2016-01-10, 07:36
Medlem
kuntakinte55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mazdarikard
Tack. Ursäkta otydligheten. Det var ingen allmän fråga, syftade specifikt på vad som pågått Weirup-Kjöller-Redaktionen.
Jag är också nyfiken. Är den där Jacques Wallner som dödade någon med politiskt motiv kvar som redaktör på DN?
Han om någon är väl emot specifikt de han ser som "fascister" som påstås sprida falsarier.
Citera
2016-01-10, 07:39
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kuntakinte55
Jag är också nyfiken. Är den där Jacques Wallner som dödade någon med politiskt motiv kvar som redaktör på DN?
Han om någon är väl emot specifikt de han ser som "fascister" som påstås sprida falsarier.

Jacques Wallner arbetar väl uteslutande med sport, om jag inte minns fel, så att han skulle ha något att säga till om när det gäller Kjöllers skriverier känns tämligen osannolikt.
Citera
2016-01-10, 07:49
Medlem
oldtimedrunks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av v6junior
Nog för att man förstått att media är korrupt i Sverige, men detta är en konspiration mot svenska folket.

Hur fan kan landets största tidningar tillsammans med myndigheter komma överens om att mörka 300 rasistiska sexövergrepp mot minderåriga?

Vi måste följa Polen och Ungern och se till att inte en handfull personer kontrollerar hela medielandskapet. Och myndighetspersoner som konspirerar tillsammans med dessa avskum ska dömas till långa fängelsestraff.

Hoppas verkligen folk förstår hur allvarligt detta är och att de drar slutsatsen att det troligtvis är mycket annat som tystats ner också.
Må huvuden rulla!
Citera
2016-01-10, 07:58
Medlem
Glenn-Matthewss avatar
Detta borde belönas med stora journalistpriset
Citera
2016-01-10, 07:59
Moderator
-Info-s avatar
Nu skrivs historia! Om det Chang Frick skriver i Nyheter Idag är helt korrekt, vilket det mesta tyder på, så innebär det att vi här har konkreta bevis på att svensk media visst mörkar invandrarbrottslighet. Till och med när brottsligheten sker i en stor omfattning och helt uppenbart har ett stort nyhetsvärde:

Citat:
"Men för ett okänt antal tjejer kom det att utvecklas till en mardröm. Gäng av killar tryckte sig mot unga tjejer, tafsade och försökte föra in händer under kjolar, byxor och tröjor. Det var grova sexangrepp som pågick mitt framför scenen där artister som Zara Larsson spelade.

Under en enda kväll ingrep polisen och ordningsvakter mot ett 90-tal killar, men även vuxna män, som ägnat sig åt övergreppen, berättar ett ögonvittne för Nyheter Idag. Ögonvittnet har själv arbetat inom Polismyndigheten i sitt yrke som psykolog, varför han har god yrkesmässig insyn i polismyndigheten."

Det här är ju stora nyheter, och hade det varit svenska män som gjort övergreppen i en sådan här massiv skala så hade det slagits upp stort i media. Men nu rör det sig om flyktingar, och främst ensamkommande män från Afghanistan och Syrien, och då blir det en helt annan nyhetsvärdering av händelsen. Det här passar ju inte in riktigt i "agendamallen".

Enligt psykologen så är det inte bara DN som försökt tysta ned detta utan även andra tidningar:

Citat:
"Psykologen berättar även att han vänt sig till ytterligare två tidningar via e-mejl för att berätta om händelsen. Han fick inget svar på de mejlen varför han gav upp försöken att uppmärksamma medier om händelsen."

Man hade kunnat avfärda detta som en "SD-fabrikation" även idag, om det inte vore dels för att DN själv publicerade en artikel om detta (av misstag?) igår:

Citat:
"Varför de omfattande sextrakasserierna mitt i centrala Stockholm, med något litet undantag, hamnade i medieskugga är för mig oklart. Men blotta misstanken om att övergreppen ansetts som besvärliga att beskriva innebär ett svek mot de drabbade."

http://www.dn.se/nyheter/varlden/kvi...n-inte-offras/

och dels tittar på vad Hanne Kjöller har sagt och skrivit (i artikeln på Nyheter Idag). Sedan måste det ju vara väldigt svårt att fabricera ihop detta:

Citat:
"Polisernas och ordningsvakternas strategi blev att så snabbt som möjligt få bort gärningsmännen med stöd av polislagens trettonde paragraf, som tar fasta på ordningsstörningar, och enbart under en enda kväll avlägsnades ett 90-tal unga män."

http://www.dn.se/nyheter/varlden/kvi...n-inte-offras/

Förhoppningsvis så kommer det fram mer fakta under dagen.
Citera
2016-01-10, 08:05
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glenn-Matthews
Detta borde belönas med stora journalistpriset

