• 7
  • 8
2015-12-04, 13:41
Medlem
Luzurs avatar
Med tanke på att man förmodligen som vit man kan bli anmäld för våldtäkt bara för man råkar se ett fruntimmer naken och hon tycker man inte är snygg nog i det moderna och framstående Sverige så blir det ju bara att anmälningsblanketterna kommer att hagla in till Polisen på timbasis.
Citera
2015-12-04, 14:40
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pure.gold
Vad anser ni tjejer/kvinnor som finns inne¨på FB om gemensamma oklädningsrum och duschrum för män/kvinnor? Borde man införa det?

Om man startar redan på förskolan med det, vad skulle ni tycka om det? För att sedan fortsätta med den under hela skolan och sedan på offentliga badhus, gym osv.
Ja, vad fan ... jag börjar ju bli gammal så varför inte införa en ordning så man kan få lite ögongodis när andan faller på ....

Svaret är nej - helt enkelt därför att det inte skulle fungera, i synnerhet inte i ett mångkulturellt samhälle som inte ställer krav på att alla accepterar och uppför sig med gällande normer.
Citera
2015-12-06, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HighwayDelight
Jag hoppas för din skull att du trollar.
Till skillnad från er indoktrinerade, osäkra fårskallar, som feminazis dillat i en massa skit, är jag 1000000% säker på att jag är KVINNA, biologin har bestämt det, så åt helvete med det infantila "kön är en social konstruktion"......

Och nej, gemensamma omklädningsrum är inte att föredra.
Kvinnor för kvinnor och män för män.
Och alla jävla hen:ar o andra som är osäkra kan byta om någon annanstans.

Då är ju bibehållet traditionellt damernas och herrarnas kompletterat med flex en perfekt lösning där alla som vill vara traditionella av sig kan vara det medan alla hen:ar kan smita in i flex.
Citera
2016-01-09, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aloe99
Nej fyfan vad äckligt som tjej att behöva duscha med kåta äckliga män och gubbar. Man ska ha separata rum, tror inte att det skulle vara så många som valde det gemensamma rummet

Varför funkar det utmärkt i t ex Tyskland men inte här hemma? Är vi äckligare och kåtare än tyska män?
Citera
2016-01-09, 12:14
Medlem
Så vi ska ha gemensamma omklädningsrum, där alla normalt anser oss behöva lite privat för våra olika egenheter - Samtidigt som vi ute i själva badhuset med badkläder på anser oss behöva ha könsuppdelade bassänger.

Detta vänsterprogressiva tänkandet beskriver verkligen Sveriges väg in på 2000-talet.
Senast redigerad av Reflector 2016-01-09 kl. 12:21.
Citera
2016-01-09, 12:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Agurka
Här har man ordnat med tre olika typer av omklädningsrum.

* herrarnas
(hit kommer barn av båda kön + vuxna män + ev någon annan variant)

* damernas
(hit kommer barn av båda kön + vuxna kvinnor + ev någon annan variant)

* flex
(hit kommer barn av båda kön + vuxna män och kvinnor + ev någon annan variant)

Skillnaden är slående liten om man tänker efter lite. Den enda skillnaden är ju att i flex kan det hända att en eller några av motsatt kön byter om och duschar ungefär samtidigt som man själv gör det. I sällsynta fall skulle det kunna hända att två för varandra vuxna av motsatt kön duschar vid sidan om varandra.

Flex öppna lite fler möjligheter än könsuppdelade omklädningsrum

* En hel familj kan byta om och duscha i samma omklädningsrum
* Båda föräldrar kan hjälpas åt när småbarnen ska på simskola
* Bra för föräldrar med barn som kommit upp lite i åren, men som ändå inte vill eller kan byta om/duscha själv
* Prima för alla som vill släppa förlegade vaneföreställningar om att det är farligt att blanda människor av båda/alla kön

Hur tror du testosteronstinna gäng skulle uppfatta om en ensam kvinna skulle gå in i "flex"-rummet då?
Hon hade ju valet att gå i det kvinnoseparerade eller hur?
Citera
2016-01-09, 17:32
Medlem
Hunden007s avatar
egentligen inte bra men kanske vore bra ha en gemensamt rum för barnfamiljer.
Citera
2016-01-12, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reflector
Så vi ska ha gemensamma omklädningsrum, där alla normalt anser oss behöva lite privat för våra olika egenheter - Samtidigt som vi ute i själva badhuset med badkläder på anser oss behöva ha könsuppdelade bassänger.

