2016-01-06, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regentia
'För brottets skull' spelar det givetvis ingen roll, det är lika hemskt oavsett vad bakgrunden är. Om vi däremot strävar mot att förebygga att sådant här sker är det viktigt att vi förstår varför det sker. (Jag antar lite om dina åsikter nu) Om vi leker med tanken att du och dina meningsfränder skulle få rätt och vi skickar hem och utesluter MENA-folk från Sverige menar jag att problemet inte skulle försvinna, för problemet ligger inte direkt i härkomst eller nationalitet. Jag hävdar istället att andra faktorer spelar in. Det spelar roll i fråga om brottsprevention.

Du har helt enkelt fel här. Även om vi ponerar att socialt utanförskap är den enda faktorn som ger en överrisk för att begå våldsbrott så kommer en ökning ske eftersom andelen av befolkningen som befinner sig i socialt utanförskap ökar med invandringen.

Det fanns inga slumområden i Sverige på 1950- och 60-talen. Det fanns naturligtvis mer välbeställda och mindre välbeställda områden, men ingen slum och inga utanförskapsområden i dagens bemärkelse. 1990 kunde man med distinkta definitioner identifiera 5 st utanförskapsområdet. Här börjar man ana att socialt utsatta människor alltså ökar i andel av befolkningen.

Idag har det, från 5 st på 1990-talet, växt till att bli över 200 st utanförskapsområden. Samtidigt ökar den relativa fattigdomen i Sverige kraftigt och klyftorna blir allt större.

Ser du mönstret?
Citera
2016-01-06, 13:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ghana
Du har helt enkelt fel här. Även om vi ponerar att socialt utanförskap är den enda faktorn som ger en överrisk för att begå våldsbrott så kommer en ökning ske eftersom andelen av befolkningen som befinner sig i socialt utanförskap ökar med invandringen.

Bingo. Här är vi nog helt överens.

Citat:
Det fanns inga slumområden i Sverige på 1950- och 60-talen. Det fanns naturligtvis mer välbeställda och mindre välbeställda områden, men ingen slum och inga utanförskapsområden såsom vi ser dem idag. 1990 kunde man med distinkta definitioner identifiera 5 st utanförskapsområdet. Här börjar man ana att socialt utsatta människor alltså ökar i andel av befolkningen.

Idag har det, från 5 st på 1990-talet, växt till att bli över 200 st utanförskapsområden. Samtidigt ökar den relativa fattigdomen i Sverige kraftigt och klyftorna blir allt större.

Ser du mönstret?

Absolut, och för mig låter det som att vi är på samma sida. Jag nekar inte till att där kommer problem av invandringen.
Citera
2016-01-06, 13:23
Medlem
Om man läser de tyska källorna skriver de att det rör sig om att en grupp av män, kanske upp mot tusen, var på platsen. Man kan se i videon hur det såg ut.
https://www.youtube.com/watch?v=l0TJGAVD0eU

Här skjöts det in raketer i folkmassor. Sedan så bildades vissa grupperingar som tafsade och bestal kvinnor.

Det rör sig inte om 1000 män som begick sexbrott.

Olycklig rubricering, som väl nu plockas upp av alla hatsidor och kommer citeras av rasisterna i några år framöver.

Men visst är det en bra fråga. Varför kan inte arabiska män fira något tillsammans med kvinnor? Var är flickvänner, mödrar, systrar? Varför går de ut i grupp och sen "firar" genom att tafsa på kvinnor?
Påminner om när man läste hur det firades efter att Morsi avsattes. Då 80 kvinnor rapporterade att blev antastade (kanske finns mörkertal).

http://www.theguardian.com/world/2013/jul/05/egypt-women-rape-sexual-assault-tahrir-square

