2016-01-06, 15:06
Medlem
Kobolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iradeorum
Det är gruppen icke-vita män som alltid är överrepresenterade i sådana här sammanhang. Och det har inget med "patriarkat", kultur, religion eller "socio-ekonomiska faktorer" att göra. Det handlar om genetik. Allt fler experter börjar t.o.m officiellt att våga prata om detta numer istället för att rapa dessa evinnerliga vänsterlögner som motbevisats gång på gång.

Jag tror inte att du har några belägg för dina påståenden, men om du nu har några så är det fritt fram att lägga fram dem nu.
Citera
2016-01-06, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bervyl
Ni män som diskuterar här på flashback är så jävla märkliga
Att vara feminist är att vara emot förtryck och orättvisor riktade mot kvinnor.
Feminism har ingenting med invandring att göra.

Jag förstår inte från var den kopplingen kommer

Kan det vara så att det politiska partiet FI har i sitt partiprogram att vara "flyktingvänliga"?
Och så tror ni korkade män på flashback att alla kvinnor som är feminister delar FI:s åsikter i ALLA frågor?
Är man feminist är man vänster och röstar på FI?
Är det därför ni stenkorkade män på flashback hela tiden gör kopplingen feminist=för fri invandring?

Feminism har INGENTING med invandring att göra.
Feminism har heller ingenting med trängselskatt eller pälsindustrin att göra.

Feminism är att vara emot förtryck och orättvisor riktade mot kvinnor.
Ingeting annat.

Korkade män
.
Pinsamt isåfall.

Feminism som du beskriver det är vad feminism borde vara och har varit men inte längre är. Idag innebär feminism något helt annat tyvärr.
Citera
2016-01-06, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nedboy
Ja givetvis har jag läst om Islam på universitetsnivå. Jag insåg ganska snabbt att det lärdes ut helt felaktigt (ungefär som du skriver känns igen). Jag konsulterade vänner som arbetar (främst emot) religionsutövning inom samhället. De är mycket pålästa och jag skulle vilja säga att jag var påläst innan jag började där. Det var så jag förstod att Sveriges högskolor och universitet har ett enormt problem med sina "religiösa"-institutioner och det gäller faktiskt främst den kristna undervisningen.

Citat:
Det är ett hästjobb att ta tag i detta problem men det har faktiskt börjat så smått och fler och fler politiker börjar inse problemet. Det är allvarligt minst sagt. För min del så blev studierna ganska kortlivade i det ämnet då det inte fanns kompetens för att lära ut det.

Det märks att de blev kortlivade, för så styv i korken som du är måste du ha svårt att klara högre studier. Och du vet givetvis bättre än alla professorer och lärda, eftersom du läst på nån islamkritisk webbsida.

Om du nu vet så mycket kan du ju referera till var det sägs som du säger.
Och plocka inte ut enstaka stycken ur Muhammeds liv (sira). Sira är inget som muslimer ska efterlikna, den anses inte trovärdig. Det borde du veta, om du nu är insatt i islam.

Referera till koranen eller trovärdiga hadiths.
Du snackar så mycket skit att det är otroligt, vad har du läst egentligen? "Neutrala" sidor som thereligionofpeace.com ?

Vet du ens hur islam fungerar? Det är inte upp till var och en muslim att sitta och plocka ut nåt stycke ur den hemska muhammedbiografin och säga "aha, muhammed var superman, jag ska göra som han". Påstår du detta? Jag har intryck du är en omogen människa.

I Islam bör man lyssna till ulama. De lärde. Detta borde du veta om du vet något om islam.
Här kan du läsa vad en lärd säger hur man ska bete sig i ett ickemuslimskt land:

Muslimer uppmanas även läsa koranen. Vad säger koranen om att behandla kvinnor?

24:30 Mohsin Khan: Tell the believing men to lower their gaze (from looking at forbidden things), and protect their private parts (from illegal sexual acts, etc.). That is purer for them. Verily, Allah is All-Aware of what they do.

Och vad säger de lärda om sex utanför äktenskap med ickemuslim?

Du kan ju referera till någon som är kunnig inom islam istället för att hitta på eget. Än så länge har du inte kommit med någon källa.

Citat:
I Koranen och även i de texter som beskriver Muhammads liv står det ganska utförligt hur man ska behandla icke-muslimska kvinnor i icke-muslimska länder. Där har du rätt till att ha dessa kvinnor som sexslavar.

