2016-01-10, 01:31
Medlem
mazdarikards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlwaysAllIn
Just exakt därför mörkade DN med Wolodarski det hela.
Några veckor innan valet!
Teorin kom upp tidigare i tråden men vi tänkte fel både han som kom med teorin och jag. Tidslinjen stämmer inte. Sexövergreppen som mörkades ner skedde i augusti 2015.
2016-01-10, 01:34
Medlem
IQ130s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Singoallaa
För mig kommer inte detta som en chock.

Så här har det varit i Malmö under några års tid. I centrum hänger bara dessa ensamkomma de killar/män eller araber som varit här något år. På discon, barer ja överallt på torgen hänger de i klungor. Man ser knappt svenska killar ute en fredagskväll tex. Vi tjejer undviker att gå där, man går absolut inte ensam. Oftas får man glopord, äckliga blickar och konstiga hoanden/läten efter sig och oförstående arabiska ord. Även om det inte spelar någon roll så är min klädsel helt vanlig, jeanstjej med dunjacka nu på vintern.

Detta är också sexuella trakasserier. De trycker sig emot en utomhus eller på discon och har sig. Även på Malmöfestivalen förekommer detta. Detta är absolut inget nytt. Det nya är väl i så fall omfattningen i tex Köln, men annars är detta som vanligt i Malmö.

Hemskt, hemskt, hemskt.

Jag är så orolig för framtiden, ibland kan jag inte ens sova pga allt som händer runtomkring mig.

Känner mig helt maktlös. Hur kan man få regeringen att inse, att förstå vår oro och se sanningen för vad den är?!

Du ska kontakta din kommun. Berätta om det du ser och upplever. De är skyldiga att lyssna på dig och se till att staden fungerar och är trygg för alla. Om man inte berättar, blir det ingen förändring. Dina politiker är inte där du är, du måste alltså tala om hur just du upplever Malmö. Din berättelse är lika viktig som alla andras. Ring kommunen på måndag, be att få prata med stadens ledande politiker. Du kan också skriva brev, mejla till kommunen, berätta hur du känner det, hur du vill att staden ska vara, vad som är fel, vad som kan bli bättre.

Kontakta även polisen, nattklubben med mera. Klart det inte är okej med killar som är oönskat tafsiga på krogen, gator och torg. Även din upplevelse av att det står "klungor och blänger" är viktig att berätta om, det är så här det brukar börja när en stad tappar i trygghet.
Senast redigerad av IQ130 2016-01-10 kl. 01:37.
2016-01-10, 01:39
Medlem
AlwaysAllIns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mazdarikard
Teorin kom upp tidigare i tråden men vi tänkte fel både han som kom med teorin och jag. Tidslinjen stämmer inte. Sexövergreppen som mörkades ner skedde i augusti 2015.

Ofan!
Det är ju nästan värre på sitt sätt.
Det var ju då hysterin om "flyktingar" och hur djävla vinstgivande och vilken perfekt kulturberikning det är med analfabeter nådde sitt crescendo.
Artister och allsköns djävla muppar förklarade ju att analfabeterna var ju vår framtid.
Fatta hur djävla fint det hade varit att kunna rapportera in att under tiden artisterna gal som mest så blir de svenska flickorna våldtagna i publikhavet av importerade muslimska analfabeter.

Fy fan för DN!
2016-01-10, 01:41
Medlem
Enl Chang Frick´s nyhetssajt var 90 unga Afghaner omhändertagna för massofredanden av tjejer i Kungsan vilket kväll efter kväll förra sommaren. Hanne Kjöller var superinformerad om läget, psykologen och en polis sökte henne flera gånger men hon valde - i sin outsägliga ondhet - att mörka skiten. Och det beslutade hon när hon gick veta att det var ensamkommande. Innan dess var hon på som ett klister. Fyyyy fan!!

Nu mörkar hon om att hon mörkat. Nu i efterhand skulle hon inte ha lyckats sälja in händelsen till redaktören...(90 st omhändertagna alltså, en veritabel bomb nyhetsvärdesmässigt).. Hon vill inte kännas vid att hon avfärdat detta som SD-falsarier i det ögonblick det blev känt att det var ensamkommande. Vilken orm, Hanne Kjöller!
2016-01-10, 01:42
Medlem
IQ130s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av börsvalp
Så mörkade Dagens Nyheter omfattande sexövergrepp i centrala Stockholm
http://nyheteridag.se/sa-morkade-dagens-nyheter-omfattande-sexovergrepp-i-centrala-stockholm/

Chang Frick ringde upp Hanne Kjöller, men hon ville inte prata med honom. Hanne Kjöller valde alltså aktivt att tysta ner händelsen.

