2017-01-05, 01:26
Medlem
Det jag menar är en tidningsbild som gjorde att Linda såg ut kraftigare på den bilden än den som visas på videofilmen från City Gross, därför är det videofilmen som är korrekt.
Eftersom Linda hade bland annat en långärmad vit tröja på sig när hon går från bostaden vid 21.45 tiden som både Inga och Mats uppger i förhören, bevisar det att hon fanns i bostaden innan hon gick ut på kvällen.
När Mats och Linda var på City Gross under dagen hade hon ingen vit tröja och inte heller vit handväska och vita högklackade skor.
När kroppen påträffades på fyndplatsen var tröjan, vita handväskan och de vita högklackade skorna borta och det hade helt säkert gärningsmännen tagit bort att det skulle se ut att Linda tagits från bostaden och att Mats var den skyldige.
Efter att kroppen hittats gjorde stor husrannsakan i Lindas bostad och i bilen som Mats använt men ingenting hittades.
Citera
2017-01-05, 01:40
Medlem
I närheten av kroppen påträffade polisen en spy och bajshög.
Vid förhör blev Mats tillfrågad om han var orsaken till dem, men han svarade att han hade inte orsakat dem.
Det fanns ingen orsak för Mats att förneka dem om han hade orsakat dem och han visste helt säkert att polisen kommer att ta DNA prov på dem som skulle ha visat om de var hans.
Polisen tog prov på högarna för att tillsändas SKL för test av DNA att jämföras mot Lindas och Mats DNA. Något resultat från SKL har inte redovisats, som måste ses som underligt.
Spy och bajshögarna bevisar att det fanns andra personer som kände till att Lisas kropp fanns på fyndplatsen och att hon hade blivit mördad, innan Mats fanns på platsen.
Åtalet mot Mats vilade på att det fanns ingen annan som visste var kroppen fanns utan Mats, men det stämmer inte när man ser till spy och bajshögarna.
Det kan inses att Mats hade ingenting med Lisas försvinnande att göra utan var helt oskyldig.
Citera
2017-01-05, 01:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fagro
Det jag menar är en tidningsbild som gjorde att Linda såg ut kraftigare på den bilden än den som visas på videofilmen från City Gross, därför är det videofilmen som är korrekt.
Eftersom Linda hade bland annat en långärmad vit tröja på sig när hon går från bostaden vid 21.45 tiden som både Inga och Mats uppger i förhören, bevisar det att hon fanns i bostaden innan hon gick ut på kvällen.
När Mats och Linda var på City Gross under dagen hade hon ingen vit tröja och inte heller vit handväska och vita högklackade skor.
När kroppen påträffades på fyndplatsen var tröjan, vita handväskan och de vita högklackade skorna borta och det hade helt säkert gärningsmännen tagit bort att det skulle se ut att Linda tagits från bostaden och att Mats var den skyldige.
Efter att kroppen hittats gjorde stor husrannsakan i Lindas bostad och i bilen som Mats använt men ingenting hittades.

Och varför begärde Mats A inte förhör med Inga då?
Citera
2017-01-05, 06:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rickardrattradig
Och varför begärde Mats A inte förhör med Inga då?
Det kan inte jag svara på måste vara hans advokat som känner till en sådan sak, om du anser att Inga borde ha vittnat vid Tingsrätten.
En möjlighet är att Inga fick inte tas in som vittne.
Med Inga som vittne skulle det blivit omöjligt att fälla Mats som jag ser det,
Citera
2017-01-05, 08:11
Medlem
Citat:
Det kan inte jag svara på måste vara hans advokat som känner till en sådan sak, om du anser att Inga borde ha vittnat vid Tingsrätten.
En möjlighet är att Inga fick inte tas in som vittne.
Med Inga som vittne skulle det blivit omöjligt att fälla Mats som jag ser det,

Nej, man behöver inte fråga hans advokat om det och nej, det är inte så att Inga inte tilläts vittna.
Så fungerar det inte.
Det är nämligen så att Mats Alm istället har beslutat att inte kalla Inga som vittne. Konstigt va?
Citera
2017-01-05, 10:34
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rickardrattradig
Nej, man behöver inte fråga hans advokat om det och nej, det är inte så att Inga inte tilläts vittna.
Så fungerar det inte.
Det är nämligen så att Mats Alm istället har beslutat att inte kalla Inga som vittne. Konstigt va?

Det är väl också konstigt att de inte kallade cykelmannen som vittne. Två så "tunga" vittne som skulle rentvått Mats Alm blev inte kallade.

