2016-01-09, 23:47
Medlem
KeithRichardss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Lisa kan ha dödats av någon annan, men hon kan också ha omkommit i en olycka. Personer har strypts av remmar till hjälmar förut.
De möjligheterna är endast teoretiska. I verkligheten har fönsterrunkaren, alibifixaren, våldsporrsurfaren, Medelplana-turisten, blodstänkaren som pekade ut både mordplats och fyndplats, NB begått mordet. Och det förstår alla, t.o.m du. Har du inget roligare att ägna dig åt?
2016-01-09, 23:49
Medlem
develis avatar
Citat:
Vad jag tror saknar betydelse. Det finns många som hanterar avlidna, sjukhusvaktmästare, ambulanspersonal, begravningsentreprenörer. Det finns dessutom obehöriga som får möjlighet, läs artikeln som jag länkade, en kyrkogårdsvaktmästare. Utöver dessa händer det att privatpersoner hittar döda personer.
Hahahahaha - nu blev det ännu roligare. Bara för att du rabblar upp varenda yrkeskategori runt en avliden så stärker det inte din åsikt "på god grund" som du betonade.

Du glömde lokalvårdaren.
2016-01-09, 23:49
Medlem
Citat:
Bevisningen bevisar bara att NB har begått griftefridsbrott och har förklaringsbörda.

TR hade inte samma åsikt, utan dömde NB för mord.
Det är detta utgångsläge som HR har att ta ställning till. Antingen kommer de fram till samma slutsats eller så får NB åka hem till frun.
2016-01-09, 23:50
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Svaret finns i citatet.
Jag har antagligen varit frånvarande för länge för att hänga med (my bad, jag vet) men vilket citat syftar du på?
2016-01-09, 23:52
Medlem
KeithRichardss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carro22
De två första bilderna är INTE NB...men de andra är det.
OK. När han har munkjackan på sig alltså.
2016-01-09, 23:54
Medlem
Ydriks avatar
Citat:
Jag hörde en rättsläkare säga att det går ett mord på tusen hängningar, om vi ska diskutera sannolikheter.

Det behöver inte ha varit en person från Litauen, och det behöver inte ha varit på hans arbetsplats, så det har ingenting med sannolikheten att göra. En man hittade en död flicka och förgrep sig på henne, vilket är mer sannolikt än åklagarens beskrivning. Han skäms för brottet och förklarar sig inte. Vi får inte heller glömma möjligheten att han skyddar den rätte mördaren, någon som brukar bära handskar.

I så fall kan han lika gärna fått henne levererad till rastboden i befintligt skick med uppdraget att ställa in henne i just det skåpet av någon som brukar bära handskar.
Det skulle åtminståne förklara den obegripligt fixa idén att hon måste in just i skåpet av alla ställen när soffan intill varit så mycket enklare för där skulle ju även jackan och hjälmen fått rum.
2016-01-09, 23:56
Medlem
Citat:
Vad jag tror saknar betydelse. Det finns många som hanterar avlidna, sjukhusvaktmästare, ambulanspersonal, begravningsentreprenörer. Det finns dessutom obehöriga som får möjlighet, läs artikeln som jag länkade, en kyrkogårdsvaktmästare. Utöver dessa händer det att privatpersoner hittar döda personer.

Vilken relevans menar du det har i detta fall? Här finns många spår, dock endast av en hand, nämligen NB. Som sagt dom är det gott om.
2016-01-10, 00:00
Medlem
Xenia ontop

Lägg ner din teori om att NB skulle hittat lisa och sen förgrep sej på henne.Finns inga skador på underlivet och ingen DNA från NB på lisas kropp som styrker ditt påstående. Däremot ä han mördaren av Lisa Holm det tror jag dom flesta här inne fattar,och med allt DNA bevisning mot honom...
2016-01-10, 00:02
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ydrik
I så fall kan han lika gärna fått henne levererad till rastboden i befintligt skick med uppdraget att ställa in henne i just det skåpet av någon som brukar bära handskar.
Det skulle åtminståne förklara den obegripligt fixa idén att hon måste in just i skåpet av alla ställen när soffan intill varit så mycket enklare för där skulle ju även jackan och hjälmen fått rum.
Förklarar detta mer logiskt hur hon hamnade i skåpet menar du?

Xenia:
Citat:
En man hittade en död flicka och förgrep sig på henne, vilket är mer sannolikt än åklagarens beskrivning. Han skäms för brottet och förklarar sig inte. Vi får inte heller glömma möjligheten att han skyddar den rätte mördaren, någon som brukar bära handskar.

Vad i hela friden yrar ni om egentligen?
En mördare med handskar som inte är NB lämnar Lisa död - sen kommer då NB och förgriper sig på henne via att dra silvertejp runt huvudet på henne och dra ner kläderna - för att sen stoppa henne i skåpet?

