Citat:
Ursprungligen postat av
BaraBiffen
Trump säger ju bara det "folk" vill höra eftersom han är en populist. Bra att du läser nazipropaganda. Verkligen jättebra. Det är sånna som dig, som saknar kritisk tänkande, som gör att diktaturer växer fram. Host host Tyskland 30-tal.
Om Trump vinner valet och blåser sina väljare är han en populist. Om han genomför sina "vallöften" dock, så är han inte bara ärlig utan hela folkets man.
Vad är problemet med demokrati för dig? En kandidat som lovar förändring och blir populär kandiderar till president, blir han vald innebär inte det diktatur. Även om USA med sina två breda partier kan betraktas som en sådan.
Anser du SVT vara nazistpropaganda eller syftar du bara på Fria tider? Jag läser olika källor eftersom jag källkritiserar hela tiden.
Gällande Friatider som du främst hatar kan jag tala om för dig att tidningen är politiskt neutral och kritiserar precis alla partier. Den må vara invandringskritisk men det finns det redan många privatpersoner som är. Aftonbladet och Expressen är ändå större tidningar och tycker precis lika, varför tillåter du inte att någon tycker annorlunda?
Det är sånna som jag som det finns för lite av, eftersom alla tar allt som står på nätet eller i tidningarna för att vara sanning. Jag var mycket kritisk till Fria Tider när jag började läsa dom men har kommit fram till att dem rapporterar bättre än Aftonbladet och tystar heller inte ner saker och ting. Var ingen fanatiker och lev med ett öppet sinne, lär dig att lyssna.
Läs du Aftonbladet men mig kan du inte övertala med urvattnade termer som nazism och populism.