Det är typ så här som araber firar saker. Genom att ta för sig av kvinnoutbudet.
Givetvis gör inte ALLA det.
Senast redigerad av grelin1999 2016-01-06 kl. 13:27.
Citera
2016-01-06, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Våld är ett maktmedel, håller du med om det? Det utövas i flesta fall för att få makt över/ tillgång till någon annan/ andra eller över resurser. Och det är enligt mig till merparten socialt strukturerad till sin existens. Schimpanser slår varandra för mat /sex /plats i flocken. Bonobos gör det inte.
Ändå är det inte många gener som skiljer dessa. Du har också mänskliga samhällen som har avsevärt mindre våld och andra som har extremt mycket. Ergo något vi lärs till huvuddel, inte något vi är från födseln.
Samma strukturer som råder mellan människor råder även parallellt mellan könen. Även om män kan ha svårare för att kunna kontrollera aggressivitet, så har vi en maktstruktur som ger män social klarsignal att dominera/ hota med våld eller agera med våld gentemot kvinnor, medvetet eller omedvetet. Ligger inbyggt i hela vår bild kring sex ex. Och det är exakt här som genusvetare är och pillar.

finns inge såndan tes att alla är födda exakt lika, det är fördomsfullt FB - strunt. räcker att ha 2 ögon för att inse att det är vi inte. Jag är blond, du kanske är mörkhårig, jag är kvinna dvs har 2 bollar med fettvävnad, mjölkfabrik samt äggstockar, äggledare och en vagina, där du har testiklar och en dinglande snopp.
Det feminismen säger att i övrigt så skiljer det inte speciellt mellan könen, det skiljer mer mellan individer. Jag är inte per automatik mer empatisk, orationell eller bättre på att laga mat bara pga att jag är kvinna än vad du är. Våra könsroller är därför gammalt strunt enkom till för att könet vid makten ville slippa lägga tid på vissa saker ex. ansvara för lille Oscar 1,2 år som bajsat på sig.
Mycket bekvämare man bestämde att detta var kvinnogöra så "man" fick tid med annat mycket roligare. Och då hittde man på massa strunt runt kvinnors oförmågor till ditt och datt.
Precis på samma sätt som det var bekvämt att inte åläggas ansvar för sin sexualitet, och då läras att som man kan du inte rå för…du kan inte kontrollera dig…är kvinnors fel….etc etc. Trams!
Som man har du exakt samma förmåga eller oförmåga hantera din kuk som jag har att hantera min mus. Och det har du som svensk man fått inbankat i skallen sista årtiondena, men en man från ex. Afghanistan kan kanske inte fått det i samma grad. men som sagt det gör inte honom mer genetiskt benägen att våldta, utan återigen det är ett struktur- och kunskaps problem.

Det är väl klart att våld och aggressivitet är något som ligger i människans biologi. Det handlar om fundamental evolutionsteori. Att kunna bruka våld och att vara aggressiv i vissa sammanhang har helt enkelt gett människan en fördel i kampen om överlevnad och att kunna föra sina gener vidare. Att olika befolkningsgrupper är olika aggressiva och brukar olika mycket våld kan mycket väl ligga i att de i förhållande till omgivningen har haft mer nytta av våld, för att överleva och så vidare. Vi har trots allt varit separerade i många 10.000-tals år och självklart kommer en så lång separation ge upphov till biologiska differenser, helt enligt evolutionsteorin.

Vår förmåga att bruka våld, som varit en framgångsrik överlevnadsegenskap i den mänskliga förhistorien, ligger naturligtvis kvar som en restprodukt. Bara för att vi i några år har levt i ett samhälle som inte kräver våld på samma sätt så försvinner ju inte våra biologiska egenskaper. Däremot har förmågan att bruka våld blivit en allt mer obetydlig del i det naturliga urvalet.

Att män har en större benägenhet att använda våld har samma förklaring. Mer specifikt ligger förklaringen i att männen har varit de som haft uppgiften att jaga och skydda flocken från faror, medan kvinnor har haft uppgiften att amma/ta hand om barnen, och på sätt skapas också olika egenskaper mellan könen. En av dem är männens högre grad av aggressivitet.

Ett reportage som tydligt bevisar skillnaden mellan könen: https://www.youtube.com/watch?v=cVaTc15plVs

Citat:
Det dödas alltså ca 13- 17 kvinnor per år i Sverige av ex. eller nuvarande partner. I Brasilien är denna siffra 15 kvinnor PER DAG. Är alltså lika många män som av någon anledning inte klarar att hon går, lämnar honom, vill skiljas, inte gör som han säger, inte vill ha sex eller kokar kaffet fel, vad fan orsaken nu är till att han väljer banka in skallen på henne eller sätta en kula i pannan. Såtillvida du inte på allvar tror att män är genetiskt mer benägna att inte kunna tänka rationellt och hantera stress, så borde du kanske fatta att detta är något inlärt? och inte genetiskt?
Lösa sina problem med nävarna är ett val och något man lär sig att ta till.
Kvinnomisshandlare är illa sedda i alla kulturer, det anses fegt överallt, på ytan. men du har alltså en annan sida också som mycket handlar om överskjutande av ansvaret för sitt agerande.
Hon retade mig/ Hon provocerade mig/ Hon tjatade/ Hon förtjänande det/ Hon var en hora. etc etc.