Man har enligt koranen rätt att ha sex med de "slavar" (eller tjänstefolk) som bor i en hushåll, ja. Det innebär inte man har rätt antasta främmande människor på gatan eller att man får ha sex med ickemuslimer hur som helst.
Var står det annars? Källa tack.
Och du behöver inte referera till sira, sira anses inte trovärdig. Inte heller någon lärd på 1200-talet, tack. Medeltiden är över!
Senast redigerad av grelin1999 2016-01-06 kl. 15:17.
Citera
2016-01-06, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grelin1999
...

Du måste ju själv förstå att även dina egna källor säger att islam står över svensk lag? Att du inte förstår problemen med att ha muslimer i Sverige som anser att sharia står över svensk lag är skrämmande.
Citera
2016-01-06, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NodeCoder
Du måste ju själv förstå att även dina egna källor säger att islam står över svensk lag? Att du inte förstår problemen med att ha muslimer i Sverige som anser att sharia står över svensk lag är skrämmande.

Nej i texten jag citerade står det att man FÖRST OCH FRÄMST ska följa landets lag, och OM landets lag står i konflikt med islam ska man följa ett MINIMUM av vad landets lag säger. (här åsyftas t.ex. eventuella lagar mot slöja, halalförbud, böneförebud, etc.. INTE lagar mot våldtäkt. )

Man ska alltså
1. INTE bryta mot landets lag
2. INTE våldta eller begå kriminalitet!!!! Tror du på allvar att islam säger: "du ska våldta"??? Det rådet har jag då ALDRIG hört någon imam säga eller har läst nånstans. Tror du inte muslimska länder har lagar mot våldtäkt? Tror du att en muslim får våldta en kristen i ett arabland, eller en buddhist i Malaysia, eller en hindu i Indien?

Om du har andra källor som säger annat kan du ju ge dem !!! Och inte någon pew research om "vad muslimer tycker", detta är ingen omröstningsfråga.
Senast redigerad av grelin1999 2016-01-06 kl. 15:40.
Citera
2016-01-06, 15:41
Medlem
...
Citera
2016-01-06, 15:48
Medlem
Finns ju numera (den nya generationens flashback) ett par mer eller mindre välkända feminister här på forumet. Undra varför ingen av de har kommenterat här?

När folk försökt ställa frågor om samma ämne undviker man det direkt, svarar med motfrågor etc, gör allt för att leda in det på ett annat ämne.
Senast redigerad av Poltava 2016-01-06 kl. 15:52.
Citera
2016-01-06, 16:10
Medlem
Czarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fizzlor
Frågeställning:[/b]
Vad är er reaktion på denna vidriga händelse i Köln? Är det den vita mannens förtryck som ligger bakom? Är det en ren slump att det är just afrikaner och araber som samlats i grupp för att ge sig på ensamma kvinnor?
Det är ju självklart förkastligt och helt åt helvete. Jag antar att det är män som alla är i samma värdelösa socioekonomiska sits som slår ut mot fysiskt svagare men ekonomiskt starkare medlemmar i samhället.
Att de sen kommer från en kultur med minst sagt bristande kvinnosyn är ju också en faktor.

Citat:
Känner ni er säkra i Sverge? Vad gör ni om ni ser en grupp på flera hundratals utlänningar när ni är ute ensamma? Går ni förbi eller tar ni omvägar?
Jag har aldrig varit rädd i Sverige.

Citat:
Hade samma sak kunnat ske i exempelvis Sverige för 50 år sedan, dvs att Johan, Kalle och 998 andra svenskar samlas på samma plats för att ge sig på ensamma kvinnor?
Ja det tror jag definitivt, det förekom ju gruppvåldtäkter långt innan "araberna" och "afrikanerna" kom hit, jag tror däremot att det är svårt att svara helt 100 på det här.

Citat:
Anser ni att det är helt riskfritt att ta in hundratusentals unga män med tveksam bakrund från världens mest patriarkala och kvinnohatande områden?
nej, även jag som feminist/anti-rasist fattar ju att det inte bara går att ta in flera tusen pers i veckan utan någon vidare plan för hur dessa personer ska integreras i samhället.
Citera
2016-01-06, 16:25
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MonamiZ
Vadå om kvinnor reagerar?

Är det ni män som sitter och skriker på att kvinnor ska lösa situationerna för invandringen? Varför ska just kvinnor reagera på att några rånar andra människor och så vidare?

Tråden vänder sig till feminister och antirasister. Du talar om kvinnor. Det blir väldigt förvirrat det här.

