forumet. Har själv rett ut bonusarna och har fått en hel del bra kritik presenterad för mig här, Semper Fortis, Forbes etc. Nu återstår mest tjafs och åsikter.

Den främsta är väl trots allt den definitiva kunskapen om att alla pengar som tas ut kommer från någon som kommit in längre ned i pyramiden och sätter in dem så att toppen du pratar om kan få sitt. Någon värdeskapning existerar ju inte, bara en omførdelning från sist till først.

Får se om de åtminstone fått bra kurser før pengarna.
Citera
2016-01-10, 21:47
Medlem
Citat:

1600 konton á 1500 Euro per vecka kan inte hålla igång 7 stycken på en 35.000 Euro nivå...

1 (7) -> Betalar inget , Erhåller endast Network Bonus på 10% på sitt ben som är 128*1500=19.200
2 (14) -> Betalar inget , Erhåller endast Network Bonus på 10% på sitt ben som är 64*1500=9.600
4 (21) -> Betalar inget , Erhåller endast Network Bonus på 10% på sitt ben som är 32*1500=4.800
8 (56) -> Betalar inget , Erhåller endast Network Bonus på 10% på sitt ben som är 16*1500=2.400
16 (112) -> Betalar inget , Erhåller Network Bonus på 10% på sitt ben som är 8*1500=1.200 + ytterligare bonus , se kursiv text nedan. (match pay bonus)
32 (224) o.s.v.
64 (448)
128 (896)
256 (1792) Här kommer dina 1600 individer in.... -> Betalar 1500 Euro var , dessa 1600 individer kommer att behöva hitta MINST 2 klappmongon till , för att ens ha en chans att få tillbaka någon form av pengar.
(Att det är lättare att hitta en mjökdroppe i Stilla havet förstår vem som helst)

The fourth level of IMA match pay bonuses are earned by producing EUR30,000 in personal monthly sales volume. This bonus level earns a 10% two level match pay bonus plus the 20% team building NETWORK match pay on the their third level of IMA’s and a 25% team building NETWORK commissions match pay on the fourth level of IMA’s that are on their personal teams.This bonus could be earned on hundreds of IMA TEAM BUILDING NETWORK INCOMES

Synd om du skall lämna tråden utan att ha besvarat frågorna...

Be om bevis (Gällande 35.000 Euro flera veckor i rad) och lägg upp screenshot här....

Sedan har du andra screenshots och länkar som skall läggas upp....

När screenshots har blivit uppladdade så kan du svara på följande fråga...

Vad skall du göra med dina Onecoin som du köper?
Du får ju inte sälja dom (Dina säljorders blir ju "Expired")
Du kan inte använda dom till något?
Citera
2016-01-10, 22:17
Medlem
Citat:
Jag tror jag börjar bli klar med det här forumet.

Äntligen!!!!

Jobbigt att bli överbevisad?
Eller blev det för jobbigt när Pellets undrade om dina screenshots?
Citera
2016-01-10, 22:28
Moderator
Gromguttens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mattej
Äntligen!!!!

Jobbigt att bli överbevisad?
Eller blev det för jobbigt när Pellets undrade om dina screenshots?

Alltså, de som skriver här gør det før att vill diskutera. Om alla tycker som man själv så blir det ganska tråkigt och det leder knappast framåt heller. Var glad att det finns folk som kan berätta mer om det du själv är skeptisk till i stället. Antingen så kanske det ändrar din syn eller så kanske det bekräftar din etablerade uppfattning - men den blir åtminstone utmanad.

De som skriver här gør det før att de vill diskutera. Och det är en førlust om någon slutar skriva. Och det är en førlust om det finns en mindre att läsa. Stå ut med att alla som skriver inte tycker som du, och skriv, trots att alla inte tycker som du.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in