Ja visst, att det dödas kvinnor är hemskt och det kräver ju ett kontinuerligt arbete för att förebygga och förhindra att så sker. Men på samma sätt som att en nollvision inom dödsfall i trafiken är omöjligt att uppnå så är en nollvision inom mord också omöjlig att uppnå. Problemet är bara att du söker så otroligt enkla förklaringar, och jag vet inte riktigt vad ditt syfte med dem är. Ofta känns det som att enda syftet är att skuldbelägga män, kanske för att man har mindervärdeskomplex, eller för att man av någon anledning är bitter på män.

Att kvinnor dödas, misshandlas och våldtas av män är absolut inget som sker på grund av den svenska manlighetsnormen, utan det sker trots den.

Citat:
nej det är snarare för att jag levt utomlands under studietider och i arbete. Och är rätt van att umgås över kulturella gränser. jag har lärt mig att det är rätt kul och inte speciellt farligt. De flesta människor är som sagt….människor. Jag har också historiska exempel på nationer som har en mischmasch av kulturer och valsat fram i tillvaron med stor framgång…USA ex.
Rädslan för "den andre" är således en rätt dum åkomma som alla aktivt borde motverka hos sig själva.

Sen att det tar tid och kostar lite i första stadiet är inget konstigt, det vi lägger ut på karusellerna tar vi in på gungorna. Vi har hittills inte haft någon invandringsvåg som itne varit just ekonomiskt gynnsam för oss. Italienarna, grekerna, turkarna, Chilenarna, Iranierna ex. Är alla rätt väl integrerade delar av svenskarna.
Problemet är sådana som dig.

USAs framgång bygger knappast på mångkultur, inte såsom vi använder begreppet. USA var kulturellt ett europeiskt land som hade en massinvandring från andra europeiska länder. Man sållade bort folk som inte var vita, till och med vissa europeiska folkslag nekades att komma in. Fram till för några decennier sedan var USA, precis som Sverige och andra europeiska länder, ett homogent land. Ser du på USA idag är det ett samhälle som präglas av enorm segregation, hög kriminalitet, högt utanförskap och fattigdom. Åk till ett slumområde i USA så ska du få se på misär. Jag vet inte om det är något "mångkulturellt föredöme".

Kolla på den här så kommer du snabbt inse att dagens invandring är allt annat än en ekonomisk vinst: https://www.youtube.com/watch?v=p_tKO8nvkEo
Citera
2016-01-06, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ambelain

Detta var tal om Tafsningar, grupper av invandrare som omringade kvinnor och tafsade på dem. Mer och mindre hårdhänt. Allt var säkert väldigt skrämmande och säkert, med rätta, traumatiserande, för de drabbade offren. En av dem blev dessutom så illa tafsad att det enligt polisen kunde likställas med den juridiska definitionen av våldtäkt.
Jag vet inte hur den tyska juridiska definitionen av våldtäkt är, men jag kan misstänka att den är mindre generös än den svenska (minns att tyskarna hånade den svenska våldtäkts-definitionen och kallade den allt för generös för lite sedan).
Så det de menade här kan nog ha handlat om tafsande fingrar som stoppades in i tjejens kön.
Det är vad jag Misstänker/Tror alltså. Dvs varför annars tydliggöra att det handlar om den Juridiska definitionen av våldtäkt? Hade det handlat om samlags-våldtäkt så hade de bara sagt våldtäkt, varken mer eller mindre.

Alltså - du frågar hur feminister och anti-rasister ser på händelsen med invandrare i Tyskland som mass-tafsade och omringade kvinnor.

Jag misstänker att detta handlade om att invandrare som inte hade erfarenhet av alkohol och berusning, helt enkelt blev berusade.
De hade heller ingen erfarenhet av kvinnor.
Och kombinationen av fylla, kompisgäng och tjejer helt enkelt ledde fram till detta.