Är Hanne chefredaktör? Hon skriver ledare. Inte nyheter. Kan vara bra att kunna skilja på det här, när man kommer med kritik, det blir inte mycket av det annars.
2016-01-10, 01:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IQ130
Du ska kontakta din kommun. Berätta om det du ser och upplever. De är skyldiga att lyssna på dig och se till att staden fungerar och är trygg för alla. Om man inte berättar, blir det ingen förändring. Dina politiker är inte där du är, du måste alltså tala om hur just du upplever Malmö. Din berättelse är lika viktig som alla andras. Ring kommunen på måndag, be att få prata med stadens ledande politiker. Du kan också skriva brev, mejla till kommunen, berätta hur du känner det, hur du vill att staden ska vara, vad som är fel, vad som kan bli bättre.

Kontakta även polisen, nattklubben med mera. Klart det inte är okej med killar som är oönskat tafsiga på krogen, gator och torg. Även din upplevelse av att det står "klungor och blänger" är viktig att berätta om, det är så här det brukar börja när en stad tappar i trygghet.
Du de vet om allt detta, tro mig. Framförallt polisen.
2016-01-10, 01:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fasttrain
Nu är det på tiden att politiker gör nåt åt saken. Det här är inte en vänster-högerfråga utan handla om anständighet, om att vanliga medborgare kan vistas ute kvällstid utan att bli attackerad av kriminella.
Är detta för mycket begärt?
Oroas inte för egen del då jag är storvuxen och mosar lätt en blatte men nu när jag hör tjejer i bekantskapskretsen berätta om rädsla så är nåt jävligt fel i det här samhället.

Det var hög tid för ett par år sedan.
Långvarigt PK-dravel, skygglappar och censur visade sig inte funka i längden och nu har bägaren runnit över.
Politikerna lär behöva göra konkreta saker snarast, typ utvisa flera tusen ensamkommande i månaden tills vi inte längre får några rapporter om överfall. Gör man inte det så kan saker hända väldigt snabbt.
Historiskt sett tycker jag läget känns mycket mer kritiskt än politikerna verkar inse.
2016-01-10, 01:53
Medlem
mazdarikards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Volta1745
Nu mörkar hon om att hon mörkat. Nu i efterhand skulle hon inte ha lyckats sälja in händelsen till redaktören...(90 st omhändertagna alltså, en veritabel bomb nyhetsvärdesmässigt).. Hon vill inte kännas vid att hon avfärdat detta som SD-falsarier i det ögonblick det blev känt att det var ensamkommande. Vilken orm, Hanne Kjöller!
Nyhetsvärdet är inte vilka som var förövarna. Vi pratar om ett sexövergrepp mot hundratals oskyldiga tonårstjejer mitt i centrala Stockholm. Det har ett enormt nyhetsvärde och allmänintresse. Om inte två kvinnor(Henne Kjöller och redaktionschefen) på sveriges största dagstidning står upp för unga oskyldiga tonårstjejer när de blir sexuellt ofredade vem ska göra det då? Grovt oetiskt agerande av DN att mörklägga dessa avskyvärda brott. Hoppas de oskyldiga tonårstjejerna kan få någon upprättelse.
2016-01-10, 01:59
Medlem
KeithRichardss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IQ130
Är Hanne chefredaktör? Hon skriver ledare. Inte nyheter. Kan vara bra att kunna skilja på det här, när man kommer med kritik, det blir inte mycket av det annars.
Jodå, kritiken är ju rätt tung i sig - någon ansvarig på DN (Stockholmsredaktören, enligt vad Kjöller hävdar idag) valde att inte rapportera om händelsen.
Men idag har Kjöller efterklokt tänkt om.
2016-01-10, 02:01
Medlem
vescs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KeithRichards
Jodå, kritiken är ju rätt tung i sig - någon ansvarig på DN (Stockholmsredaktören, enligt vad Kjöller hävdar idag) valde att inte rapportera om händelsen.
Men idag har Kjöller efterklokt tänkt om.

Det väntar en hel del att svara för imorgon när nyheten får större spridning. Kanske slutar med att Kjöller lämnar DN.
2016-01-10, 02:03
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vesc
Det väntar en hel del att svara för imorgon när nyheten får större spridning. Kanske slutar med att Kjöller lämnar DN.
I en annan tråd har det rapporterats att Kjöller sedan länge varit utfryst på DN & inte fått skriva om vad som helst utan att Wolodarski måste godkänna allt hon vill publicera.
2016-01-10, 02:04
Medlem
mazdarikards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KeithRichards
Men det är ju två kvinnor det handlar om. Hur kan två kvinnor(hanne kjöller och redaktionschefen) ignorera och sedan mörklägga sexövergrepp mot hundratals unga oskyldiga tonårstjejer? Hur är det överhuvudtaget möjligt? Två kvinnor?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in