Ja, det klarnade ju markant.
2016-01-10, 00:02
Medlem
hasselmuzs avatar
Citat:
Bevisningen bevisar bara att NB har begått griftefridsbrott och har förklaringsbörda.

Hur bevisas mord i din egen värld? Berätta!
2016-01-10, 00:03
Bannlyst
Citat:
Har du glömt vad du skrev? Jag kan påminna dig.

Det här visar att du anser att alibitrixandet är bevis om att NB är mördaren.
Asperger? Du fastnar väldigt mycket och länge i konstiga, påhittade detaljer?
Jag vet precis själv vad jag skrev och det var inte att det var ett mordbevis.

Jag kan påminna dig om sånt du själv skrivit och där du inte svarar på följdfrågor.
Du vägrar svara på mina frågor om din griftefridshypotes inklusive frågan om varför advokaten ska ifrågasätta att Lisas död förorsakats av annan person. Kanske du kan svara på dessa frågor nu när du blir påmind?
Här är några inlägg du postat som verkar handla om att Lisas död nog inte förorsakats av annan person. Givetvis kan jag ha fel i hur jag tolkar dina inlägg.
Citat:
Citat:
Det är konstigt att hon hängde just där, i ett plaströr, när det fanns stålrör i slaktrummet bredvid, avsedda att hänga upp djurkroppar. Insynen var inget problem, man måste gå nära ett söderfönster för att kunna se in när solen ligger i väster. Den som är på insidan ser bättre ut. Det kan ha med höjden att göra, förstås. Lisa nådde plaströret, men inte stålröret. NB når båda. Lisa kunde inte ha placerat sitt DNA på hela snöret som hade med hängningen att göra om hon inte nådde upp.
Citat:
Är det "Dammet, dödsryckningar, och fria väggar ifrån golvstamp osv" som får dig att dra slutsatsen att det inte är självmord?
Citat:
Det finns varken vittnesmål eller teknisk bevisning som motsäger självmord. Självmordshypotesen har inte framförts, varken i utredningen eller tingsrätten, så NB kommer att dömas för mord.
Citat:
Jag ältar inte självmordshypotesen tvångsmässigt och påstridigt, jag tar upp den bara i svaromål. Jag avvaktar NB:s förklaring. Kommer den inte så beror det på att han inte kan eller vill förklara sig. I båda fallen ska han dömas till livstids fängelse för mord
.
Citat:
Självmordshypotesen stöds av statistik och vederläggs varken av vittnesmål och teknisk bevisning. Ingen har kommit med något sakligt argument mot den, den kallas bara absurd och oetisk. Den ende som har argumenterat i sak mot hypotesen är*#develi, som vid flera tillfällen har tagit upp sin felaktiga uppfattning om rättsläkarens slutsats. Jag vill kalla gärningsbeskrivningen avsevärt mer absurd och oetisk.
Och här några inlägg du postat om, vad jag förstår, griftefridsvarianten
Citat:
Citat:
Jaha, ni båda tror inte att han har skändat kroppen? Varför var den avklädd då? Och hur kom den till Martorp
Det är mycket mer sannolikt att han har skändat kroppen än att han har både mördat och skändat.
Citat:
Där är det bara att sjunga en trudelutt. Han får inga pengar, han döms för griftefridsbrott, men det är också det brott han har begått. Han tar inga risker genom att tiga nu om han kan styrka historien, t.ex genom att peka ut mordplatsen i en bostad.
Senast redigerad av blackmolly123 2016-01-10 kl. 00:28.
2016-01-10, 00:03
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Om du generaliserar om nåt jag inte sett i tråden - förvänta dig motfråga:

För att man är av en annan åsikt än dig - dvs att man inte ser henne som skyddande av brottsling aka har nån vetskap om mordet via NBs information alt. varit delaktig - så innebär inte detta varken fjäsk eller nåt annat av dina tidigare överdrifter från igår som klargjordes. Idag tar du omtag på¨samma sätt tydligen.
Det betyder således inte att man sympatiserar med henne, omhuldar, håller henne bakom ryggen.
Det klargjordes även igår till dig att hennes angrepp mot FL, polis eller häktningspersonal inte anses ok. Det är snarare riktigt bedrövligt. Att sen plocka in henne i TR när hon snarare verkar behöva terapi är heller inte att fjäska:
Lär dig skilj på äpplen och päron.

Finns säkert några här som tycker synd om henne.
Varför tar du åt dig, som att det vore dig jag menade?

Och var har jag sagt att du/ni inte får ha den åsikten?
Jag menar bara att vem vet varför hon mår dåligt om hon nu gör det?
Det är kanske bara för att hon drabbades av detta och hennes liv blev förstört.
Varför annars skydda sin man, jag skulle ha strypt den jäveln om det var min man.
Det är du som verkar ha svårt för att jag tycker annorlunda!
Eller äger du denna tråd? Du behöver inte lära mig något, jag kan skilja på äpplen och päron!
OCH DU! Du behöver inte vara otrevlig!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in