I många av deras hemländer finns inga av dessa faktorer. Kvinnor kan inte röra sig fritt eller ensamma, och inte någon av könen dricker.

Och angånede din fråga om något liknande hade kunnat ha inträffat tex för 50 år sedan, med "Kalle, Olle och Svenne Banan".
Då glömmer du kanske just hur vanligt och utbrett just tafsande var.
Det är ju först på senare år, iom de mer feministiska lag- och normändringarna som tafsning i Sverige har kunnat stävjas så mkt som det har.
Du tror väl inte att någon "Olle" hade blivit polisanmäld för 50 år sedan om han på krogen hade börjat klämma på Stinas tuttar ...
Vilket ju var exakt vad han gjorde. Tuttarna, gumpen, och överallt. Ju fullare ju mer rak på sak.
Kvinnliga sekreterare på sina jobb fick stå ut med både det ena efter det andra från sina chefer..
Fast den kontringen var du kanske inte beredd på va ... hehe

Fråga till Dig.
Tycker du det är bättre idag, när ingen svensk tafsar på kvinnorna längre, jämfört mot hur det var för tex 50 år sedan?
Om du tycker det är bättre idag - då är det ju just feminismen du hyllar.
Är du medveten om det? Du hyllar alltså det arbete som just feministerna du hatar så mkt har gjort ...

Bra poäng.
Vi glömmer lätt vår historia.
Kvinnor som levde förr, särskilt i sämre områden, fick acceptera att bli tafsade på. Och ännu mer i arbetslivet. Nu för tiden får en man sparken direkt om han gör nåt.

Men är det så hemskt att bli lite tafsad på egentligen? Klart det inte känns roligt men om kvinnor går omkring lättklädda utomhus kanske det är lite som att de gör sig tillgängliga. Finns nog värre saker i världen än att bli lite tafsad på.

Såg denna video förresten

Statement über Vergewaltigungen von Köln Hauptbahnhof von Asylanten, Arabern Flüchtlingen
https://www.youtube.com/watch?v=46YWneYp4gU
Den är på tyska men vid 0:46 beskriver en afghanskliknande person hur man måste ha sex, annars sväller ens testiklar upp. Och en en annan man som säger: "det finns 400 män här, om jag tar min tjej med mig kommer hon ha sex med 400 personer".

Sen beskriver han (2:00) f ö fallet i Mariannelund. Sverige ÄR ett föredöme igen, hurra, Sveriges namn går över jorden. Vi kan lära världen om integration . I slutet nämner han Sveriges no-go zoner.
Citera
2016-01-06, 14:10
Medlem
Citat:
Bingo. Här är vi nog helt överens.

Absolut, och för mig låter det som att vi är på samma sida. Jag nekar inte till att där kommer problem av invandringen.

Okej, bra att vi är överens. Följdfrågan från mig är då: Vad tycker du att vi ska göra åt det?

Ber om ursäkt om du redan skrivit det, men orkar inte läsa allt som redan skrivits i tråden
Citera
2016-01-06, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ghana
Okej, bra att vi är överens. Följdfrågan från mig är då: Vad tycker du att vi ska göra åt det?

Ber om ursäkt om du redan skrivit det, men orkar inte läsa allt som redan skrivits i tråden

Jag vet faktiskt inte. Långsiktigt och på det stora hela tror jag att vi behöver en bättre integration av invandrare. Hur detta ska gå till i detalj kan jag inte svara för. Jag är övertygad om att lösningen inte är så enkel som att skuldbelägga folkgrupper eller att stänga ute dessa folkgrupper, däremot.

Hoppas att det svarade på din fråga.

(Det börjar gå lätt mot OT för tråden så vill du fortsätta är du mer än välkommen att PM:a eller infoga mig i diskussioner som rör vad vi kan göra åt problemet.)
Citera
2016-01-06, 14:42
Medlem
Ordpistolens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Faktum är att jag tror feminismen är på utdöende. Det måste vara svårt att locka nya kvinnor till massinvandringshysterin i exempelvis Köln, nu när de får svart på vitt att feminism handlar om att införa uppförandekoder för kvinnor i syfte att hindra arabiska män från att våldta och råna dem.

