Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-01-08, 14:23
Medlem
fitz-humes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheStriptease
Det handlar ju inte om att Putin inte själv plockar fram bevis, utan att det helt enkelt inte finns några bevis överhuvudtaget. Du får gärna länka några ifall du kan, men det kan du inte eftersom de inte finns.

Fanns bevis mot Hitler när han gjorde sig av med obekvämt folk på 1930-talet? Alla visste att det var han som låg bakom. Bevisen lär inte komma fram i ljuset när det är regimen själv som sköter utredningen. Att Trump tar fram kortet "saknas bevis" visar att han vänder sig mot en lättlurad väljarkategori.
2016-01-08, 19:01
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
Donald Trumps före detta kampanjledare Roger Stone arbetar på:

"We’re talking about assaults," declared Stone. "I don’t want to get out ahead of myself but I think as Broaddrick, and [Kathleen] Willey, and Jones speak out, other women are encouraged who have been assaulted, who have been threatened by Hillary are encouraged by the courage of those three women."
http://www.hannity.com/articles/hanp...#ixzz3wZfQ8IB5

En reporter frågar Bill Clinton i Iowa om Broaddrick. MSNBC editerar snabbt bort frågan.
https://www.youtube.com/watch?v=11OJ_QG_llw
2016-01-08, 19:05
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
TheStriptease skrev

Det handlar ju inte om att Putin inte själv plockar fram bevis, utan att det helt enkelt inte finns några bevis överhuvudtaget. Du får gärna länka några ifall du kan, men det kan du inte eftersom de inte finns.

Media hade direkt använt det för att försöka sänka Donald Trump, om det ens funnits antydningar till sådana bevis.
2016-01-08, 19:11
Medlem
Hogdals avatar
Donald Trump som republikanernas kandidat ger nu för första gången (på ett tag) läge odds än Cruz även på de direkta spelbörserna. Sedan tidigare har han haft lägre odds hos några av de bookies som ger fasta odds.

Jag är väldigt förvånad över att Rubio fortfarande ger lägre odds än Trump. Hans opinionssiffror har ju inte tagit fart, och strömningarna är väldigt anti-establishment.

2,9 för Rubio
3,7 för Trump

som oddsen är hos den största oddsbörsen ser väldigt skevt ut i mina ögon. Dock vet jag att oddsbörser har väldigt bra prediktionsförmåga, jag undrar vad det är som jag/vi här inne förbiser?
2016-01-08, 19:35
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
Hogdal skrev

Donald Trump som republikanernas kandidat ger nu för första gången (på ett tag) läge odds än Cruz även på de direkta spelbörserna. Sedan tidigare har han haft lägre odds hos några av de bookies som ger fasta odds.

Jag är väldigt förvånad över att Rubio fortfarande ger lägre odds än Trump. Hans opinionssiffror har ju inte tagit fart, och strömningarna är väldigt anti-establishment.

2,9 för Rubio
3,7 för Trump

som oddsen är hos den största oddsbörsen ser väldigt skevt ut i mina ögon. Dock vet jag att oddsbörser har väldigt bra prediktionsförmåga, jag undrar vad det är som jag/vi här inne förbiser?

Mycket kan fortfarande hända.

Det kom en ny poll idag: Friday, January 08, 2016

The first Rasmussen Reports Trump Change national telephone survey of the new year finds that 74% of Likely Republican Voters think the billionaire businessman is likely to be their nominee in 2016, with 31% who say it is Very Likely. Just 23% disagree, and that includes only 11% who say it is Not At All Likely.

Age-wise, middle-aged voters are the strongest believers that Trump will win the GOP nomination. Men are slightly more confident in that outcome than women are, but the gap between the two is narrowing.

Sixty-seven percent (67%) of white voters think Trump is likely to be the nominee, a view shared by 42% of blacks and 49% of other minority voters.

Sixty-five percent (65%) of unaffiliated voters see Trump as the likely candidate. Democrats are evenly divided.

Among voters who Strongly Approve of the job President Obama is doing, just 37% think Trump is likely to win the Republican nomination. Among those who Strongly Disapprove of the president’s job performance, 79% see Trump as the likely nominee.

http://www.rasmussenreports.com/public_content/politics/elections/election_2016/trump_change
2016-01-08, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BaraBiffen
Trump säger ju bara det "folk" vill höra eftersom han är en populist. Bra att du läser nazipropaganda. Verkligen jättebra. Det är sånna som dig, som saknar kritisk tänkande, som gör att diktaturer växer fram. Host host Tyskland 30-tal.

