Citat:
Ursprungligen postat av
BigFatCone
Super Metroid är för mig den ohotade kungen av Metroid-spel. Allt är klockrent. Visst var det ball att få gå över till 3D men jag kände aldrig riktigt att det kändes så där härligt tight i kontrollen.
Visst är det? Den suggestiva stämningen i o m att man är på en okänd planet med passande musik till och inte vet riktigt vart man skall och blir väldigt nyfiken att upptäcka. Att det sällan blir tråkigt att gå tillbaka i spelet då det finns en poäng med det i.o.m att man ofta måste för att komma vidare, hur roligt det är att bygga sig starkare och få bättre dräkt/vapen/kartor e.t.c, att det är snyggt för att vara ett 2D spel till SNES, bossarna o.s.v
Citat:
Ursprungligen postat av
powerking
Jag vet i i alla fall vilka som är mest underskattade: De som kom till Game Boy Advance. Metroid Zero Mission är riktigt bra och det är samma spelmotor som Super Metroid. Metroid Fusion är lite mer linjärt, men fortfarande Super Metroid-spelmotorn och absolut spelvärt.
Jag har börjat spela det på GBA emulator och det verkar bra. Tvivlar på att det kommer klå Super Metroid, men det verkar ändå vara ett bra spel. Har en tanke att lira igenom alla Metroid spel. Får se hur det går med det.