Tror inte särskilt många kvinnor i Köln på allvar hävdar att det är ett fenomen bland tyska män som resulterar i detta.

Jag tvekar på att feminismen är utdöende.
Däremot kommer den att bli starkare och ännu dummare än vad den var innan.
Citera
2016-01-06, 14:46
Medlem
nedboys avatar
Citat:
Inte för att detta styrker min rätt, men jag har läst om Islam på universitetsnivå. Har du?

Ja givetvis har jag läst om Islam på universitetsnivå. Jag insåg ganska snabbt att det lärdes ut helt felaktigt (ungefär som du skriver känns igen). Jag konsulterade vänner som arbetar (främst emot) religionsutövning inom samhället. De är mycket pålästa och jag skulle vilja säga att jag var påläst innan jag började där. Det var så jag förstod att Sveriges högskolor och universitet har ett enormt problem med sina "religiösa"-institutioner och det gäller faktiskt främst den kristna undervisningen.

Det är ett hästjobb att ta tag i detta problem men det har faktiskt börjat så smått och fler och fler politiker börjar inse problemet. Det är allvarligt minst sagt. För min del så blev studierna ganska kortlivade i det ämnet då det inte fanns kompetens för att lära ut det.

Citat:
Att det finns irrläror inom Islam som uppmanar till minst sagt konstiga kvinnobilder (och andra bilder) är för mig knappast ett argument för att Islam i sig uppmanar till eller godkänner våldtäkt eller andra övergrepp på kvinnor. Överför till Westboro baptist church ("god hates fags" osv.). Medan jag själv är starkt kritisk mot kristendom och andra världsreligioner skulle jag inte drömma om att döma hela kristendomen utifrån några få, små denominationers irrläror. Så väl kristendomen som Islam har en förhållandevis (allt är relativt) upphöjande bild av kvinnan om man ser till andemeningen och budskapet snarare än att rycka loss verser och surah från de heliga skrifterna.

Fast nu finns det ganska väl beskrivet hur muslimer ska (måste) bete sig i icke-muslimska länder om de är bosatta där. Men detta vet du säker allt om eftersom du läst på Universitetet? Eller i min värld så kan det vara just därför du inte har läst det? I alla fall så är det inga irrläror.

Att dra in kristendomen i den här frågan och jämföra tyder bara på dumhet. Att en idiot-religion skulle mildra en annan förstår jag inte logiken i alls? Så lättlurad är jag inte.

Upphöjande bild av kvinnan? Nädu! Absolut inte säger jag. Se bara på de muslimska länder vi har i världen. Jag skulle säga att största delen (andemeningen) av samhällena går ut på att förtrycka och förnedra kvinnan. Allt är också mycket lätt att hitta i texterna.

Citat:
Du kan hitta motsvarande förtryck mot kvinnor i andra religioner och kulturer. Personligen tror jag detta vittnar mer om synen på kvinnan utifrån historisk kontext än religionernas andemening. Väljer du att koncentrera dig på de kapitel och verser som kan användas för att styrka din åsikt är det givet att du kommer att hitta 'bevis' för att Islam eller andra religioner är kvinnoförtryckande. Om du läser hela skrifter och plockar upp vad som åsyftas istället för att leka paragrafryttare är jag övertygad om att du kommer att få en annan bild av religionen i fråga.

Den muslimska världen har ännu inte gått igenom feminismen så som den kristna/västerländska världen har gjort/gör. Att det finns församlingar som hänger sig åt samma paragrafryttande som du och många andra fördomsfulla gör får stå för dem. Jag tänker knappast gå in i en detaljdiskussion om att fatwa x säger si, vers y säger så. Det finns religionsforumet för.

Jag tror som du säger att förtrycket mot kvinnan har ett historiskt arv. I västvärlden har vi så som främst kristendomen är definierad kunnat ändra och anpassa samhälle och religion. Däremot så kan man lätt konstatera att exempelvis Svenska Kyrkan har sålt ut sig fullständigt. Givetvis så handlar det om att de inser de måste för att inte bli fullständigt idiotförklarade och därmed förlora ekonomi och kanske möjligheten att alls finnas kvar? Det har inte gått i god ton gentemot andra länders församlingar där vissa till och med har valt att bryta med Svenska Kyrkan.