Vilka tavlor av en av Sveriges mest ansedda advokater.
Citera
2017-01-05, 12:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Det är väl också konstigt att de inte kallade cykelmannen som vittne. Två så "tunga" vittne som skulle rentvått Mats Alm blev inte kallade.

Vilka tavlor av en av Sveriges mest ansedda advokater.
Om Inga och Anders (cykelmannen) hade blivit kallade att vittna, de hade inte kunnat neka till det enligt lagen, de hade varit tvungna att ställa upp och vittna.
Därför är den logiska slutsatsen att de blev aldrig tillfrågade att vittna.
Inga och Anders hade rentvådd Mats finns ingen tvekan om det och där finns väl orsaken att de inte kallades in att vittna.
Senast redigerad av Fagro 2017-01-05 kl. 12:10.
Citera
2017-01-05, 13:32
Medlem
"Det kan inses att Mats hade ingenting med Lisas försvinnande att göra utan var helt oskyldig."

Det har du förmodligen helt rätt i, virrpanna.

I övrigt är du helt snett ute, som vanligt.
Vittnena du nämner har sett fel och var värdelösa för målet.
Högarna borde kanske ha analyserats men sammanlagt skulle svaren inte gett nåt mer av värde. Mats var redan torsk, bara genom att ha vimsat runt på fyndplatsen och genom att ha blivit tagen med byxorna nere, bokstavligt talat, vid Lindas kropp. Det räckte troligen för utredningen.

Sluta nu att repetera dina sagor.
Citera
2017-01-05, 13:56
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Om Inga och Anders (cykelmannen) hade blivit kallade att vittna, de hade inte kunnat neka till det enligt lagen, de hade varit tvungna att ställa upp och vittna.
Därför är den logiska slutsatsen att de blev aldrig tillfrågade att vittna.
Inga och Anders hade rentvådd Mats finns ingen tvekan om det och där finns väl orsaken att de inte kallades in att vittna.

Det stämmer för deras vittnesmål hade inte haft något större betydelse för utgången av fallet. Kul att du inser det vi har sagt i snart sju år.

Vet du hur Mats Alm fått sitt sår på knäet och rodnaderna på halsen?
Citera
2017-01-05, 17:43
Medlem
Ja, varför Mats Alm ringde inte Lindas "svenska mamma"? och frågad om Linda
var hos henne?, han visste att Linda var redan död!
citat:
– Jag har undrat varför han inte ringt mig och undrat var Linda var, varför fick jag veta det via en löpsedel och inte via Mats. Jag tog mig hem och ringde Mats på en gång.

Det som slog mig då var att han var som glad.

13.53 Linda Chens låtsasmamma säger att hon blev chockad där hon stod i mataffären och läste på löpsedeln att Linda, hennes plastdotter, var borta.

– Jag tyckte det var så märkligt att han inte ringt mig och berättat det först eftersom han visste att hon och jag hade så tät kontakt.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article12264468.ab
Citera
2017-01-05, 21:41
Medlem
SingleStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nivijag
Ja, varför Mats Alm ringde inte Lindas "svenska mamma"? och frågad om Linda
var hos henne?, han visste att Linda var redan död!
citat:
– Jag har undrat varför han inte ringt mig och undrat var Linda var, varför fick jag veta det via en löpsedel och inte via Mats. Jag tog mig hem och ringde Mats på en gång.

Det som slog mig då var att han var som glad.

13.53 Linda Chens låtsasmamma säger att hon blev chockad där hon stod i mataffären och läste på löpsedeln att Linda, hennes plastdotter, var borta.

– Jag tyckte det var så märkligt att han inte ringt mig och berättat det först eftersom han visste att hon och jag hade så tät kontakt.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article12264468.ab

Det för att Mats Alm hade mördat henne och visste om att hon inte levde. Så han ville inte störa Lindas "plastmamma" eftersom han inte ville störa ut sin redan lögnaktiga historia om kinesisk maffia. Hade den kinesiska maffian funnits så hade Mats Alm varit ett lik också. Mats Alm kommer inte vara något annat än en blekfet mördare.
Citera
2017-01-05, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SingleStar
Det för att Mats Alm hade mördat henne och visste om att hon inte levde. Så han ville inte störa Lindas "plastmamma" eftersom han inte ville störa ut sin redan lögnaktiga historia om kinesisk maffia. Hade den kinesiska maffian funnits så hade Mats Alm varit ett lik också. Mats Alm kommer inte vara något annat än en blekfet mördare.
Menar du verkligen att du ser det som ett bevis, att han inte ringde Klarsyn, jag tar det som rena skämtet ditt bevis.
Senast redigerad av Fagro 2017-01-05 kl. 23:23.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in