Detta vänsterprogressiva tänkandet beskriver verkligen Sveriges väg in på 2000-talet.

Det har aldrig skadat människor att ha friheter i motsats till begränsningar och tvång.

Gemensamma omklädningsrum och duschar för de som vill, men könsuppdelade för de som vill det. Rum för 1 person/1 familj åt gången kan vara ett komplement för dem som inte klarar att byta om/duscha inför okända.

För en familj som först väljer gemensamt ombyte och dusch och sen vill basta ihop så finns sällan den friheten idag om familjens enda möjlighet att basta är på badhuset. En bastu för båda/alla kön löser det problemet, men hindrar inte att könsuppdelad bastu finns kvar för de som vill det. Lite överdrivet kanske att ha enskild bastu...?

Om det efterfrågas kan det inte vara fel att ha könsuppdelade pooler/tider till de badgäster som vill ha det om det går att knöka in så mycket uppdelning på badhuset. Helst ska de som vill bada på gemensamt nakenbad också få den möjligheten.

Då täcker vi in så gott som hela registret. Från de som behöver byta om privat och badar i burkini på särskilda tider för kvinnor till de som föredrar gemensamt nakenbad. Har jag glömt något?

Det behöver ju inte vara så att alla badhus har alla möjligheter, men lite här och lite där så blir det bra.
Citera
2016-01-12, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reflector
Hur tror du testosteronstinna gäng skulle uppfatta om en ensam kvinna skulle gå in i "flex"-rummet då?
Hon hade ju valet att gå i det kvinnoseparerade eller hur?

Vill du utveckla det lite?
Citera
2016-01-13, 01:21
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ztartrax
Varför funkar det utmärkt i t ex Tyskland men inte här hemma? Är vi äckligare och kåtare än tyska män?
Det funkade i Finland också. Jag har varit på badhus i Helsingfors (sent 90-tal) med gemensamt nakenbad, bastu och omklädningsrum. Inga problem alls. Det blev tämligen avsexualiserat när alla var nakna. Folk blev mer ödmjuka och respektfulla inför varandra. När nakenhet inte längre är så tabu eller sexualiserat som det är idag så minskar nog risken för att övergrepp ska ske. Nakenheten i sig blir inget märkvärdig, konstig eller fokuserad på sex. Det krävs mer.

Jag tror dessvärre inte gemensamma offentliga omklädningsrum fungerar överallt i dagens Sverige med tanke på hur främst unga killar beter sig. Hade jag varit ung tjej eller kvinna idag hade jag aldrig bytt om eller duschat tillsammans med muslimska testosteronstinna pojkar/män t.e.x.

Dock....
Som kollobarn (början av 80-talet) duschade vi gemensamt (de som ville) och inte fan tafsade vi på varann eller kom med äckliga kommentarer. Inga övergrepp, ingen jävel som stod och ryckte i bananen eller glodde med tungan nere vid knävecken. Folk betedde sig men så hade vi också fått lära oss innebörden av ordet respekt. Idag är det ett skällsord.

På min tidigare arbetsplats hade vi gemensamt omklädningsrum och det fungerade utmärkt. När man som jag (pga yrkesvalet) ständigt ser nakna kroppar, blottade kön etc så är det inte längre så märkvärdigt att byta om tillsammans med kvinnor, även om vissa av dem är sjukt snygga, heta, sexiga whatever. I omklädningsrummet fokuserar jag bara på att duscha och byta om. Nakenheten är helt enkelt inte per automatik särskilt sexuellt laddad men jag inser att det inte är likadant för alla.
Senast redigerad av Cineasten 2016-01-13 kl. 01:31.
Citera
2016-01-14, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Ja, vad fan ... jag börjar ju bli gammal så varför inte införa en ordning så man kan få lite ögongodis när andan faller på ....

Svaret är nej - helt enkelt därför att det inte skulle fungera, i synnerhet inte i ett mångkulturellt samhälle som inte ställer krav på att alla accepterar och uppför sig med gällande normer.

Men jämställdheten då? Varför ska vi dela in människor i "vi och dom"? Vi är ju alla bara människor, så vi borde förstås ha samma omklädningsrum också, eller?
Citera
  • 7
  • 8

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in