Så här kan man inte göra med Islam. Feminismen kan inte råda bot på Islams kvinnoförtryck. Du som läst på universitetet förstår väl vad det är som gör att exempelvis kristendomen går att reformera men inte Islam? Det hela är mycket enkelt faktiskt och borde väl räknas som gymnasiekunskap?

Jag har läst hela skrifter både upp och ner, fram och tillbaka. Det som skrämmer mig mest är när man förstår just andemeningen i det. Förnedringen och förtrycket framstår som så genomtänkt att det känns hemskare än när man bara rycker paragrafer. Jag vet inte vad för texter det är du har läst? Kanske är det just irrläror som du har läst? Gör så att du läser de texter som Europas muslimer läser, vare sig det är irrläror eller inte så är det de texterna som du ser ger utslag i samhället såsom i Köln, Hamburg, England som har blivit mycket utsatta av Islam. Vet du ens vilka texter de läser och vilka de lyssnar på?

Citat:
Ursprungligen postat av grelin1999
Du snackar nonsens som vanligt. Var i "skrifterna" står det att man ska antasta kvinnor, smartskalle?

I Koranen och även i de texter som beskriver Muhammads liv står det ganska utförligt hur man ska behandla icke-muslimska kvinnor i icke-muslimska länder. Där har du rätt till att ha dessa kvinnor som sexslavar. Till och med när du har en fru hemma så är det tillåtet. Detta är inget nytt under solen och borde vara allmänkunskap om du frågar mig. Dock så verkar det vara just kunskapsbristen hos oss västerlänningar som gör att vi inte riktigt förstår allvaret i Islam. Många slår nog dövörat till då de reagerar med att det är för dumt för att vara sant. Det tråkiga är att det faktiskt är just så dumt i Islam och deras texter. Ni som kan så mycket om Islam kan väl skriva vad de fina texterna säger om Sharia och de muslimer som befinner sig i länder som är icke-muslimska? Att det automatiskt definieras som att Sharia är i krig mot den nationen tills den är en Islamsk nation. Så kan väl folk utefter det tyda mönstren från alla händelser som sker i Europa? Det som till och med sker i Sverige?

Jag önskar folk (främst de som kallar sig feminister) läste på lite. Önskvärt vore om de så kallade framstående och geni-förklarade feministerna som exempelvis Zara Larsson kunde spela in en youtube-film där hon tar till sig texterna där exempelvis Muhammad beordrar en misshandlad kvinna att skärpa sig och undvika misshandel genom att ge sin man bättre sex? Hon kunde föra en diskussion om det och ta upp det i förhållande till att i princip alla moskéer i Sverige råder kvinnor att mot sin vilja ha sex med sin man eftersom det är deras gudomliga plikt. En man som de inte ens vill ha som man vilket gör varje sexakt till en våldtäkt från början.

Enda sättet Zara Larsson skulle undkomma i den filmen skulle vara om hon trädde en kondom över huvudet istället för benet.
Citera
2016-01-06, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ordpistolen
Jag tvekar på att feminismen är utdöende.
Däremot kommer den att bli starkare och ännu dummare än vad den var innan.

Det beror nog på att intelligenta människor väljer att inte kalla sig feminister. Varför skulle man kvarhålla det begreppet när innebörden framstår som alltmer oklar.

Sakfrågor är viktigare.
Citera
2016-01-06, 15:04
Medlem
Kobolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tochtli
Det går att kollektivt anklaga män, det är feminister bra på, men om en viss typ av män, i detta fallet män från Mellanöstern och norra Afrika, har begått brottet, går det inte alls att kollektivt anklaga män från dessa länder för ansvaret. Jag tycker den tankegången är väldigt konstig, men den är mig inte främmande, den yttras ofta i Sverige. Svenska män får höra hur det är mäns fel att IS växer. Inte muslimska män, utan män. Varför inte gå steget ut, och säga människor? Inte så attraktivt, eftersom då även kvinnor skulle involveras.

Feminism är förakt mot män. Annars hade man preciserat sig mer, och sagt en viss typ av män. Eller varför inte en viss typ av människor? Det finns kvinnor som strider för IS.

Bara för att det går är det inte rätt. Kollektiv skuldbeläggning utifrån hudfärg eller kön är båda fel.
Citera
2016-01-06, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nedboy
(text)

Svarar i PM, vi börjar gå rätt mycket off topic nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in