2016-01-08, 14:18
Medlem
CatTheHunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Bilderna tillhör AB, se sid 940.

OK, MEN JAG LÄSTE ATT DE HITTAT I BÅDA BRÖDERNAS DATOR/MOBIL, HITTAR DET JU INTE NU, VAD FASEN...
2016-01-08, 14:21
Medlem
CatTheHunters avatar
ÄR DET NÅN SOM SETT NÅN BILD PÅ HUR DET SER UT INNE I ELSKÅPET NYFIKET FRÅGAT ELLER IFALL JAG MISSAT?
2016-01-08, 14:28
Medlem
develis avatar
Citat:
Hon har femininformen av efternamnet.
Ja, jag kollade detta tidigare vid nåt tillfälle. Ogifta har ytterligare en annan ändelse.
Citat:
Citat:
- Ogifta litauiska kvinnor har familjenamn/efternamn som slutar på på -aitė, -ytė, -(i)utė (och som utgår från faderns efternamn).
Gifta kvinnor har däremot familjenamn som slutar på på -ienė (och som utgår från makens efternamn) http://milennhag.squarespace.com/demose-mi-lennhag-om-steur/2011/11/2/litauiska-ar-ett-markligt-sprak.html.
2016-01-08, 14:30
Medlem
PlanBoksBoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CatTheHunter
OK, MEN JAG LÄSTE ATT DE HITTAT I BÅDA BRÖDERNAS DATOR/MOBIL, HITTAR DET JU INTE NU, VAD FASEN...

Bilder på grov porr hittades i ABs telefon. När man sen undersökte ABs dator gjordes märkligt nog inte denna undersökning. Man nöjde sig med att kontrollera Skype o internet trafik och då bara mellan 18.00-20.00. Varför. Ja det kan man undra.
2016-01-08, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Ja, det finns givetvis flertal bakomliggande aspekter likaväl som de nuvarande. Även om anhöriga är offer för omständigheterna så ställs detta givetvis inte emot det offer som mördats:
Det finns olika grader i helvetet även i denna fråga.

Hon är troligen grundlurad under flera år om han levt dubbelliv. Duperad och manipulerad. Utöver detta en beroendeställning ekonomiskt som hon nämner i förhör TR. Förälskad i handen som slår och smeker, en inte frisk kärlek.
Irina verkar splittrad: Har du dödat och gömt fickan? Jag tror på min man! Jag vägrar vittna. Jag vill minsann vittna. Är hon ambivalent är hon ett lätt byte. Igen.

Familjen är intressant i sig för den återspeglar olika reaktioner: Brodern verkar ta avstånd, hustrun verkar stå nånstans i mitten och vackla (troligen svag sen tidigare, lättpåverkad i kombination med skam) och mamman kör med brandtal till in sons försvar.

Långström har koll på detta med anhöriga till sexualbrottslingar via sin forskning. Om förhören ska analyseras kan han analysera IB.. Hela HovR kan sväva ut åt alla de håll, why not.

Ja, vi bedömer saken lika, just för att Irina framstår som kaotisk och ostrukturerad. Det finns inget som hon kan tillföra rättegången i det hon till äventyrs ska höras om.

Men visst blir det intressant om hon dyker upp. Det ger ju en bild av hur personer som lever med en sexualsadist är och hur de påverkas och resonerar. Hittills så får jag funderingar på hur lätt det blir att normalisera det avskyvärda. Arma kvinna. Det du tar upp är intressant för det handlar om hur familjer påverkas. De känner alla skam, och har det säkert jätte jobbigt nu.

Man undrar vad det är som gör att Nero och hans advokat tar sig rätt att ställa krav på Irina i belysning av det de redan vet från förhör och spektaklet i tingsrätten. Vad vill de att hon ska säga som ger Nero fördelar?
2016-01-08, 14:36
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PlanBoksBok
Ja precis. Det var ju därför jag skrev mitt inlägg.😊 Och jag tycker fortfarande att minnesluckan som GJ o VJ har just efter dom talat med HJ i allén är förvånansvärt stor. Med tanke på att man måste funderat på vad man själv gjorde när Lisa försvann.

Ja jag vi pratar kanske t.o.m om just när Lisa tragiskt nog blir mördad.

Det finns förvirrade människor, inget konstigt med det. Personligen är jag imponerad av middagen som hölls, verkar mer ha varit av karaktären gående bord, här kom och gick folk i tid och otid. Att byta om till något bekvämare kan knappast ha varit lönt för den korta tid någon av dem övervarade den här, ska inte säga sittningen, så kallade middagen.

Den gemensamma stunden framför tv:n och kvällens begivenhet, formel 1 loppet, blev det si och så med, intresset för tävlingen verkar inte ha varit genuint för samtliga då någon hade ett behov av rullskidor mitt i alltihop.

Nåväl, hade de bara vetat vad drängen sysslade med ett par hundra meter bort så hade de förmodligen satt middagen i halsen.

Pup!
2016-01-08, 14:42
Medlem
CatTheHunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PlanBoksBok
Bilder på grov porr hittades i ABs telefon. När man sen undersökte ABs dator gjordes märkligt nog inte denna undersökning. Man nöjde sig med att kontrollera Skype o internet trafik och då bara mellan 18.00-20.00. Varför. Ja det kan man undra.

