Citat:
Ursprungligen postat av
Run3
Enkelt att vara efterklok. Men om du då trodde på guld måste det väl idag finnas ännu större anledning till att äga guld? Eller hur tänker du idag?
Nu håller jag inte med om ordvalet "rykte," men jag tycker det finns anledning att vara orolig p.g.a. världens centralbankers allt mer aggressiva penningpolitik. Visst har kreditexpansionen bl.a. skapat rally på börserna, men personligen håller jag mig hellre något utanför och sover lugnt.
Jag tycker fortfarande att det är klokt att äga guld, sen har det ju blivit lite mera myntsamlande med tiden. Har dock för hög andel guld och silver, var inget äggen i olika korgar utan det var äggen i en korg. Har dock bra gav på det mesta av mitt för det är köpt innan "guld- och silverbubblan" sprack. Börsen är ju bara uppblåst, men hoppas att de blåser upp den mer. Klart att det inte ser jättebraell ut, men det gjorde det inte runt 2011 heller men det löste sig. Verkar nästan som om folk glömt eurokrisen, den kan komma som en riktigt sur bris när som helst. Lägg sedan på migrationen från MENA på det och alla tänkbara politiska förändringar pga detta, glöm ej heller konflikten i Ukraina. Huset Saudi har retat upp Iran häromdagen också(hoppas det drar upp oljepriset lite).
Så jag anser att det är MYCKET vettigt att äga guld, ville mest varna för alla "gulddårar" som är domedagsprofeter, att de kommer att få rätt någon gång är ju helt säkert men jag tror att det kan dröja allt mellan imorgon tills 70 år. Nu drog det iväg lite här...