• 1
  • 2
2016-01-08, 10:04
Medlem
swimmingpools avatar
Hur väljar man vilka program som ska startas när man sätter på datorn i Wondows?
Citera
2016-01-08, 11:39
Medlem
Så svårt att googla nuförtiden:

http://www.howtogeek.com/208224/how-...n-windows-8.1/
Citera
2016-01-08, 16:45
Medlem
swimmingpools avatar
Citat:
Ursprungligen postat av get.chomp
Så svårt att googla nuförtiden:

http://www.howtogeek.com/208224/how-...n-windows-8.1/
Fattar ingenting av det där. Hur hittar man Kör? Och det kommer inte upp något när jag skriver internetexplorer:startup.

Jag har kopierat programmen och lagt dom i Startup-mappen, men det funkar inte.

(Jag är inte van vid Windows, brukar använda Mac.)
Citera
2016-01-08, 16:57
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimmingpool
Hur väljar man vilka program som ska startas när man sätter på datorn i Wondows?

Öppna aktivitetshanteraren - http://pcforalla.idg.se/2.1054/1.468...tetshanteraren . Kolla i autostart.
Citera
2016-01-22, 09:56
Medlem
l0kacitrons avatar
Citat:
Fattar ingenting av det där. Hur hittar man Kör? Och det kommer inte upp något när jag skriver internetexplorer:startup.

Jag har kopierat programmen och lagt dom i Startup-mappen, men det funkar inte.

(Jag är inte van vid Windows, brukar använda Mac.)

Skapa en batchfil och lägg in programmen/webbsidorna du vill ska starta vid inloggning.
Sedan skapar du en task schedule för detta och vips så är det klart
Citera
2016-01-22, 10:11
Medlem
/Nisse_Hults avatar
Citat:

Det enklaste är att du kopierar programmens startikoner till denna sökväg:
%UserProfile%\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\St art Menu\Programs\Startup

Det är faktiskt inte svårare än så!

Vill du få snabb och bekväm åtkomst till denna autostartmapp, så klickar du på "Programs" uppe i adressfältet, (Du ser då Autostartmappen i högra fältet i utforskaren)
Högerklicka på Autostart, och välj: Skapa genväg

Den skapade genvägen kan du sedan kopiera till skrivbordet eller var du nu vill ha den!

Men lägg bara genvägar i autostartmappen, inga program eller andra större filer..
Citera
2016-01-22, 10:27
Medlem
"Windows knappen + r" i rutan som kommer upp skriver du "msconfig" och trycker enter resten fixar du själv
Citera
2016-02-12, 11:47
Medlem
swimmingpools avatar
[quote=/Nisse_Hult|56097730]Det enklaste är att du kopierar programmens startikoner till denna sökväg:
%UserProfile%\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\St art Menu\Programs\StartupQUOTE]Verkar inte funka.
Citera
2016-02-12, 11:48
Medlem
swimmingpools avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tessx
"Windows knappen + r" i rutan som kommer upp skriver du "msconfig" och trycker enter resten fixar du själv
Vad ska man välja sen? Hur lägger jag till ett program?
Citera
2016-02-12, 12:26
Medlem
Citat:
Vad ska man välja sen? Hur lägger jag till ett program?

Dra upp msconfig som sagt. Fjärde fliken från vänster heter "Autostart", vilket är de program som startar automatiskt då Windows drar igång. Bocka av eller för de som är tillämpliga. Om det inte fastnar nu är nog vidare hjälp svår att ge.
Citera
2016-02-12, 12:41
Medlem
swimmingpools avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.R
Dra upp msconfig som sagt. Fjärde fliken från vänster heter "Autostart", vilket är de program som startar automatiskt då Windows drar igång. Bocka av eller för de som är tillämpliga. Om det inte fastnar nu är nog vidare hjälp svår att ge.
Men jag frågade ju hur lägger jag till ett program där? Det programmet jag vill ska starta finns inte med på listan. (outlook)

Sen undrar jag varför Chromium med Yahoo startar helt plötsligt, jag använder bara Explorer. Hur får jag bort det?
Citera
2016-02-12, 12:47
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Men jag frågade ju hur lägger jag till ett program där? Det programmet jag vill ska starta finns inte med på listan. (outlook)

Sen undrar jag varför Chromium med Yahoo startar helt plötsligt, jag använder bara Explorer. Hur får jag bort det?

Du går in i Outlooks inställningar och ändrar så att det startar med datorn.

Hade du inte Chromium alls på datorn innan ?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in