2016-01-10, 00:03
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FelipeVilla
Xenia ontop

Lägg ner din teori om att NB skulle hittat lisa och sen förgrep sej på henne.Finns inga skador på underlivet och ingen DNA från NB på lisas kropp som styrker ditt påstående. Däremot ä han mördaren av Lisa Holm det tror jag dom flesta här inne fattar,och med allt DNA bevisning mot honom...
Måste en nekrofil förgripa sig fysiskt på en kropp genom att skada hennes underliv och lämna DNA? Kan han inte bara njuta av synen? Och var finns mordbevisen?
2016-01-10, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Om du generaliserar om nåt jag inte sett i tråden - förvänta dig motfråga:

För att man är av en annan åsikt än dig - dvs att man inte ser henne som skyddande av brottsling aka har nån vetskap om mordet via NBs information alt. varit delaktig - så innebär inte detta varken fjäsk eller nåt annat av dina tidigare överdrifter från igår som klargjordes. Idag tar du omtag på¨samma sätt tydligen.
Det betyder således inte att man sympatiserar med henne, omhuldar, håller henne bakom ryggen.
Det klargjordes även igår till dig att hennes angrepp mot FL, polis eller häktningspersonal inte anses ok. Det är snarare riktigt bedrövligt. Att sen plocka in henne i TR när hon snarare verkar behöva terapi är heller inte att fjäska:
Lär dig skilj på äpplen och päron.

Tack för att du svarar. Jag orkade inte då det börjar bli tjatigt. Ingen av oss har fjäskat för Irina. Vi har bara diskuterat henne efter det som framkommit och det är främst att hon inte kan bindas till något brott.

I övrigt så har det inte kommit något vettigt från Irina, som kan vara av den vikt att en domstol ens ska beakta det hon har att säga när de värderar bevisen. I belysning av att det är omöjligt för Inger Rönnbäck att hitta någon sakkunnig som bortförklarar Neros DNA på brottsoffet, blir ju frågan om hur det är tänkt att Irina ska övertyga hovrätten att det är fel person som är åtalad.

Irina är närstående och inte opartisk, och hon vill inte ens vittna så blir det märkligt att advokaten vill få henne in i hovrätten. Irina har ingen skyldighet att vittna, och därför reagerar vi alla på att hon utsätts för påtryckningar.
Senast redigerad av Vresrosen 2016-01-10 kl. 00:35.
2016-01-10, 00:07
Medlem
Ydriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Förklarar detta mer logiskt hur hon hamnade i skåpet menar du?

Xenia:

Vad i hela friden yrar ni om egentligen?
En mördare med handskar som inte är NB lämnar Lisa död - sen kommer då NB och förgriper sig på henne via att dra silvertejp runt huvudet på henne och dra ner kläderna - för att sen stoppa henne i skåpet?

Ja, det klarnade ju markant.

Nyckelorden var alltså: befintligt skick och uppdrag ...
2016-01-10, 00:10
Medlem
Xenia on top.

Är du dum i huvet?.
Vem skulle mördaren isåfall vara?.
Någon som inte lämnar ett enda spår?.

Och det finns 10 st DNA blod spår från NB på lisas kläder,hur skulle dom kommit dit om han bara skändade kroppen och inget mer??.

Nej lägg ner,han är mördaren
2016-01-10, 00:10
Medlem
hasselmuzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Nej, jag kan inte ange trovärdig källa, men studera de brottstrådar som finns på Flashback Forum. Det finns en del nekrofili där.

Jag hade ingen aning om att nekrofiler brukar hitta nydöda personer som precis har mördats. Letar de runt på landsbygden i hopp om att hitta döda människor? Hur ofta lyckas dom?

Du som gillar statistik kan säkert upplysa mig.

Vilken tur att Lisa precis mördats så att nekrofilen Nerijus fick sitt lystmäte när han hittade henne. Han måste ha letat länge och äntligen...

Bisarr hypotes från dig, eller hur?
2016-01-10, 00:11
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FelipeVilla
Xenia on top.

Är du dum i huvet?.
Vem skulle mördaren isåfall vara?.
Någon som inte lämnar ett enda spår?.

Och det finns 10 st DNA blod spår från NB på lisas kläder,hur skulle dom kommit dit om han bara skändade kroppen och inget mer??.

Nej lägg ner,han är mördaren
Igen, avsaknad av spår säger ingenting. På vilket sätt motsäger 10 DNA-spår griftefridsbrott?
2016-01-10, 00:13
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasselmuz
Jag hade ingen aning om att nekrofiler brukar hitta nydöda personer som precis har mördats. Letar de runt på landsbygden i hopp om att hitta döda människor? Hur ofta lyckas dom?

Du som gillar statistik kan säkert upplysa mig.

Vilken tur att Lisa precis mördats så att nekrofilen Nerijus fick sitt lystmäte när han hittade henne. Han måste ha letat länge och äntligen...

Bisarr hypotes från dig, eller hur?
Nej, han letade inte efter en död människa, men när han hittade en förgrep han sig på henne. Troligen ett infall.
2016-01-10, 00:13
Medlem
hasselmuzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KeithRichards
OK. När han har munkjackan på sig alltså.

Alla bilder är på Nerijus
2016-01-10, 00:16
Medlem
Citat:
Igen, avsaknad av spår säger ingenting. På vilket sätt motsäger 10 DNA-spår griftefridsbrott?

Vad motsäger mord när det finns 10 DNA spår. Också blandat DNA med offret. Svar på det, tack.
2016-01-10, 00:16
Medlem
Xenia onatop

Så du menar att NB skulle sprìda ut sitt blod och DNA på 10 ställen på lisas kläder??.

Du hör ju själv hur dumt det låter.Tror du på tomten också?..
Har aldrig hört någon så dålig förklaring någonsin.

Han kommer dömas för mord även i hovrätten. ..
2016-01-10, 00:17
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Tack för att du svarar. Jag orkade inte då det börjar bli tjatigt. Ingen av oss har fjäskat för Irina. Vi har bara diskuterat henne efter det som framkommit och det är främst att hon inte kan bindas till något brott.

I övrigt så har det inte kommit något vettigt från Irina, som kan vara av den vikt att en domstol ens ska beakta det hon har att säga när de värderar bevisen. I belysning av att det är omöjligt för Inger Rönnbäck att hitta någon sakkunnig som bortförklarar Neros DNA på brottsoffet, blir ju frågan om hur det är tänkt att Irina ska övertyga hovrätten att det är fel person som är åtalad.

Irina är närstående och inte opartisk, och hon vill inte ens vittna så blir det märkligt att advokaten vill få henne in i hovrätten. Irinas har ingen skyldighet att vittna, och därför reagerar vi alla på att hon utsätts för påtryckningar.
Ja, hur mycket vantolkningar som helst köper jag inte. Sen är det fritt upp till var och en att tro att hon är medbrottsling eller skyddande av sådan. Jag tror det dock inte, däremot ambivalent.
Jag tittade runt lite på det hela med turerna kring telefoni, huvudregeln och vittnesförhör. Kolla om det blev rätt:

2016-01-10, 00:18
Medlem
Citat:
Måste en nekrofil förgripa sig fysiskt på en kropp genom att skada hennes underliv och lämna DNA? Kan han inte bara njuta av synen? Och var finns mordbevisen?

Det går ju inte att avgöra om det är en nekrofil eller turist som står och glor. Det är oftast rättsläkaren som kan se om vederbörande har blivit noppad efter döden.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in