Citat:
Forts:
Svar på första fetade: ja, då det bekräftas av flera vittnen. Vad bekräftar din mysiga teori bortsett från dina egna hjärnspöken?
Hur vet du att vakten inte tillkallade andra vakter och poliser? Försöker du flytta skulden på den stackars vakten som försökte sköta sitt jobb samtidigt som 1000 negrer och araber härjade fritt?
Du nämner flera gånger ordet "fest" när ingenting tyder på att det var en fest i närheten. Allt pekar på att denna grupp på 1000 blodtörstiga negrer och araber stod utanför en väldigt trafikerad tågstation och förgrep sig på alla kvinnor som passerade. Varför skulle över 1000 pers stå och festa utanför en jävla tågstation?
Svar på första fetade: ja, då det bekräftas av flera vittnen. Vad bekräftar din mysiga teori bortsett från dina egna hjärnspöken?
Hur vet du att vakten inte tillkallade andra vakter och poliser? Försöker du flytta skulden på den stackars vakten som försökte sköta sitt jobb samtidigt som 1000 negrer och araber härjade fritt?
Du nämner flera gånger ordet "fest" när ingenting tyder på att det var en fest i närheten. Allt pekar på att denna grupp på 1000 blodtörstiga negrer och araber stod utanför en väldigt trafikerad tågstation och förgrep sig på alla kvinnor som passerade. Varför skulle över 1000 pers stå och festa utanför en jävla tågstation?
Det blev väldigt rörigt här nu, jag ska försöka bena upp det:
Du påstod i ett inlägg att "En dörrvakt vittnade om att man delade upp sig i mindre grupper som i en jävla armé för att sedan gå och förgripa sig på ensamma kvinnor.En dörrvakt vittnade om att man delade upp sig i mindre grupper som i en jävla armé för att sedan gå och förgripa sig på ensamma kvinnor." Jag svarade på det ologiska i hur vakten skulle kunna uppfatta att 1000 personer delade upp sig i mindre grupper för att förgripa sig på kvinnor, och belyste problemet i att vakten i så fall inte tillkallade ytterligare vakter och polis. Poängen jag försökte få fram här är att en ensam dörrvakt givetvis inte kan ha koll på en 1000 personer stor skara och redogöra för händelseförloppet när dessa knoppar av i mindre grupper och vad dessa grupper gör, när ditt ursprungliga påstående fick det att låta som att vaktens vittnesmål styrkte att 1000 personer knoppade av i mindre grupper som utförde våldsbrotten. Att vakten möjligtvis har sett mindre grupper begå brott är alltså inte vad jag ifrågasatte, utan din formulering som fick det att låta som att vaktens vittnesmål styrkte att den 1000 personer stora skaran emanerade ut i mindre grupper som förgrep sig på människor.
Förstår du nu?
Tågstationen hade givetvis lika gärna kunnat vara en annan offentlig plats. Nu vet jag inte hur denna ansamling organiserats, men det är i min värld mycket troligare att man genom event och word of mouth har ansamlats än att man på förhand startat en aktion med syftet "Nu sprider vi skräck på Kölns centralstation!" Jag utesluter inte att det har funnits grupper/element som haft detta till syfte, men jag finner det otroligt att detta var huvudpoängen med folksamlingen. Bristen på polisnärvaro (som alldeles säkerligen skulle ha snappat upp detta genom sociala media och anmälningar från oroliga) styrker i min mening min tes. Hade man uppfattat en så organiserad aktion (ens reaktivt/i efterhand) hade man - får jag verkligen hoppas - skickat dit motsvarande piketstyrkor med flera.
Citat:
Du har än så länge inte kommit med en enda källa eller bevis för dina påståenden. Du tolkar hela händelsen precis som fan tolkar Bibeln, vilket i sin tur leder till att jag tappar tålamodet och tröttnar. Vill du föra en vuxen diskusion så bör du hålla dig till given fakta och verklighet, inte försöka vrida händelser så att det bättre passar in på din världsbild.
Problemet här är att du använder dig av den fakta som finns för att förklara väldigt otroliga händelseförlopp, medan jag ifrågasätter troligheten i händelseförlopp i förhållande till faktan som finns. Du verkar förvänta dig att jag ska bevisa mina påståenden med källor när jag argumenterar utifrån logik och resonemang, inte utifrån källor och bevis.
Vad som är "given fakta och verklighet" för dig är helt enkelt inte samma sak för mig. Åter igen, det är väl därför vi diskuterar? För att nå någon slags samförstånd och samlas på gemensam grund där vi kan nå gemensamma slutsatser, utifrån liknande definitioner, stipulationer och premisser?
Jag anstränger mig till mitt yttersta för att föra en vuxen diskussion, men du gör det svårt när du mellan raderna angriper min mognad och förståelse.
Jag försöker inte vrida händelser så att det bättre passar in i min världsbild. Jag försöker blott erbjuda alternativa förklaringar.
Citat:
Jag är öppen för precis allt du säger, sålänge det grundar sig i verkligheten och inte massa trams. Jag skulle uppskatta om du kunde bemöta mig med samma respekt.
Vad är verkligheten för dig? För mig låter det som att du redan bestämt dig för att din tolkning är rätt och att du inte alls är öppen för precis allt jag säger. I min verklighet är det inte så lätt som att dra slutsatsen att 1000 människor samlats för att begå brott (varför har jag argumenterat för i flera inlägg nu, men är det fortfarande oklart så säg till så ska jag försöka omformulera mig), eller så lätt som att det är MENA-människor därför var det öppet mål till detta händelseförlopp.
Du började bra, men din argumentationsstil har IMO kraftigt försämrats och du bemöter färre och färre av mina argument och påståenden och verkar dra dig mer och mer mot att återhävda dina ståndpunkter (detsamma kan sägas om mig) och indirekt angripa mig som person snarare än åsikterna och påståendena jag argumenterar för. Bättre kan du, det har jag sett tidigare i tråden.
- - -
Fortsätter svara på ditt tredje svar alldeles strax.