Citat:
Hade det varit en av godsägarens söner som istället varit aktuell med samma mängdAtt döma någon till livstid på 10 DNA-träffar som är upphackade, ologiska och tveksamma skulle betyda att vem som helst kan dömas till livstid på endast på 10 DNA-träffar, planterade eller kontaminerade.
Det är alltså då möjligt att sätta fast vem man vill, en politisk motståndare, frun som vill skiljas eller en konkurrent i en affärsverksamhet. Eller helt enkelt någon man har hatat hela sitt liv.
Det skulle bli följden.
10 DNA-träffar är inget som ska döma någon till livstid.
Jag har i alternativtråden visat mer.
Det är alltså då möjligt att sätta fast vem man vill, en politisk motståndare, frun som vill skiljas eller en konkurrent i en affärsverksamhet. Eller helt enkelt någon man har hatat hela sitt liv.
Det skulle bli följden.
10 DNA-träffar är inget som ska döma någon till livstid.
Jag har i alternativtråden visat mer.
teknisk bevisning mot sig så misstänker jag att du inte varit särskilt motiverad till något
ifrågasättande...
Det är sedan din bedömning att det är "upphackat", "ologiskt" och "tveksamt" gällande
DNA-träffarna.
Som du resonerar så kan jag inte dra någon annan slutsats än att du helt underkänner
DNA-bevisning som metod. 10 eller 100 träffar hade varit lika värdelöst.
Mord ska vara filmade, mord ska vara bevittnade, mord ska vara erkända - i annat fall
frikänner man.
I det här specifika fallet så har du i alla fall DNA-spår på insidan av ett offers byxlinning.
På blå snören nedanför röret där blodspår från den dömde påträffas finns DNA från både offer
och samme dömde. Uppe vid väggen intill detta rör med avskavt damm och spår
efter snöre, hänger ett långt blont hårstrå från offret.
Ute på diskbänken snörstumpar, exakt samma blå balsnöre, som gömmer på spår från
både offer och den dömde.
Vad som i övrigt förekommer känner du nog till. Vi har offrets jacka i en rishög med innehåll
som ytterligare inskärper var vi har att söka personen som tog detta unga liv.
Som pricken över I:et DNA från hustrun Irina på offrets trosor.
Vem annan än hennes make kan ha överfört det? Vi kan här nog lugnt utesluta någon
direkt inblandning i mordet från frugan ifråga.
Utöver denna tekniska bevisning, omtalad av flertalet experter som extremt stark
väl att märka, tillkommer en stödbevisning i form av oantastliga vittnesmål och ett tillintetgjort
försök att skapa ett falskt alibi.
Och du vidhåller fortfarande att fel man är tagen för det här ofattbart grymma mordet
på en ung människa som knappt hann börja leva förrän livet rycktes ifrån henne?
Senast redigerad av Grandioso 2016-01-07 kl. 19:20.
Senast redigerad av Grandioso 2016-01-07 kl. 19:20.