GER MIG INTE, DE HAR HITTAT FLICKOR MED TEJP FÖR MUNNEN, I SKOLUNIFORM , BAKBUNDNA HÄNDER OCH DE HITTADE OCKSÅ DÄR MAN KAN GÖRA OM TECKNADE BARBIE VÄLDIGT LIK LISA YOTUBE (MEN SOM ÄR FÖR SMÅTJEJER, KANSKE INTE GAMLA GUBBAR PÅ 35). DET FANNS EN BILD AV EN "LISA" SOM OCKSÅ VAR VÄLDIGT LIK HENNE I EN ÄLDRE UPPLAGA IKLÄDD NEGLIGÉ. TROR DET KAN HA VARIT PÅ EN AV HANS SIDOR I DATORN TYP FACEBOOK ELLER DYLIKT.
LÄSTE JU I FUP ATT MAN HITTAT SÅN PORR I BÅDA BRÖDERNAS ÄGO MEN SOM JAG SKREV TILL XENIAONATOPP, HITTAR DET INTE, SUCK, EN DEL SIDOR ATT LÄSA.
2016-01-08, 14:47
Medlem
CatTheHunters avatar
Xeniaonatopp, Hjäääälp, Du Har Ju Varit Med Ett Tag Här Nu, Vet Du Vad Jag Menar Med Barbie Som Nb Hade I Sin ägo På Youtube Osv..... Var Ju Ett Tag Sen Nu Som Det Skrevs Om Det Du Vet.

Dags Att Byta Till Vårmössa Nu Tomtemor :d
2016-01-08, 14:49
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
GER MIG INTE, DE HAR HITTAT FLICKOR MED TEJP FÖR MUNNEN, I SKOLUNIFORM , BAKBUNDNA HÄNDER OCH DE HITTADE OCKSÅ DÄR MAN KAN GÖRA OM TECKNADE BARBIE VÄLDIGT LIK LISA YOTUBE (MEN SOM ÄR FÖR SMÅTJEJER, KANSKE INTE GAMLA GUBBAR PÅ 35). DET FANNS EN BILD AV EN "LISA" SOM OCKSÅ VAR VÄLDIGT LIK HENNE I EN ÄLDRE UPPLAGA IKLÄDD NEGLIGÉ. TROR DET KAN HA VARIT PÅ EN AV HANS SIDOR I DATORN TYP FACEBOOK ELLER DYLIKT.
LÄSTE JU I FUP ATT MAN HITTAT SÅN PORR I BÅDA BRÖDERNAS ÄGO MEN SOM JAG SKREV TILL XENIAONATOPP, HITTAR DET INTE, SUCK, EN DEL SIDOR ATT LÄSA.
De hittade sex våldsporrbilder, troligen av inkomna av misstag, i NB:s ägo. Det är AB som har våldsporr. Läs FUP och lyssna på förhören i TR, och sluta skrika.
2016-01-08, 14:50
Moderator
OYs avatar
Citat:
OCH VINET MED

Ja, jag fick en känsla av att han som åkte med sin dotter var på väg att försäga sig i tingsrätten, handledare till dottern som övningskör ifrån en uppvaktning, hade tagit ett,,,,, halvt glas vin.

Hur som helst, de har knappast med saken att göra även om det verkar gå vilt till på de stora gårdarna.

Den ena brodern verkar vara en man med stenkoll på allt och alla, särskilt bilar, den andra verkar vara raka motsatsen, tur att han hade koll när de körde igenom den smala passagen in till huvudbyggnaden i alla fall, det kunde ha gått illa.

NB har haft tur som inte upptäcktes av de här två söndagsåkarna.
2016-01-08, 14:59
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Ja, vi bedömer saken lika, just för att Irina framstår som kaotisk och ostrukturerad. Det finns inget som hon kan tillföra rättegången i det hon till äventyrs ska höras om.

Men visst blir det intressant om hon dyker upp. Det ger ju en bild av hur personer som lever med en sexualsadist är och hur de påverkas och resonerar. Hittills så får jag funderingar på hur lätt det blir att normalisera det avskyvärda. Arma kvinna. Det du tar upp är intressant för det handlar om hur familjer påverkas. De känner alla skam, och har det säkert jätte jobbigt nu.

Man undrar vad det är som gör att Nero och hans advokat tar sig rätt att ställa krav på Irina i belysning av det de redan vet från förhör och spektaklet i tingsrätten. Vad vill de att hon ska säga som ger Nero fördelar?
Nu får ju inte advokat påverka vittne - läste advokatsed punkt 6 igår, men finner det märkligt att hon ville ha in PJ redan i TR och nu återkommer det i överklagan med en hel radda bekymmer om IB men inte ett ord om sin klient. Det är mer fokus på IB än NB. Visst ska hon tjata om detta med alibi, men om det nu är sån målande beskrivning om hustrun så undrar jag var NB tog vägen det hela? Han är väl för fan den överklagan handlar om och som IR likaväl tjatar om har blivit utsatt för "en påtaglig psykisk påverkan av ej lämplig art".
(FB) 17-åriga Lisa Holm försvann i Blomberg på Kinnekulle 2015-06-07 och hittades mördad

Edit: Formulerade sig IR på samma sätt inför TR gällande att vilja åberopa PJ - finns detta med nånstans? Alltså argumentationen.
Senast redigerad av develi 2016-01-08 kl. 15:27.
2016-01-08, 15:04
Medlem
develis avatar
Citat:
De hittade sex våldsporrbilder, troligen av inkomna av misstag, i NB:s ägo. Det är AB som har våldsporr. Läs FUP och lyssna på förhören i TR, och sluta skrika.
Aaaa... intressant. NB snubblade in på just våldsporr/BDSM av misstag vs AB som ärligt svarar att han tittat på det?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in