2016-01-08, 23:40
Medlem
Säga vad man vill om F&F, men dom är ganska roliga. Väldigt speedade och dom trissar varandra. Kvällens garv var när dom började spåna kring schweizeri och krystade fram "sekthäng" och "pantbank". WTF?!?!

Musiken var värdelös i kväll. Var fan hade dom hittat sandmannen med strandraggarfrilla? Genom någon mångkultur kvotering? Han kunde ju inte sjunga, och speciellt inte på engelska.
Citera
2016-01-08, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Simmaellersjunk
Musiken var värdelös i kväll. Var fan hade dom hittat sandmannen med strandraggarfrilla? Genom någon mångkultur kvotering? Han kunde ju inte sjunga, och speciellt inte på engelska.
Jo han var helt kass och givetvis helt inkvoterad. 80-talet ringde och ville ha tillbaka sin frilla.
Citera
2016-01-09, 00:09
Medlem
dödsknivens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Simmaellersjunk
Säga vad man vill om F&F, men dom är ganska roliga. Väldigt speedade och dom trissar varandra. Kvällens garv var när dom började spåna kring schweizeri och krystade fram "sekthäng" och "pantbank". WTF?!?!

Utan att blanda in eventuella fördommar så ska det dock sägas att det var den enskilt bäste artisten i detta program den här sidan hedenhös. Helvete vad han krossade metallica. Det var så enter sandman skulle utföras alltså
Citera
2016-01-09, 00:10
Medlem
whosgotthecracks avatar
Vilka vann?
Citera
2016-01-09, 00:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av dödskniven
Utan att blanda in eventuella fördommar så ska det dock sägas att det var den enskilt bäste artisten i detta program den här sidan hedenhös. Helvete vad han krossade metallica. Det var så enter sandman skulle utföras alltså

Jag har redan glömt hans namn, men jag tyckte också att han var riktigt bra. Skön röst! Jag gillar lite orientaliska tongångar som omväxling.
Citera
2016-01-09, 00:57
Medlem
Deferos avatar
Jävligt märkligt det här med att de ska ha bytt burar och att flera personer sett det.Det kan ju ändå inte vara så att det är olika versioner på webben och den som gick på tvn. För de byter ju verkligen inte när man kollar på webbversionen.

Någon borde gå till botten med vafan det är som pågår egentligen.

Är det någon som har en tv man kan spela tillbaka på?
Citera
2016-01-09, 00:58
Medlem
Patrik2108s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tank77
Jag tänkte Tina Turner innan Mat-Tina ens dök upp, slå det
Var och en med sina fantasier. Vad ser du i Tina Turner?
Citera
2016-01-09, 01:01
Moderator
NewDeers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moltas666
Uppenbarligen är det några som sett det...
Ja, vi får väl flytta det till konspirationsforumet helt enkelt
Nä, men det är lustigt - jag är helt hundra på att FF började i dressinen, men varför skulle det ligga ett annat program på play?
Citera
2016-01-09, 01:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av --aa--
Har inte musikfrågorna en överdrivet stor del egentligen? 6 poäng på bara musik.

Fem var det väl ändå (fem frågor i alla fall)? Och då var det ovanligt många. Brukar inte vara fler än fyra.
Citera
2016-01-09, 01:23
Medlem
AndersM79s avatar
Tog Abu Dhabi på 10p - "Dit ville katten Gustav skicka Nermal". Fick direkt en flashback (passande, va?) av just den seriestrippen fast det måste varit 20 år sedan jag läst den.

http://images.ucomics.com/comics/ga/1984/ga840128.gif
Citera
2016-01-09, 02:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tank77
Jag tänkte Tina Turner innan Mat-Tina ens dök upp, slå det

Imponerande min herre. Hade även jag ett sådant moment under kvällens avsnitt. Satt och spelade lite quiz vid sidan om På Spåret, ty jag behöver stimulera mitt intellekt på mer än ett vis! NÄR så plötsligt den löjligt simpla MEN ACK så klassiska TP-frågan dök upp, som slår fast att den latinska benämningen på Schweiz tituleras Helvetia ... bla bla bla. Busenkelt!

Mer intressant i sammanhanget är det faktum att detta fick mig att tänka på de schweiziska städer som avhandlats i På Spåret, varav jag med mitt fotografiska minne omdelbart kunde konstatera att de varit i Bern, Genève och Zürich! Sedan återstod enkom att fort räkna ut hur länge sedan Schweiz agerade föremål för aktuell resa, och eftersom det finns 195 självständiga stater av vilken 70 länder återkommer med en högre ratio än mer svårtillgänliga och obskyra stater i På Spåret, var slutsatsen att vi var på väg mot Lausanne mycket enkel att dra. Förvisso kunde vi varit på väg mot Basel, men kantonen Vaud är givetvis mycket vital och prioriteringen som utgjorde resmålet var således alldeles uppenbar.

Så egentligen tog jag Lausanne redan på Malmö. Det vore på sin plats att införa en 12 poäng nivå för oss riktiga genier, kan jag tycka!
Senast redigerad av Kassmachin 2016-01-09 kl. 02:55.
Citera
2016-01-09, 02:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NewDeer
Ja, vi får väl flytta det till konspirationsforumet helt enkelt
Nä, men det är lustigt - jag är helt hundra på att FF började i dressinen, men varför skulle det ligga ett annat program på play?

Ja nej det är ju befängt.

Kanske tar denna förvirring sig uttryck i form av ett klassförakt? Jag gissar att författarna tillhör något av en överklass, medan F&F förmodligen har mer av en arbetarbakgrund varav du anser att de omöjligt kan sitta i första klass. Det stämmer inte överens med din världsbild, helt enkelt. Intressant.

Var dock lite andra skumma misstag i kvällens program. Ex hade Iran och Irak bytt plats. Någon borde få sparken!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in