Om Trump vinner valet och blåser sina väljare är han en populist. Om han genomför sina "vallöften" dock, så är han inte bara ärlig utan hela folkets man.

Vad är problemet med demokrati för dig? En kandidat som lovar förändring och blir populär kandiderar till president, blir han vald innebär inte det diktatur. Även om USA med sina två breda partier kan betraktas som en sådan.

Anser du SVT vara nazistpropaganda eller syftar du bara på Fria tider? Jag läser olika källor eftersom jag källkritiserar hela tiden.

Gällande Friatider som du främst hatar kan jag tala om för dig att tidningen är politiskt neutral och kritiserar precis alla partier. Den må vara invandringskritisk men det finns det redan många privatpersoner som är. Aftonbladet och Expressen är ändå större tidningar och tycker precis lika, varför tillåter du inte att någon tycker annorlunda?

Det är sånna som jag som det finns för lite av, eftersom alla tar allt som står på nätet eller i tidningarna för att vara sanning. Jag var mycket kritisk till Fria Tider när jag började läsa dom men har kommit fram till att dem rapporterar bättre än Aftonbladet och tystar heller inte ner saker och ting. Var ingen fanatiker och lev med ett öppet sinne, lär dig att lyssna.

Läs du Aftonbladet men mig kan du inte övertala med urvattnade termer som nazism och populism.
2016-01-08, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hogdal

2,9 för Rubio
3,7 för Trump

Att Rubio fotfarande leder är för att man tror att Trump supportrarna inte kommer att rösta. Om vi tittar på IOWA CAUCUSES 2012 så registrera sig 600 000 människor inför valet bara 120 000 kom för att rösta det är därför det kommer att bli svårt för Trump. De andra kandidaterna har redan låt oss säga 20 000 eller 40 000 av de 120 000 som de vet kommer rösta. Det är inte mainstreamfolket som röstar utan de mest hardcore politik människorna.
2016-01-08, 20:25
Medlem
Menveds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hogdal
2,9 för Rubio
3,7 för Trump

Med största säkerhet är den här skevheten ett resultat av att det finns en risk för att Trump sparkas ut ur partiet om han ser ut att vinna nomineringen. Denna risk finns inte med Rubio och knappt hos Cruz, men när det gäller Trump så är det något man måste ta med i beräkningen när man satsar sina egna pengar. Trump kan alltså vinna varenda primärval men ändå inte bli nominerad.
2016-01-08, 21:47
Medlem
När är "slutdatumet" för nomineringen av republikanernas presidentkandidat?

7 juni 2016?
2016-01-08, 22:07
Medlem
mrtowlies avatar
Nu har även kollegan Ted Cruz släppt årets första skrämselpropaganda:

https://www.youtube.com/watch?v=q-SC1uUiT9s
2016-01-08, 22:40
Medlem
Prodelins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fitz-hume
Fanns bevis mot Hitler när han gjorde sig av med obekvämt folk på 1930-talet? Alla visste att det var han som låg bakom. Bevisen lär inte komma fram i ljuset när det är regimen själv som sköter utredningen. Att Trump tar fram kortet "saknas bevis" visar att han vänder sig mot en lättlurad väljarkategori.

Ja du säger det, lätt säga när man inte gillar Trump vilket du gör.

Man ska inte döma någon för brott när det inte finns bevis och Putin är den enda riktiga ledaren vi har idag så jag tycker inte du ska snacka så mycket skit om honom när du själv inte vet ett skit om nånting.
2016-01-09, 00:39
Medlem
Menveds avatar
Gigantisk förändring på prediction markets. Trump överlägsen ledare och Cruz slirar och är till och med efter Rubio. Jag vet inte om det hänt något speciellt eller om man egentligen bör ta det här med en nypa salt. Jag har följt den här sidan i tre, fyra månader och har aldrig sett så stora förändringar.

https://www.predictit.org/Market/1233/Who-will-win-the-2016-Republican-presidential-nomination

När ni klickar på länken så kan det redan ha förändrats tillbaka till hur det såg ut tidigare men just nu är Trump på 35, Rubio på 30 och Cruz på 26.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in