2016-01-09, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
På det du upprepar nu har jag redan svarat.

Jag behöver inte svara på dina frågor för att visa att du har fel när du påstår att alibitrixandet bevisar mord. Det kan vara vilket lagbrott som helst, t.o.m. griftefridsbrott som du spekulerar om.

Ett mord till kan det väl inte vara. Ingen är saknad. Vad kan det vara tro som måste döljas så intrikat? Tjuvfiske? Slangat diesel? Det måste vara något nästan lika förskräckligt som att hänga och tejpa och delvis klä av en tonårsflicka och sedan knöla in henne i ett plåtskåp. Annars skulle han väl ha berättaomdebagatellartade brot
2016-01-09, 23:34
Medlem
Citat:
På det du upprepar nu har jag redan svarat.

Jag behöver inte svara på dina frågor för att visa att du har fel när du påstår att alibitrixandet bevisar mord. Det kan vara vilket lagbrott som helst, t.o.m. griftefridsbrott som du spekulerar om.

Ett mord till kan det väl inte vara. Ingen är saknad. Vad kan det vara tro som måste döljas så intrikat? Tjuvfiske? Slangat diesel?
Nej det måste vara något näs
tan lika
förskräckligt som att hänga och tejpa och delvis klä av en tonårsflicka och sedan knöla in henne i ett plåtskåp. Annars skulle han väl ha berättat om detta relativt bagatellartade brott.
2016-01-09, 23:34
Medlem
Citat:
Jag hörde en rättsläkare säga att det går ett mord på tusen hängningar, om vi ska diskutera sannolikheter.

Det behöver inte ha varit en person från Litauen, och det behöver inte ha varit på hans arbetsplats, så det har ingenting med sannolikheten att göra. En man hittade en död flicka och förgrep sig på henne, vilket är mer sannolikt än åklagarens beskrivning. Han skäms för brottet och förklarar sig inte. Vi får inte heller glömma möjligheten att han skyddar den rätte mördaren, någon som brukar bära handskar.

Men det som är aktuellt är mordet på Lisa. På landsbygden på Kinnekulla.

Att mord med dessa tydliga sexualsadistiska förtecken sker är ovanliga det är förvisso sant men det innebär inte att det faktiskt kan hända.

All bevisning tyder på det. Oavsett förtecken har ett mord begåtts. TR har enigt dömt NB till livstids fängelse. Vilande på robust förundersökning och förhandlingar i TR.

Den DNA bevisning som föreligger mot NB är, som LGW säger, svårt att komma runt.
2016-01-09, 23:36
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Jag hörde en rättsläkare säga att det går ett mord på tusen hängningar, om vi ska diskutera sannolikheter.

Det behöver inte ha varit en person från Litauen, och det behöver inte ha varit på hans arbetsplats, så det har ingenting med sannolikheten att göra. En man hittade en död flicka och förgrep sig på henne, vilket är mer sannolikt än åklagarens beskrivning. Han skäms för brottet och förklarar sig inte. Vi får inte heller glömma möjligheten att han skyddar den rätte mördaren, någon som brukar bära handskar.

Varför säger han då inte att han "bara" förgrep sig på tjejen som han hittade? Enligt honom själv så har han ju aldrig träffat tösen.. Att han hittat en död tjej och haft något sexuellt umgänge med henne kan han väl säga om han annars riskerar att åka dit för mord!? Dock är ju detta endast din ihopdiktade version. Det tog dig några månaders argumentation att komma på den
2016-01-09, 23:37
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Men det som är aktuellt är mordet på Lisa. På landsbygden på Kinnekulla.

Att mord med dessa tydliga sexualsadistiska förtecken sker är ovanliga det är förvisso sant men det innebär inte att det faktiskt kan hända.

All bevisning tyder på det. Oavsett förtecken har ett mord begåtts. TR har enigt dömt NB till livstids fängelse. Vilande på robust förundersökning och förhandlingar i TR.

