Citat:
Läste nyss ditt föregående inlägg också och vi far nog efter samma saker. Hon är dels en anhörig som mest troligt lever i förnekelse och har sina egna upplevelser som tidigare misstänkt. Detta med dubbelliv ska också sättas i centrum kring hur hon beter sig. Om folk förnekar hans gärning utifrån hans liv, duktig arbetare, gift och annat - trots teknisk bevisning - är det inte svårt att räkna ut hur hon vill tänka om en som hon är gift med..
Hon har sagt att hon inte vill, hon har tvärvägrat utifrån sin rätt som anhörig så vad händer och varför? Hon riskerar att användas som en bricka i ett högt spel snarare än att hennes vittnesmål som inte är under ed (som anhörig) har bäring. Hennes upplevelser och påföljande (normala) försvarsmekanismer upphaussas i ett syfte. Nej, det känns inte ok. Det ska bli intressant att lyssna på de som kallats in som expertis för sämre fokus än i TR kan det väl knappast bli.
Jag förstår dock inte förskjutningen mitt i rättegången om granskning av försvarsteknik. IB är anhörig och frisläppt från häktet efter 11 dagar? Gäller det de förhör med NB så kommer ju osökt följdfrågan varför IR kommer med detta retroaktivt och inte ingripit själv tidigare. Eller vad har hon tänkt sig fokusera på? Fortsättningsvis har han inte erkänt så terrorn lär inte ha bitit och varit värst traumatiskt påverkande..
Hon har sagt att hon inte vill, hon har tvärvägrat utifrån sin rätt som anhörig så vad händer och varför? Hon riskerar att användas som en bricka i ett högt spel snarare än att hennes vittnesmål som inte är under ed (som anhörig) har bäring. Hennes upplevelser och påföljande (normala) försvarsmekanismer upphaussas i ett syfte. Nej, det känns inte ok. Det ska bli intressant att lyssna på de som kallats in som expertis för sämre fokus än i TR kan det väl knappast bli.
Jag förstår dock inte förskjutningen mitt i rättegången om granskning av försvarsteknik. IB är anhörig och frisläppt från häktet efter 11 dagar? Gäller det de förhör med NB så kommer ju osökt följdfrågan varför IR kommer med detta retroaktivt och inte ingripit själv tidigare. Eller vad har hon tänkt sig fokusera på? Fortsättningsvis har han inte erkänt så terrorn lär inte ha bitit och varit värst traumatiskt påverkande..
Irina är en enkel kvinna som redan hade ett havererat äktenskap bakom sig när hon träffade Nero. Nero var inte direkt något fynd. De har inte varit gifta lång tid, och den tid de varit gifta verkar ha varit trist för henne. Det var en tråkig tillvaro för henne under det äktenskapet, isolerad i en lägenhet med en man som inte tvättade sig. URK.
Nu när Irina har kallats till hovrätten kommer hon behöva sin advokat och hjälp att ta sig igenom den knipa det är att höras som vittne för Nero. Jag tror hon kommer få lära sig av sin advokat att hon inte behöver svara på frågor som kan ange henne själv.
Det är en svår situation för advokaten Rönnbäck då hon började med utspel i media innan hon hade sett vad åklagaren hade att komma med. Genom idiotiskt pladder låste advokaten in sin egen klient på livstid. Kanske hon spelar pajas likt en bråkig unge gör när det är svårt i skolan. Något allvarligt fel är det att kverulera om "bevis" som inte är bevis, och ta in en traumatiserad kvinna från Litauen till en svensk hovrätt.
Det som pågår är advokatens olika manövrar för att rädda advokatens egna förlorade heder med utspel som hon inte ens själv tror på. Det är väl bättre för henne att framstå som Don Quijote som ger järnet och till och med slåss mot väderkvarnar än att framstå som en okunnig idiot.
Ingen som har haft med svenskt rättsväsende att göra tror på framgång genom att kritisera polisutredningar, i ett brottmål där det är bevisat att klienten är rätt gärningsman. Till och med i de fall det finns skäl att klaga på polisen är det lönlös taktik!