Sen fattar jag inte varför feminister och antirasister skulle ha någon annan reaktion än andra människor när det talas om våld mot andra människor? Är inte det alltid fel?

Att vara feminist och antirasist verkar för en del vara detsamma som att vara för våldtäkt. Väldigt förvirrade människor här i tråden.
Istället för att bete dig som ett kränkt småbarn, kan du ju ta dig en funderare på vad det innebär för kvinnor att politiker går ut med uppförandekoder för KVINNOR och inte för arberna. Om du inte klarar av att se det enorma hot som ligger i denna kapitulation inför arabiska sexuella övergrepp, förtjänar du faktiskt den framtid som du går till mötes. Just därför vände jag mig inte till feminister, eftersom ni är totalt villiga att underkasta er den nya och växande religionen islams krav på er.

Ni feminister är helt enkelt förlorade och jag bryr mig inte om er. Kvinnor, däremot, är en något större grupp och många inom den gruppen börjar få upp ögonen för feminismens destruktiva vurmande för islam. Seså - på med slöjan, klä dig i säckiga kläder och fortsätt anklaga den vite mannen för allt som gått fel i ditt liv.
Citera
2016-01-06, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Czaren
Ja det tror jag definitivt, det förekom ju gruppvåldtäkter långt innan "araberna" och "afrikanerna" kom hit, jag tror däremot att det är svårt att svara helt 100 på det här.

Nej det gjorde det inte. Resten av det du skrev var nästan lika blåst också förövrigt. Nog med lögnerna.
Senast redigerad av Poltava 2016-01-06 kl. 16:45.
Citera
2016-01-06, 17:33
Medlem
Sockerpappans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Czaren

Nej det gjorde det inte... våldtäkter förekom, och några enstaka våldtäkter med två gärningsmän också.
Men det här att 3-12 gärningsmän ger sig på en enda tjej och våldtar henne tillsammans, det har inte förekommit i Sverige innan massinvandringen.

Och tror du inte det så stämmer så borde det inte vara så svårt för dig att hitta exempel på motsatsen.
Citera
2016-01-06, 20:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av grelin1999
Det märks att de blev kortlivade, för så styv i korken som du är måste du ha svårt att klara högre studier. Och du vet givetvis bättre än alla professorer och lärda, eftersom du läst på nån islamkritisk webbsida.

Om du nu vet så mycket kan du ju referera till var det sägs som du säger.
Och plocka inte ut enstaka stycken ur Muhammeds liv (sira). Sira är inget som muslimer ska efterlikna, den anses inte trovärdig. Det borde du veta, om du nu är insatt i islam.

Referera till koranen eller trovärdiga hadiths.
Du snackar så mycket skit att det är otroligt, vad har du läst egentligen? "Neutrala" sidor som thereligionofpeace.com ?

Vet du ens hur islam fungerar? Det är inte upp till var och en muslim att sitta och plocka ut nåt stycke ur den hemska muhammedbiografin och säga "aha, muhammed var superman, jag ska göra som han". Påstår du detta? Jag har intryck du är en omogen människa.

I Islam bör man lyssna till ulama. De lärde. Detta borde du veta om du vet något om islam.
Här kan du läsa vad en lärd säger hur man ska bete sig i ett ickemuslimskt land:

Muslimer uppmanas även läsa koranen. Vad säger koranen om att behandla kvinnor?

24:30 Mohsin Khan: Tell the believing men to lower their gaze (from looking at forbidden things), and protect their private parts (from illegal sexual acts, etc.). That is purer for them. Verily, Allah is All-Aware of what they do.

Och vad säger de lärda om sex utanför äktenskap med ickemuslim?

Du kan ju referera till någon som är kunnig inom islam istället för att hitta på eget. Än så länge har du inte kommit med någon källa.

Man har enligt koranen rätt att ha sex med de "slavar" (eller tjänstefolk) som bor i en hushåll, ja. Det innebär inte man har rätt antasta främmande människor på gatan eller att man får ha sex med ickemuslimer hur som helst.
Var står det annars? Källa tack.
Och du behöver inte referera till sira, sira anses inte trovärdig. Inte heller någon lärd på 1200-talet, tack. Medeltiden är över!

Det är lagligt enligt koranen att ha barn som sexslavar
http://www.wnd.com/2014/12/isis-cites-quran-to-justify-child-rape/

Det märks att du själv är muslim eftersom du sitter och ljuger och försvarar pedofili.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in