2016-01-07, 23:44
Medlem
B´stards avatar
Var det här i Stockholm eller någon annan större stad? Blåst tjej som bränner ett 1:a-handkontrakt för några tusingar isåfall...
Citera
2016-01-07, 23:51
Medlem
LSdalmiaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sluga-Sluggern
Facebook/mailkonversationer finns väl förhoppningsvis. Har paren inte haft något med varandra att göra förr så blir det lätt att argumentera för att pengarna i det minsta hamnat fel.
Är de inte bästa polare med någon bandidosmedlem så är det mycket lättare att stämma.

Enda gången din metod är bättre är om bedragarna är djupt skuldsatta som sagt.

Vi har bevis i form av sms och facebook konversationer. Sedan "kontraktet" hon skrivit på. Sedan att den egentliga hyresvärden står bakom oss. Sedan givetvis banköverföringen vi gjorde har vi tagit kort på osv.

Men ringa hennes och hans föräldrar har jag funderat på. Bara förklara för dom vad deras barn gjort och att det nu går vidare. Det kan jag väl inte skada vår process på någotsätt? Jag tänker att dom kanske har vettiga föräldrar iaf som försöker prata sunt förnuft med sina barn.
Citera
2016-01-08, 00:02
Medlem
Men hur är ni blåsta?
Citera
2016-01-08, 00:05
Medlem
TruckUrbans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intemittnamn
Men hur är ni blåsta?
Undrar jag med. För att TS inte fick bekräftelse på att "hyresvärden" tagit emot pengarna? Och då kontaktar man den riktiga hyresvärden? När man fått nyckeln och allt?
Citera
2016-01-08, 00:06
Medlem
Stackarn måste ju antingen inte ha en slant kvar eller vara narkoman eller något.
Fick äntligen ett hyreskontrakt men valde hemlöshet och 20k istället?

TS du kan väl förklara det ingen riktigt fattar, wtf lixom? Döljer du något?
Citera
2016-01-08, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TruckUrban
Undrar jag med. För att TS inte fick bekräftelse på att "hyresvärden" tagit emot pengarna? Och då kontaktar man den riktiga hyresvärden? När man fått nyckeln och allt?
Nej eller hur. Sen kan inte värden vräka tjejen direkt bara för att nån ringer och säger att hon hyrt ut den. Det stämmer inte.
Citera
2016-01-08, 00:10
Medlem
Rob.Mooneys avatar
Förstår inte heller hur ni blev blåsta? Passade inte nyckeln eller är det för att ni inte hade tillåtelse från början. Det låter som ett helt vanlig 2:a handsuthyrning utan hyresgästföreringens(eller vad det nu heter) tillåtelse.
Citera
2016-01-08, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rob.Mooney
Förstår inte heller hur ni blev blåsta? Passade inte nyckeln eller är det för att ni inte hade tillåtelse från början. Det låter som ett helt vanlig 2:a handsuthyrning utan hyresgästföreringens(eller vad det nu heter) tillåtelse.

Hur fick ens hyresvärden reda på det? Grannar som anmäler?
Citera
2016-01-08, 00:16
Medlem
LSdalmiaks avatar
Hur vi blev blåsta?

Personen ifråga hade inte tillåtelse att hyra ut lägenheten. Så när det kom fram stod vi där och hade lagt ut 9500kr till denna personen. Personen ifråga vägrar givetvis betala tillbaka pengarna trots att vi och hennes hyresvärd påpekat att det blir polisanmälan osv.

Hyresvärden vräkte henne pga att hon försökt hyra ut lägenheten utan deras tillstånd i andrahand.

Nyckeln vet jag inte vart den går till då jag bor 12 mil ifrån staden där lägenheten finns. Hyresvärden tror det är till förrådet när jag beskrev den. Hyresvärden sitter i Göteborg som är många mil ifrån där jag bor.

Så blev vi blåsta. Hon var väldigt skicklig. Ingjöt ett grymt förtroende, hade t om med sin unge på visningen som var max 8 år gammal. Det var liksom, då var det lätt att gå på det. I efterhand så fattar man ju. Men hon var som sagt skicklig och utnyttjade situationen att man är desperat efter en lägenhet och litade på en människa.

Oavsett att hon blev vräkt osv så är ju pengarna det värsta att bli av med när jag och tjejen båda två är studerande och tog av sparade pengar.
Citera
2016-01-08, 00:17
Medlem
LSdalmiaks avatar
Citat:
Hur fick ens hyresvärden reda på det? Grannar som anmäler?

Nej, jag anade att något var fel när hon slutade svara på sms, telefon och facebook kontakt. Så jag ringde till stadens kommun och frågade vem som ägde fastigheten. Sedan ringde jag till ägaren och allt uppdagades. Hyresvärden har dock varit väldigt hjälpsam och lovat oss att vi är först i deras kö nu och så fort dom får in en lägenhet så ringer dom oss.

Det är dock som sagt pengarna som svider mest...
Citera
2016-01-08, 00:18
Medlem
Men vänta lite.

Ni fick en nyckel när ni besökte platsen men den testade ni aldrig och ni såg aldrig med vilken sorts nyckel hon öppnade lägenheten?

Hur fick hyresvärden reda på att hon hyrt ut lägenheten i andra hand innan ni ens flyttat in (då du alltså själv säger dig aldrig ha testat nyckeln)?

Vilken hyresvärd använder vräkning som första medel för att få bukt på en andrahandsuthyrning?

Alltså något stämmer inte.

Citat:
Nej, jag anade att något var fel när hon slutade svara på sms, telefon och facebook kontakt. Så jag ringde till stadens kommun och frågade vem som ägde fastigheten. Sedan ringde jag till ägaren och allt uppdagades. Hyresvärden har dock varit väldigt hjälpsam och lovat oss att vi är först i deras kö nu och så fort dom får in en lägenhet så ringer dom oss.

Ok men om ni är först i kön varför får ni inte hennes lägenhet?

Så tjejen slutade att svara och ni fick henne vräkt och nu vet ni inte vart hon är antar jag?
Går ju inte att stämma någon ni inte kan kontakta exempelvis.

Jävlar vilken vrickad situation.
Senast redigerad av Sluga-Sluggern 2016-01-08 kl. 00:21.
Citera
2016-01-08, 00:21
Medlem
LSdalmiaks avatar
Citat:
Men vänta lite.

Ni fick en nyckel när ni besökte platsen men den testade ni aldrig och ni såg aldrig med vilken sorts nyckel hon öppnade lägenheten?

Hur fick hyresvärden reda på att hon hyrt ut lägenheten i andra hand innan ni ens flyttat in (då du alltså själv säger dig aldrig ha testat nyckeln)?

Alltså något stämmer inte.

Men läs vad jag skriver? För det första. Varför skulle jag hitta på detta? För det andra är jag inte här för att försvara mig eller något. Är ute efter juridisk hjälp.

Jag ringde hyresvärden när hon slutade att svara. Nej, vi testade inte nyckeln. Hon var redan i lägenheten när vi kom dit och öppnade porten för oss och hennes unge var i lägenheten medans hon gick ner och öppnade för oss så det var redan upplåst.

Nej, vi testade inte nyckeln dumt nog. Men som sagt, hon var så skicklig på det och vi hade ingen anledning att misstänka någonting. Det är lätt att sitta här och skriva hit o dit. Men i själva situationen när man står där, går det fort och man är bara glad över att äntligen hittat en lägenhet. Jag är övertygad om att 9/10 av er här hade gått på det precis som vi gjorde.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in