2016-01-04, 18:28
Medlem
Är det någon som vet vad Methylfentanyl här inne är? Alt. alpha-Methylfentanyl.
Det säljs i pulverform. Är det någon rc?

Hur är ruser jämfört med plåster man röker eller tuggar?

Tacksam för svar.
Senast redigerad av oballle123 2016-01-04 kl. 18:33.
Citera
2016-01-04, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oballle123
Är det någon som vet vad Methylfentanyl här inne är? Alt. alpha-Methylfentanyl.
Det säljs i pulverform. Är det någon rc?

Hur är ruser jämfört med plåster man röker eller tuggar?

Tacksam för svar.

En RC ja, tror den varit vanligast bland folk i Estland eftersom den är billig att tillverka och heroin och andra opis inte är vanligt förekommande där. En tråd på Bluelight om 3-metylfentanyl: http://www.bluelight.org/vb/archive/index.php/t-520887.html

Finns olika varianter av metylfentanyl och namnet/siffran i början visar var metylgruppen sitter. 3-metylfentanyl är potentare än alfa-metylfentanyl, därför är alfa-MF att föredra. Om pulvret är utspätt skulle jag avstå helt, stor risk att det inte är ordentligt blandat och en "hotspot" innebär oftast överdos.
Citera
2016-01-05, 14:33
Medlem
svampen211s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wookiedoodle
En RC ja, tror den varit vanligast bland folk i Estland eftersom den är billig att tillverka och heroin och andra opis inte är vanligt förekommande där. En tråd på Bluelight om 3-metylfentanyl: http://www.bluelight.org/vb/archive/index.php/t-520887.html

Finns olika varianter av metylfentanyl och namnet/siffran i början visar var metylgruppen sitter. 3-metylfentanyl är potentare än alfa-metylfentanyl, därför är alfa-MF att föredra. Om pulvret är utspätt skulle jag avstå helt, stor risk att det inte är ordentligt blandat och en "hotspot" innebär oftast överdos.

Ganska bra inlägg, som du säger kan de vara farligt om man testat det och det är bankat. De känns inte så pontent sen drar man i sig lite mer och får massa av verksamma ämnet på en gång. Fan hade velat testa om det inte kändes så smutsigt.

Men det må vara en RC, men den har ju använts i sjukvården under en lång tid. o-methylfentanyl ska ju vara china white, bara denna är ju kallad china white vad jag vet. Jag tror detta är den vanligaste att säljas på gatan verkar det som. Framställd i "underground" labb tror jag, att det också är lite av en RC gör att jag avstår.
Citera
2016-01-06, 00:41
Medlem
DenverDinosaur.s avatar
Okej tack för svaret Bertil85. Får se om man vågar prova det har alltid haft svårt för RC-droger hade det inte varit det hade ja slagit till och köpt (China white) direkt.
Citera
2016-01-06, 09:53
Medlem
Bertil85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenverDinosaur.
Okej tack för svaret Bertil85. Får se om man vågar prova det har alltid haft svårt för RC-droger hade det inte varit det hade ja slagit till och köpt (China white) direkt.

Ja det kan vara ett stort steg för en person att börja ta dessa Fentanyl-analoger.

Själv så har jag nöjt mig med att testa de flesta (Fentanyl-analoger) och brukat dem med måtta.

Jag tycker man ska vara försiktig när man brukar dessa droger.

Sedan vad China White stod för är fortfarande lite otydligt. Jag tror att det är ett samlingsnamn.
Citera
2016-01-08, 16:48
Medlem
svampen211s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil85
Ja det kan vara ett stort steg för en person att börja ta dessa Fentanyl-analoger.

Själv så har jag nöjt mig med att testa de flesta (Fentanyl-analoger) och brukat dem med måtta.

Jag tycker man ska vara försiktig när man brukar dessa droger.

Sedan vad China White stod för är fortfarande lite otydligt. Jag tror att det är ett samlingsnamn.

Hur länge brukar de hålla i sig, verkar ju vara lite som H, man blir skön som fan men bara en väldigt kort stund. Om man tar en liten dos är man efter moffad några timmar med eller försvinner det helt? Tänker testa iaf, måste se vad detta är, jämnfört med andra opiater. Jävligt länge sen jag tog H nu och har inga planer på att använda igen så tror jag klarar att använda fentanyl, fast alla intalar sig ju själva att man inte är den som blir beroende men har klarat mig ganska bra hittils.
Citera
2016-01-08, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svampen211
Hur länge brukar de hålla i sig, verkar ju vara lite som H, man blir skön som fan men bara en väldigt kort stund. Om man tar en liten dos är man efter moffad några timmar med eller försvinner det helt? Tänker testa iaf, måste se vad detta är, jämnfört med andra opiater. Jävligt länge sen jag tog H nu och har inga planer på att använda igen så tror jag klarar att använda fentanyl, fast alla intalar sig ju själva att man inte är den som blir beroende men har klarat mig ganska bra hittils.