Stora journalistpriset delas ut av Bonnier AB och Dagens Nyheter ägs av Bonnier AB. Så även om detta avslöjande kvalificerar sig till ett pris rent objektivt, så lär det aldrig hända av naturliga skäl.
Citera
2016-01-10, 08:05
Medlem
mazdarikards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fostrom
Såvitt jag kan se finns inget om detta fantastiska scoop omnämnt i MSM. Jag tror att fler än DN skruvar sig i våndor inför detta blottläggande av svensk agendajournalistik. Tystnaden lär bli kompakt, men tigern är redan ute ur buren!
Journalister granskar inte andra journalister. Det finns en kåranda, ungefär som polisens kåranda. Jag gissar att det pågår febril aktivitet precis just nu när jag skriver dessa rader: strategiska möten, samtal till PR-konsulter, snack/sms journalister emellan. Framåt eftermiddan hoppas jag att några debattörer, bloggare, mediepersonligheter etc tar tungan ur sin mun. Sedan kan det gå fort, eller så händer ingenting. Man får hoppas att inte alla journalister i Svea rike är hjärtlösa karriärister och att någon nyhetsredaktion ger de stackars tonårsflickorna en upprättelse. På sätt och vis är mörkläggningen ytterligare ett övergrepp på tonårstjejerna men med samhällets "stöttepelare" som förövare.
Senast redigerad av mazdarikard 2016-01-10 kl. 08:18. Anledning: stavfel
Citera
2016-01-10, 08:11
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pungsnoppen
Det här är bara toppen på isberget.
Tänk er allt som vi vet rapporteras vinklat samt undanhåller väsentliga delar.
Tänk er hur mycket som det inte rapporteras om för att media och regeringen äter ur samma
skål!

När något börjar läcka då kör man damage controll som man nu gör och börjar rapportera om detta och det i Köln.

Media och politiker i Sverige är inte bättre än samma diktatur som man bygger vapenfabriker åt samt hans majestät suger kuken på, Saudiarabien.
Ja man blir verkligen fundersam på hur mycket som har mörkats genom åren. Förmodligen är det så illa att de flesta av oss skattebelare skulle börja planera för utlandsflytt.
Citera
2016-01-10, 08:23
Medlem
Samtidigt är det tråkigt om det är Kjöller som får mest skit. Känslan är ändå att hade det varit helt upp till henne så hade det publicerats. Även om det var lite obekvämt.
Att hon sedan försöker skydda sig själv och tidningen i efterhand är väl ganska naturligt.

Även om hon inte visar upp speciellt mycket integritet för sitt yrke som journalist.
Citera
2016-01-10, 08:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Nu skrivs historia! Om det Chang Frick skriver i Nyheter Idag är helt korrekt, vilket det mesta tyder på, så innebär det att vi här har konkreta bevis på att svensk media visst mörkar invandrarbrottslighet. Till och med när brottsligheten sker i en stor omfattning och helt uppenbart har ett stort nyhetsvärde:

Det här är ju stora nyheter, och hade det varit svenska män som gjort övergreppen i en sådan här massiv skala så hade det slagits upp stort i media. Men nu rör det sig om flyktingar, och främst ensamkommande män från Afghanistan och Syrien, och då blir det en helt annan nyhetsvärdering av händelsen. Det här passar ju inte in riktigt i "agendamallen".

Jag hoppas att du har rätt men känner mig rätt så luttrad och tror att detta kommer att tigas ihjäl av MSM. I bästa fall kommer det formuleras någon slags bortförklaring av typen "olycksfall i arbetet".

Jag trodde att det skulle ske en smärre revolution i Sverige när Bo Lundgren gick och sa rakt ut att Fredrik Reinfeldt och Ulf Kristersson hade som målsättning att krossa välfärdsstaten medelst massbidragsinvandring.

Trots att det vara en bandad intervju där det inte råder något tvivel om vad som sägs, så teg MSM ihjäl detta (Ivar Arpi raderade t o m sina tweets). I vilket annat land hade detta varit sensationella uppgifter och även om man inte hade behövt per automatik tro på det som Bo Lundgren sade, så hade det varit första nyhet i all media med journalister jagandes Bo Lundgren, Fredrik Reinfeldt och Ulf Kristersson för kommentarer.

https://www.youtube.com/watch?v=fAv2oULdQo0

I Sverige hände ingenting ..... ridå.

Betänk vad som har hänt i Sverige med anledning av händelserna i Tyskland. Ett antal svenska journalister/feminister har gått ut och dyrt och heligt bedyrat att svenska män är minst lika onda som våldtäktsmakarna i Tyskland.

Det smärtar mig att säga men jag börjar dra slutsatsen att världens mest självgoda men samtidigt också mest förljugna land, är konungariket Sverige. De enorma problem som landet går till mötes är helt och hållet självförvållade och man ökar till och med gasen samtidigt som man närmar sig stupet.
Citera
2016-01-10, 08:33
Medlem
mazdarikards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jasonlives
Samtidigt är det tråkigt om det är Kjöller som får mest skit. Känslan är ändå att hade det varit helt upp till henne så hade det publicerats. Även om det var lite obekvämt.
Att hon sedan försöker skydda sig själv och tidningen i efterhand är väl ganska naturligt.

Även om hon inte visar upp speciellt mycket integritet för sitt yrke som journalist.
Är det verkligen synd om henne? Tror du att hon fightades för storyn? Tillräckligt?
Sexuella övergrepp på 100-tals oskyldiga tonårsflickor mitt i centrala Stockholm. Nähä du, jag tror inte att hon fightades för storyn överhuvudtaget. Hade hon haft hjärta eller ryggrad så skulle hon läckt storyn till nån kollega på mindre tidning eller alternativ media. Erfaren kvinnlig journalist som avstår rapportering om massofredande av 100-tals tonårstjejer? Ofattbart.
Citera
2016-01-10, 08:38
Medlem
kuntakinte55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Jacques Wallner arbetar väl uteslutande med sport, om jag inte minns fel, så att han skulle ha något att säga till om när det gäller Kjöllers skriverier känns tämligen osannolikt.
Jag ser det som mer osannolikt att just DN som arbetsplats har vattentäta skott mellan avdelningar och kollegor, specifikt på redaktörsnivå.

Och menar du att en arbetsgivare som väljer att anställa en som dödat en människa med politiska motiv till en förtroendepost inte skulle påverka valet av andra anställda?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in