2016-01-08, 21:49
Medlem
M0wes avatar
Ja gillar originalet bäst men ja e ju sån också..
Citera
2016-01-09, 00:33
Medlem
Super Metroid
Metroid

Har spelat i SM i emulator men det känns som ett större djup och mer av allt. Metroid har man dock lagt ner för mycket timmar i mot man borde ha gjort (som många andra...). Har inte spelat några andra.
Citera
2016-01-10, 11:29
Medlem
AnnaDeas avatar
Instämmer med alla andra i tråden att Super Metroid är ohotad när det kommer till att vara nummer 1
Citera
2016-01-10, 11:33
Medlem
Skulle vilja slå ett slag för Metroid II till gameboy. Kanske inte bäst men en lite glömd diamant.
Citera
2016-01-10, 13:55
Medlem
TheChains avatar
Körde igenom Zero Mission och Fusion på emulator och tycker ingen av dessa når upp till Super Metroids nivå. Bra spel, men Super Metroid är en klass högre. Kände inte samma intresse av att upptäcka saker i dessa spel och brydde mig inte om att plocka så många föremål. Det verkade som att det inte behövdes på samma sätt för att ta sig vidare och det var kanske därför.

Får se om/när jag orkar mig på andra spel i serien.
Citera
2016-01-10, 16:54
Avslutad
Zero missions till gba är ett guldkorn.
Citera
2016-01-11, 14:22
Medlem
Sikkans avatar
Har bara lirat originalet till NES. Har inte vågat mig på Super metroid ännu. Ingen tid och.. ja jag vet inte.. jag "tror" inte att det är lika bra som till NES
Citera
2016-01-11, 18:46
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sikkan
Har bara lirat originalet till NES. Har inte vågat mig på Super metroid ännu. Ingen tid och.. ja jag vet inte.. jag "tror" inte att det är lika bra som till NES
Förlåt att jag säger det med du är dum i huvudet. Metroid till NES är ett bra spel. Super Metroid är ett FANTASTISKT BRA SPEL. Du kommer inte att ångra dig.
Citera
2016-01-12, 05:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Förlåt att jag säger det med du är dum i huvudet. Metroid till NES är ett bra spel. Super Metroid är ett FANTASTISKT BRA SPEL. Du kommer inte att ångra dig.

Har du testat gba-spelen? Mysigt värre. Lirade lite igår på xboxen.
Citera
2016-01-12, 07:51
Medlem
Sikkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone

Haha, ingen fara Jag älskar även zelda 2 till nes..men drar mig för att lira SNES-versionen av nån anledning.

Men ja, nån dag ska jag sätta mig ner o lira dessa spel. jag lovar!!
Citera
2016-01-12, 17:40
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gosif
Har du testat gba-spelen? Mysigt värre. Lirade lite igår på xboxen.
Jag drog igenom dom när jag hade ett PSP. Helt klart trevliga spel men Super Metroid är bättre.

Citat:
Ursprungligen postat av Sikkan
Haha, ingen fara Jag älskar även zelda 2 till nes..men drar mig för att lira SNES-versionen av nån anledning.

Men ja, nån dag ska jag sätta mig ner o lira dessa spel. jag lovar!!
Jag gillar faktiskt också The Adventures of Link, det är klart underskattat i Zelda-serien. Men. A Link To the Past är likt Super Metroid ett spel som inte får missas.
Citera
2016-01-14, 17:36
Medlem
sfrges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheChain
Hittade ingen tråd om detta. Vilket Metroid-spel är bäst? Har själv enbart kört igenom Super Metroid (SNES) ett antal gånger och det är en klar klassiker. Verkar som många tycker detta spel är bäst i serien. Kan något annat konkurrera om första-platsen? Gör gärna en lista över Metroid-spel du spelat där de rangordnas och sätt betyg.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Metroid_%28spelserie%29

Har bara spelat NES, gameboy och supermetroid. Tycker nog att NES versionen är bäst. Jag kommer ihåg att Moderhjärnan var mycket svårare på NES än på supermetroid. Tog man sig till moderhjärnan på S-metroid så klarade man den. Det var nästan en bedrift att lyckas dö där med typ 70 energitankar eller vad man hade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in