2016-01-06, 14:22
Medlem
ArneIIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogren
Svetsaren har nu tagit intryck av Gustav Frigolits taktik och gått under jorden. Nu är det lille Morgan som får ta all skit om svetsarens bygge av murar. Ni vet dom där som inte hör hemma i svetsarens Europa.
Jag noterar att detta är en välbeprövad metod av regeringschefen. Skicka fram respektive statsråd när det kan utveckla sig till en skitstorm. Ta åt dig äran från dina departementschefer vid framgång.

...svettigt för Fridolin när nästa pisa-rapport kommer i år.
Citera
2016-01-06, 15:04
Medlem
Löfven verkar åter helt frånvarande och är nog på långsemester.

När sade eller skrev han något senast?
Citera
2016-01-06, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Midsommardagen

Ja, han har varit väldigt frånvarande som statsminister. Hur har det varit med andra statsministrar - har dom varit lika osynliga under långa perioder? Jag kan inte minnas - kanske är det så att läget varit så pressat i Sverige och så mycket har hänt de senaste månaderna att det bara känns som han syns mindre eftersom han syns mindre i relation till hur mycket som händer men syns lika mycket i förhållande till hur mycket andra statsministrar synts över tid, så att säga? Och att det känns som tidigare statsministrar syntes mer för det hände mindre?

Eller syns han de facto mindre även om man bortser från hur mycket som händer? Är det bra eller dåligt? Borde inte en statsminister synas mer desto mer som händer?

Finns det ingen möjlighet att följa upp vad han gör? Kan vår statsminister (jag säger inte att det är så, men rent hypotetiskt) lägga sig hemma på soffan med ett sexpack öl i en månad eller två utan att någon kan kontrollera det?
Citera
2016-01-06, 18:07
Medlem
Lawlines avatar
Citat:

Han har baksmälla efter all julglögg och nyårs sprit, till det kommer baksmällan efter alla idiotiska beslut han har tagit sen valet 2014. Han lär snart dyka upp med ännu mer idiotiska uttalanden. Det bästa han kan göra är att rådfråga Jimmy om råd för att försöka rädda Sverige.
Citera
2016-01-06, 20:08
Medlem
Är han avsatt av partistyrelsen?
Citera
2016-01-06, 20:16
Medlem
ZenoElias avatar
Jag anser det nedvärderande mot alla svetsare att Stefan kallas svetsare.
Han stod inte länge på verkstadsgolvet innan han sparkades in på det lokala fackkontoret då han var inkompetent som svetsare då som han är som politiker idag.

Partiledardebatt onsdag nästa vecka så de som styr marionetten hårddrillar väl hittebarnet så att han inte sänker partiet än mer.
Senast redigerad av ZenoElia 2016-01-06 kl. 20:20.
Citera
2016-01-06, 22:07
Medlem
Citat:

När han skrev något senast får du nog fråga hans skollärare om.
All text som tillskrivits honom sedan han tillträdde som statsminister har nog producerats av talskrivare och andra ansvariga.
Citera
2016-01-06, 22:09
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlVonSinghalinne
Är han avsatt av partistyrelsen?
Precis, han sitter i husarrest uppe i sommarhuset i Örnsköldsvik.
Vaktad av pålitliga gråsossar från Byggettan
Citera
2016-01-07, 13:12
Medlem
vescs avatar
Jag tycker att det är intressant hur frånvarande Löfven är med tanke på hur väl han kunde synas tack vare alla "social media" möjligheter som finns framför honom.

Är det någon som har eller känner någon med tillräcklig kunskap inom att skapa websidor?

VarÄrLöfven.se

kunde hålla koll på alla dagar Löfven inte synts eller hörts från i media. Varje gång någon har sökt regeringen och inte fått något svar. Samt alla gånger han valt att inte uttala sig om världshändelser och nationella händelser.

Jag tycker att det borde vara väldigt tydligt hur frånvarande Löfven är, våran statsminister, och hade jag kunskapen vore en hemsida om Löfven det första jag skulle försöka få upp och köra.
Citera
2016-01-07, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vesc
Jag tycker att det är intressant hur frånvarande Löfven är med tanke på hur väl han kunde synas tack vare alla "social media" möjligheter som finns framför honom.

Är det någon som har eller känner någon med tillräcklig kunskap inom att skapa websidor?

VarÄrLöfven.se

kunde hålla koll på alla dagar Löfven inte synts eller hörts från i media. Varje gång någon har sökt regeringen och inte fått något svar. Samt alla gånger han valt att inte uttala sig om världshändelser och nationella händelser.

Jag tycker att det borde vara väldigt tydligt hur frånvarande Löfven är, våran statsminister, och hade jag kunskapen vore en hemsida om Löfven det första jag skulle försöka få upp och köra.

Tycker han verkar uttråkad och trött med sitt "tidsfördriv" som statsminister.
Helst skulle han vilja ligga på soffan hela dagen och fundera.
Undrar hur låga opinionssiffror han tål, innan partiet bestämmer sig göra sig av med slöfocken?
Citera
2016-01-07, 14:08
Medlem
Sixts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZenoElia
Jag anser det nedvärderande mot alla svetsare att Stefan kallas svetsare.
Han stod inte länge på verkstadsgolvet innan han sparkades in på det lokala fackkontoret då han var inkompetent som svetsare då som han är som politiker idag.

Partiledardebatt onsdag nästa vecka så de som styr marionetten hårddrillar väl hittebarnet så att han inte sänker partiet än mer.

Jag håller helt med. Att ständigt återkomma till hans yrkesbakgrund och nedvärdera en hel yrkeskår är inte rättvist. De flesta svetsare är förmodligen mer hederliga och arbetssamma än vad de flesta politiker någonsin kommer vara. Det finns många exempel på grovarbetare som av egen kraft lyckats ta sig långt i livet; det är mycket mer hedervärt än att födas med alla nödvändiga förmåner som behövs för framgång i livet.

Att en politiker har haft en riktig yrkesbakgrund är inget som ska förringas, oavsett vilket yrke det handlar om. Jag kritiserar enbart Löfven för hans insats som politiker, inte vad han sysslade med innan han blev en offentlig person.
Citera
2016-01-07, 14:55
Medlem
Ja varför håller sig politikerna sig undan ? .Löwen Romson Wallström fridolin mm.
Tror inte det är vidare trevligt att regera nu, alla reformer som varit tänkta att komma
röstboskapen till godo får läggas på is ,skattehöjningarna går till att betala migrationen
som gått överstyr med skenande kostnader.
Det de kan erbjuda är försämrad välfärd , dessutom finns starka krav på lägre lön för enklare
arbeten . De önskar nog att de var på en annan planet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in