Citat:
Ursprungligen postat av
tank77
Jag tänkte Tina Turner innan Mat-Tina ens dök upp, slå det

Imponerande min herre. Hade även jag ett sådant moment under kvällens avsnitt. Satt och spelade lite quiz vid sidan om På Spåret, ty jag behöver stimulera mitt intellekt på mer än ett vis! NÄR så plötsligt den löjligt simpla MEN ACK så klassiska TP-frågan dök upp, som slår fast att den latinska benämningen på Schweiz tituleras Helvetia ... bla bla bla. Busenkelt!
Mer intressant i sammanhanget är det faktum att detta fick mig att tänka på de schweiziska städer som avhandlats i På Spåret, varav jag med mitt fotografiska minne omdelbart kunde konstatera att de varit i Bern, Genève och Zürich! Sedan återstod enkom att fort räkna ut hur länge sedan Schweiz agerade föremål för aktuell resa, och eftersom det finns 195 självständiga stater av vilken 70 länder återkommer med en högre ratio än mer svårtillgänliga och obskyra stater i På Spåret, var slutsatsen att vi var på väg mot Lausanne mycket enkel att dra. Förvisso kunde vi varit på väg mot Basel, men kantonen Vaud är givetvis mycket vital och prioriteringen som utgjorde resmålet var således alldeles uppenbar.
Så egentligen tog jag Lausanne redan på Malmö.

Det vore på sin plats att införa en 12 poäng nivå för oss riktiga genier, kan jag tycka!