Mycket kortare rus än H, väldigt "fiendish" eller vad man ska säga, starkt behov av återdoseringar. Ruset är helt borta efter 1h skulle jag säga.
Citera
2016-01-08, 18:47
Medlem
sandra92s avatar
Läste nånstans att sub inte blockerar fentanyl, någon som kan rätta detta?

Och hur intar man bäst ett plåster på 25? Har inte tillgång till verktyg. Jag som har tolerans på sub (24mg/dag) borde kunna tugga ett helt utan oro?
Citera
2016-01-09, 15:06
Medlem
svampen211s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wookiedoodle
Mycket kortare rus än H, väldigt "fiendish" eller vad man ska säga, starkt behov av återdoseringar. Ruset är helt borta efter 1h skulle jag säga.

De suger ju! Är det endå nice? Tycker H är jobbigt för man vill återdosera hela tiden, fentanyl måste ju vara värre och större risk för OD för att man vill återdosera varje 10 minut. Man måste ju testa endå se hur denna opitat är. Jag läste att just china white skulle hålla i sig typ 8 timmar och är mindre viktpotent men det jag tänker köpa är säkert bara marknadsfört som china white. Lite tråkigt att man inte vet exakt vad för fent man får i sig, men bara testa en liten sträng i taget se om man överlever haha.

OT nu. Ärligt än så länge tycker jag oxy är bäst, bättre än H för det är jämnlika rus men lite mer stabilt på oxy, håller i sig längre. Man mår jävligt bra några timmar bara acceptera man kan inte må bra hela tiden, men i detta skitland måste ja ha nåt för att inte vilja dö bara av tristess. Respekt till alla som klarar att va nyktra, då menar jag inte er som super ner er hela tiden, tro inte att ni är bättre. Tyvärr tar mörkret och kylan kål på mig, oftast utomlands kan ja må bra nykter. Men fent får väl bara bli ett expriment, om det är så kort, tyckte inte H var så värst imponerade så detta borde väl va typ samma visa.

Tack för det svar iaf.
Citera
2016-01-09, 15:09
Medlem
svampen211s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sandra92

Och hur intar man bäst ett plåster på 25? Har inte tillgång till verktyg. Jag som har tolerans på sub (24mg/dag) borde kunna tugga ett helt utan oro?

Jag tror inte din tolerans mot sub kommer göra ett skit skillnad. Jag misstänker att det kommer blocka fentanylet, sub blockar ju typ allt, men va försiktig endå. Jag får inte alls något rus av sub, spelar ingen roll hur mycket jag tar, hur kan du ta så mkt? Går du på sub programmet?
Citera
2016-01-09, 17:51
Medlem
DenverDinosaur.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sandra92

Har med "hört" det, men har aldrig provat så vågar inte slå vad om det. Om du testar och subben inte blockar får du gärna skriva det, skulle va intressant att höra! Du kan tugga och snusa det, eller röka det.. dock ska det va riktigt farligt då man så ofta hör om folk som dött av det! Tror nu med din höga tolerans (maxdos på sub) att det ska va lungt med hela plåstret. Jag hade tuggat och snusat hela plåstret om ja hade haft ett sånt. Lycka till!
Mvh
Citera
2016-01-09, 20:28
Medlem
svampen211s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenverDinosaur.
Har med "hört" det, men har aldrig provat så vågar inte slå vad om det. Om du testar och subben inte blockar får du gärna skriva det, skulle va intressant att höra! Du kan tugga och snusa det, eller röka det.. dock ska det va riktigt farligt då man så ofta hör om folk som dött av det! Tror nu med din höga tolerans (maxdos på sub) att det ska va lungt med hela plåstret. Jag hade tuggat och snusat hela plåstret om ja hade haft ett sånt. Lycka till!
Mvh

Altså är det korstolerans mellan fentanyl och sub? Varför skulle hans tolerans annars spela någon roll på sub? Om inte att han är van vid opiater så de plåster han har inte blir för starkt på en gång. Ingen aning om plåster annars, eller hur starkt hans plåster är. Sub kanske inte blockar fentanyl, fentanyl verkar ju vara en ovanlig opiat men jag tror någon tidigare i tråden sa att det blockade. Men ajja bara chansa, tråkigt o wasta bara ifall de skulle blocka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in