Citat:
Ursprungligen postat av
Remark
Det märkliga är väl att det verkar handla mest om hur IB upplevt förhören än NB?
Det blir nästintill offtopic nu men..
Jag är ganska försiktig när jag läser medias artiklar och om det ibland kan uppstå en viss vinkel pga artikeluppbyggnad.
I uppfattningen att främst Irina rör sig i huvudet på IR, är i mitt ödmjuka tycke, lite av en vinkel media målat upp, dock faktiskt uppbackat av IR´s överklagan iaf till utseendet.
Överklagan omfattar tydligt att det gäller utredningsförhören om NB+IB, kanske för att det finns små stick av utnyttjbara "tveksamheter" i egentligen alla polisförhör, men där upphör sakfråga egentligen.
Eller rättare sagt
borde upphöra, för att få ordning på syftet med själva vittnesförhören - Pål + Niklas.
Resten vart nog ur försvarssynpunkt, en ganska användbar bit, även om det i mitt tycke (igen) helt saknar relevans - behandlingen på Arlanda och Litauenförhöret, vilket IR lägger vikt på i syfte att "övertyga" rätten att finna helheten av överklagan intressant.
Media har bara lite osnyggt klumpat ihop relevans med ickerelevans, men detta kommer förhoppningsvis bli separerat under förhandlingarna.
Ontopic då
Det vore misslyckat av IR att ens lyfta Litauenförhöret eller Arlanda-händelsen, då det ligger så långt bort i periferin från hennes klient som det går att komma.
Polisförhören från start tills det IB frisläpptes, skulle dock vara bra att fokusera på.