Den DNA bevisning som föreligger mot NB är, som LGW säger, svårt att komma runt.
Bevisningen bevisar bara att NB har begått griftefridsbrott och har förklaringsbörda.
2016-01-09, 23:38
Medlem
Citat:
Intressant. Det är alltså troligare att någon dödar en flicka och förgriper sig på kroppen än att någon hittar en död flicka och förgriper sig på kroppen. Nekrofili förekommer, Expressen: Skändade lik i kyrkan, och är klart vanligare än det brott åklagaren beskriver. Och jag antar på goda grunder att nekrofilibrott ofta sopas under mattan, dels för att skona den avlidnes anhöriga, men framförallt för att skona ryktet hos den institution som hanterar den avlidne. Lisa kan ha dödats av någon annan, men hon kan också ha omkommit i en olycka. Personer har strypts av remmar till hjälmar förut.

Tycker ibland att du har sunda åsikter men nu måste du väl ha pinkat snett. Hur har du tänkt ihop detta? Visserligen finns det folk som tänder på lik men att det skulle sopas under mattan för att skydda en begravningsentrepenör verkar lite vridet.
Om Lisa omkommet i en olycka måste det varit en sjujävla olycka. Den inträffade utanför fiket och hon hamnade i ett klädskåp på Martorp.
2016-01-09, 23:38
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Varför säger han då inte att han "bara" förgrep sig på tjejen som han hittade? Enligt honom själv så har han ju aldrig träffat tösen.. Att han hittat en död tjej och haft något sexuellt umgänge med henne kan han väl säga om han annars riskerar att åka dit för mord!? Dock är ju detta endast din ihopdiktade version. Det tog dig några månaders argumentation att komma på den
Svaret finns i citatet.
2016-01-09, 23:40
Medlem
develis avatar
Citat:
Och jag antar på goda grunder att nekrofilibrott ofta sopas under mattan, dels för att skona den avlidnes anhöriga, men framförallt för att skona ryktet hos den institution som hanterar den avlidne. Lisa kan ha dödats av någon annan, men hon kan också ha omkommit i en olycka. Personer har strypts av remmar till hjälmar förut.
Nu är du allt för märklig i dina berättelser må jag säga - på goda grunder?
Inbillar du dig att rättsläkare mörkar detta, att du tror obducenterna härjar fritt med liken eller vad i hela friden yrar du om?
Lisa är mördad och inte strypt i sin hjälm i nån olycka.
2016-01-09, 23:40
Medlem
KeithRichardss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Här är MB's egen berättelse om när hon hittade jackan:

FUP 436
Mikaela gick upp på en av kullarna och såg då en rishög som hon uppskattade var ca 2x3
meter i diameter. I den vinkel som hon stod och tittade ner i rishögen såg hon tydligt färgen
ljust rosa
och ett märke "Henry Lloyd".
Jag sa inte att det rosa inte syntes, jag sa att det mesta som syntes av jackan var insidan. Alltså var man tvungen att stå hyfsat nära - och i en speciell vinkel, vilket vittnet påtalar.

Men som sagt, färgen kvittar, NB kan ha lagt grejerna där strax innan upptäckten, kanske på natten mot fredagen.
2016-01-09, 23:45
Medlem
Citat:
Nej, jag kan inte ange trovärdig källa, men studera de brottstrådar som finns på Flashback Forum. Det finns en del nekrofili där.

Nu är det dig jag frågar. Du måste väl ha en grund för det du påstår.

Ditt svar på uppgivande av källa är, du har ingen trovärdig källa.

Jag får en känsla av att det är symptomatiskt för dina påståenden.

Gissa vilken ranking på trovärdighetsskalan (mellan 1-10) du just nu scoorat in på.
2016-01-09, 23:46
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Nu är du allt för märklig i dina berättelser må jag säga - på goda grunder?
Inbillar du dig att rättsläkare mörkar detta, att du tror obducenterna härjar fritt med liken eller vad i hela friden yrar du om?
Lisa är mördad och inte strypt i sin hjälm i nån olycka.
Vad jag tror saknar betydelse. Det finns många som hanterar avlidna, sjukhusvaktmästare, ambulanspersonal, begravningsentreprenörer. Det finns dessutom obehöriga som får möjlighet, läs artikeln som jag länkade, en kyrkogårdsvaktmästare. Utöver dessa händer det att privatpersoner hittar döda personer.
2016-01-09, 23:47
Medlem
hasselmuzs avatar
Citat:
Avsaknad av spår är inte bevis. Fråga #MrFold om du inte tror mig.

Jag ställde en fråga!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in