2016-01-05, 13:31
Medlem
Hirvis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dimak
Kommer ihåg Patience! Anyway hoppas de kommer till Europa för att jag har ingen lust att lägga ut 7tusen för att gå på konsert i USA liksom. Vivla La Guns!
En del av mig vill ju köpa Coachella-biljett och det fanns kvar, men samtidigt blir det så jävla dyrt med flyg och leverne och allting, för att egentligen bara se Guns.
Citera
2016-01-05, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VEMDÅJAG
Ska tro att Duff och Izzy är med men förmodligen tar de Matt vid trummorna istället för Steven. Vore iofs kul om Gilby fick vara med också.

Jag tror på line-up:en Axl, Duff, Izzy, Slash, Matt (och eventuellt Steven Adler på utvalda låtar från AFD) och Dizzy Reed på keyboarden - med reservation för att tar in Gilby Clarke istället/vid sidan av Izzy. Det vore för kallt att utesluta Adler helt och hållet.
Senast redigerad av SlaktarBosse 2016-01-05 kl. 23:58. Anledning: snurrade ihop det
Citera
2016-01-06, 03:46
Medlem
Ambelains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SlaktarBosse
Jag tror på line-up:en Axl, Duff, Izzy, Slash, Matt (och eventuellt Steven Adler på utvalda låtar från AFD) och Dizzy Reed på keyboarden - med reservation för att tar in Gilby Clarke istället/vid sidan av Izzy. Det vore för kallt att utesluta Adler helt och hållet.
Både Izzy och Duff har ju spelat med Axl. De har inte haft några problem.
Det är bara Slash och Axl som varit fiender.

Så det borde innebära att det blir alla dessa som är med - Izzy, Slash, Duff och Axl.

Gilby Clark och Dizzy Reed har aldrig varit på riktigt medlemmar i Gnr. De har aldrig varit med om att skriva låter och så, ,och enligt Axl var de bara inhyrda deltagare - aldrig Medlemmar i bandet.

Steven var med på galan då de blev Hall of Fame:ade, men Axl avstod från att koma.
Frågan är om Steven ens Kan spela, om han fortfarande är narkoman.
Matt var ju ändå med på hälften av deras album-historia, och har efter det följt med gruppdeltagarna på deras olika utflykter.
Bara Steven har lämnats utanför.

Så det spelar faktiskt ingen större roll om han inte är med i "återföreningen."
Matt har klarat det bra under sin tid Bara så hemskt tragiskt hur det gick med Steven egentligen.

Jag misstänker att de kommer att göra en Global turné efter detta.
Hypen kommer att bli så stor att de nog inte kan motstå den ekonomiska frestelsen - även om de inte är utfattiga precis, så ligger det ändå "rätt i tiden" att göra storstilad comeback.

Och vem är mer efterlängtad än GunsnRoses???
Citera
2016-01-06, 07:19
Medlem
Geomeisters avatar
Var och handlade skivor igår och såg något album/EP med "Adler's Appetite". Endast fyra spår långt. Någon som hört den?
Citera
2016-01-06, 08:07
Medlem
frantiks avatar
Är det bara jag som tycker 3 miljoner dollar per spelning ändå är förhållandevis lite pengar?
Missförstå mig rätt. Det är jättemycket pengar. Men jag menar Rihanna och Jay-Z tog 30 miljoner kronor på Peace and Love. Och dom är storstjärnor idag.
Guns n Roses är ju ett legendariskt band som man aldrig trott skulle återförenas. Men gör det. Och tar "bara" tre miljoner per spelning.
Folk måste också komma ihåg att pengarna går ju inte direkt ner i medlemmarnas fickor. Utan även till hyra av arena/festivalplats, produktion, personal, reptid, utrustning med mera.

Att jämföra med att typ ABBA skulle få en miljard (jag kanske är ute och cyklar med just den summan - men jag vet att den var väldigt hög) för en återförening.
Citera
2016-01-06, 12:10
Medlem
zerxezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frantik
Är det bara jag som tycker 3 miljoner dollar per spelning ändå är förhållandevis lite pengar?
Missförstå mig rätt. Det är jättemycket pengar. Men jag menar Rihanna och Jay-Z tog 30 miljoner kronor på Peace and Love. Och dom är storstjärnor idag.
Guns n Roses är ju ett legendariskt band som man aldrig trott skulle återförenas. Men gör det. Och tar "bara" tre miljoner per spelning.
Folk måste också komma ihåg att pengarna går ju inte direkt ner i medlemmarnas fickor. Utan även till hyra av arena/festivalplats, produktion, personal, reptid, utrustning med mera.

Att jämföra med att typ ABBA skulle få en miljard (jag kanske är ute och cyklar med just den summan - men jag vet att den var väldigt hög) för en återförening.

Guns N Roses har en hög status men är ändå inte i samma liga som en del andra legender, i och med att de bara släppt ett bra album egentligen. Axl Rose har dock redan 150 miljoner dollar på banken så han klarar sig nog.
Citera
2016-01-06, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frantik

Jag älskar Guns N´Roses så detta är ingen kritik mot bandet. Men..

