2015-12-10, 17:30
Medlem
TheChains avatar
Hittade ingen tråd om detta. Vilket Metroid-spel är bäst? Har själv enbart kört igenom Super Metroid (SNES) ett antal gånger och det är en klar klassiker. Verkar som många tycker detta spel är bäst i serien. Kan något annat konkurrera om första-platsen? Gör gärna en lista över Metroid-spel du spelat där de rangordnas och sätt betyg.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Metroid_%28spelserie%29
Senast redigerad av TheChain 2015-12-10 kl. 17:45.
Citera
2015-12-10, 17:54
Medlem
BigFatCones avatar
Super Metroid är för mig den ohotade kungen av Metroid-spel. Allt är klockrent. Visst var det ball att få gå över till 3D men jag kände aldrig riktigt att det kändes så där härligt tight i kontrollen.
Citera
2015-12-10, 17:58
Medlem
powerkings avatar
Jag vet i i alla fall vilka som är mest underskattade: De som kom till Game Boy Advance. Metroid Zero Mission är riktigt bra och det är samma spelmotor som Super Metroid. Metroid Fusion är lite mer linjärt, men fortfarande Super Metroid-spelmotorn och absolut spelvärt.
Citera
2015-12-10, 18:47
Medlem
TheChains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Super Metroid är för mig den ohotade kungen av Metroid-spel. Allt är klockrent. Visst var det ball att få gå över till 3D men jag kände aldrig riktigt att det kändes så där härligt tight i kontrollen.

Visst är det? Den suggestiva stämningen i o m att man är på en okänd planet med passande musik till och inte vet riktigt vart man skall och blir väldigt nyfiken att upptäcka. Att det sällan blir tråkigt att gå tillbaka i spelet då det finns en poäng med det i.o.m att man ofta måste för att komma vidare, hur roligt det är att bygga sig starkare och få bättre dräkt/vapen/kartor e.t.c, att det är snyggt för att vara ett 2D spel till SNES, bossarna o.s.v

Citat:
Ursprungligen postat av powerking
Jag vet i i alla fall vilka som är mest underskattade: De som kom till Game Boy Advance. Metroid Zero Mission är riktigt bra och det är samma spelmotor som Super Metroid. Metroid Fusion är lite mer linjärt, men fortfarande Super Metroid-spelmotorn och absolut spelvärt.

Jag har börjat spela det på GBA emulator och det verkar bra. Tvivlar på att det kommer klå Super Metroid, men det verkar ändå vara ett bra spel. Har en tanke att lira igenom alla Metroid spel. Får se hur det går med det.
Senast redigerad av TheChain 2015-12-10 kl. 19:13.
Citera
2015-12-10, 19:13
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av powerking
Ja, dom är faktiskt bra dom också, jag tycker dock att serien förlorar lite i bärbart format.

Citat:
Ursprungligen postat av TheChain
Visst är det? Den suggestiva stämningen i o m att man är på en okänd planet med passande musik till och inte vet riktigt vart man skall, att det sällan blir tråkigt att gå tillbaka i spelet då det finns en poäng med det i.o.m att man ofta måste för att komma vidare, hur roligt det är att bygga sig starkare och få bättre dräkt/vapen/kartor e.t.c, att det är snyggt för att vara ett 2D spel till SNES, bossarna o.s.v
Det börjar ju dessutom hur episkt som helst.
Citera
2015-12-10, 20:39
Medlem
TheChains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Ja, dom är faktiskt bra dom också, jag tycker dock att serien förlorar lite i bärbart format.

Det börjar ju dessutom hur episkt som helst.

Håller med och slutar även bra.
Citera
2015-12-19, 02:30
Medlem
Elementarts avatar
Min favorit blir nog Metroid Prime, det är ett av mina favoritspel genom alla tider. Sen blir det nog Super Metroid och och Metroid Zero Mission, för att vara ett GBA-spel så lyckades man riktigt bra med stämningen i Metroid Zero Mission. Metroid Other M har jag inte spelat, men det kanske man borde göra
Citera
2015-12-19, 02:36
Medlem
CharlieSimmss avatar
Måste ändå rösta på Metroid NES. Det kändes mer hotfullt och klaustofobiskt än Super Metroid, nästan som att det var designat för att man inte skulle klara det.
Citera
2015-12-19, 05:27
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elementart
Metroid Other M har jag inte spelat, men det kanske man borde göra
Gillar du bilden av Samus Aran som stenhård prisjägare som käkar Kraids till frukost och Ridleys till kaffet? Spela inte Other M.
Citera
2015-12-20, 18:54
Medlem
Killerolavs avatar
Super Metroid ohotad #1!

Metroid Prime I och Metroid får göra upp om andraplatsen. (Lutar nog lite mer åt Prime...)
Citera
2015-12-21, 09:02
Medlem
TheCheeseCapers avatar
Super Metroid all the way!
Citera
2016-01-07, 22:43
Medlem
Carl-Poppas avatar
Blir väl den gamla godingen Metroid Fusion, förlorade alldeles för många timmar av sommarn 2006 till detta fantastiska spel. Gjorde en speed-run i år och spelet håller fortfarande bra.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in