Många Guns N´Roses fans vill få bandet till något mycket större och betydelsefullare än vad de var. Det är självklart ett "legendariskt" band men för många så är de nog idag bara ett av många rockband som hade några riktigt bra låtar. Det finns många sådana.

De har knappast samma tyngd som många andra klassiska och "legendariska" band. Tvärtom så bleknar deras produktion ganska rejält jämfört med många andra.

Jag kan lova dig en annan sak också. Guns N´Roses tar inte "bara" 3 miljoner dollar. De "får" bara 3 miljoner dollar per spelning. Jag kan lova dig att deras managers har gjort ALLT för att få summan så hög som möjligt. Detta är vad de får och anses vara värda.

Jag tror att en annan anledning är att 90-talet inte känns så väldigt avlägset för många heller. Det är inte direkt som att Led Zeppelin skulle återuppstå för några gig.
Citera
2016-01-06, 16:26
Medlem
Geomeisters avatar
Guns N' Roses har ständigt lyckats hålla sig i media på något vis, men i slutet av dagen har dom skadat sitt egna rykte mycket. Jämför man med ABBA som var en gyllene saga och endast sponsrat sitt namn genom åren med musikaler, filmer och annat är det som dag och natt.

Trots att Chinese Democracy inte blev något fiasko (har nog sålt mer än många album genom tiderna) är det nog mer känt för att det tog X-antal år att göra.. Inte för materialet i sig. Nästan inga rykten som media spridit har varit positiva ifrån något håll. Bråket mellan Axl Rose och Slash kanske var "kul" anno 1998, men lagom tröttsamt 2010.

Axl Rose ständigt "komma sent till showen" är ett stående skämt för folk som aldrig ens varit på en Guns N' Roses konsert.

Trots att bandets övriga projekt antagligen sålt ganska bra har egentligen inget har levt upp till Guns N' Roses standard i media. "Sounds pretty good but it's not Guns N' Roses" och liknande är nog inget ovanligt att läst världen över av både tidningsskribenter och vanliga fans.

Hade bandet bett varandra dra åt helvete i media i mitten av 90-talet och sedan försvunnit ifrån kartan år efter år efter år och sedan bara dykt upp igen (Som David Bowie lyckades med skivan The Next Day) då hade dom nog kunnat dubbla sin nuvarande siffra flera gånger om. Nu får dom stå sitt kast med "bara 3 miljoner per spelning". Slash och Axl Rose speciellt lär det inte gå någon nöd på åtminstone. Antagligen inte resten heller.
Citera
2016-01-06, 16:37
Medlem
Hirvis avatar
Fast ärligt talat, Guns borde verkligen smälla högre än många andra i sammanhanget, med tanke på vilken sjuk återväxt dom haft bland alla "rockers" i världen.

Tror verkligen ett återförenat Guns är bland det mest lockande som går att kolla på, jag menar dom har ju sålt ut ställen överallt som Axl's Guns, tror ni inte att dom gör det ännu mer då med Slash och c.o ?
Citera
2016-01-06, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ambelain
Gilby Clark och Dizzy Reed har aldrig varit på riktigt medlemmar i Gnr. De har aldrig varit med om att skriva låter och så, ,och enligt Axl var de bara inhyrda deltagare - aldrig Medlemmar i bandet.

Inhydra deltagare eller inte - Reed har varit med sen '90. Det är pissig stil att bara hiva ut honom hur som helst. Det är ändå 25 år vid Axls sida.

Citat:
Ursprungligen postat av Ambelain
Frågan är om Steven ens Kan spela, om han fortfarande är narkoman.

Efter en sväng på Youtube här i dagarna så är jag säker på att Adler kan spela precis det han gjorde på Appetite. När han lirar gamla Guns-låtar med sitt gäng så är det precis likadant som när han satt på Ritz och smällde skinn. Det är inte en bastrumma fel - det är precis lika bra/dåligt/enkelt som det alltid har varit med andra ord. Det är därför jag tror att han får hoppa in på ett par Appetite-låtar.
Citera
2016-01-06, 20:39
Medlem
Ingen vet ju om det kommer bli bra eller inte heller.

Axel har ju vid ett flertal tillfällen blivit fotograferad fet och svullen och med käpp.

Vem vill betala några enorma summor för ett band som man inte ens vet om de kommer orka jobba med varandra och hålla sams eller leverera något bra på scenen.

Skulle de leverera en oförglömlig fem plus konsert på Coachella så kommer de garanterat kunna ta bra betalt för en större turné.
Citera
2016-01-07, 07:47
Medlem
Tunnan.och.Morotens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SlaktarBosse

Efter en sväng på Youtube här i dagarna så är jag säker på att Adler kan spela precis det han gjorde på Appetite. När han lirar gamla Guns-låtar med sitt gäng så är det precis likadant som när han satt på Ritz och smällde skinn. Det är inte en bastrumma fel - det är precis lika bra/dåligt/enkelt som det alltid har varit med andra ord. Det är därför jag tror att han får hoppa in på ett par Appetite-låtar.
Såg Adlers Appetite för några år sedan och tyckte det svängde bra då allafall. Stod brevid Crashdiet i publiken så om man kisade lite såg det ut som Guns n Roses var i publiken istället för på scen :-D
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in