2016-01-06, 00:30
Medlem
Fizzlors avatar
Forts:

Citat:
Jag har inte läst vaktens vittnesmål, men för att vända på steken: tror du själv att vakten menade att samtliga eller ens en majoritet av dessa personer organiserade sig i mindre grupper och gick på mobil-, plånboks- och kvinnojakt? Det faller på sin egen rimlighet att dörrvakten kan vittna om att de mindre grupperna organiseras för att gå och förgripa sig på ensamma kvinnor, i sådana fall tycker jag huvudproblemet i den här delen av sub-diskussionen är att vakten inte tog sitt ansvar och tillkallade andra vakter och polis. Givetvis har vakten inte sett mer och kan vittna mer än till att det har delats upp folk i mindre grupper. Om detta var mober som angrep kvinnor, folk som gick vidare till annan fest eller för att göra något annat, kan vakten eller vi givetvis inte veta någonting om. Din formulering är alltså en aning vilseledande. Om det var medvetet eller en miss i deduktion från din sida lämnar jag åt dig.

Svar på första fetade: ja, då det bekräftas av flera vittnen. Vad bekräftar din mysiga teori bortsett från dina egna hjärnspöken?

Hur vet du att vakten inte tillkallade andra vakter och poliser? Försöker du flytta skulden på den stackars vakten som försökte sköta sitt jobb samtidigt som 1000 negrer och araber härjade fritt?

Du nämner flera gånger ordet "fest" när ingenting tyder på att det var en fest i närheten. Allt pekar på att denna grupp på 1000 blodtörstiga negrer och araber stod utanför en väldigt trafikerad tågstation och förgrep sig på alla kvinnor som passerade. Varför skulle över 1000 pers stå och festa utanför en jävla tågstation?

Citat:
Jag håller givetvis inte med om att verkligheten inte talar samma språk som mig. I min värld är det precis tvärtom i förhållande till dig. Så är det ju när vi har olika åsikter och perspektiv. Var den kommentaren verkligen nödvändig i ambitionen att hålla god ton, tycker du?

Du har än så länge inte kommit med en enda källa eller bevis för dina påståenden. Du tolkar hela händelsen precis som fan tolkar Bibeln, vilket i sin tur leder till att jag tappar tålamodet och tröttnar. Vill du föra en vuxen diskusion så bör du hålla dig till given fakta och verklighet, inte försöka vrida händelser så att det bättre passar in på din världsbild.

Jag är öppen för precis allt du säger, sålänge det grundar sig i verkligheten och inte massa trams. Jag skulle uppskatta om du kunde bemöta mig med samma respekt.
Citera
2016-01-06, 00:34
Medlem
BewilderedHulders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Kom igen nu kvinnor! Fatta att det brinner i knutarna. Om ni inte reagerar kommer ni drabbas av uppförandekoder för att inte egga upp muslimerna. Framtiden ÄR här och det verkar som om det blir säckiga kläder, slöja och nykterhet som gäller.

http://www.friatider.se/uppf-randekoder-inf-rs-i-k-ln-f-r-tyska-kvinnor-men-inte-arabiska-m-n

Uppförandekoder associerar jag med skuldbeläggande av tjejernas beteende. Sinnessjukt.
Jag tror knappast att situationen uppstod för att offren betedde moraliskt förkastligt. Det är ju för faaaaan uppförande koder för asylanterna som behövs.

Hur verklighetsfrånvänt som helst
Citera
2016-01-06, 00:36
Medlem
Tochtlis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Är exakt vad jag gör, använder huvudet.

Gruppen invandrare består av massor med människor och är endast halv- och helvuxna män som ägnar sig åt våldtäkt. a fact som man kanske ska skriva ut istället för att generalisera som en klåpare? Och skrev jag kanske inte just att det var extrema patriarkat som låg bakom våldäkter från
just invandrade män?
Patriarkat som många av FB värsta kvinnohatar snubbar tycker är toppen och borde återinföras till Sverige, för övrigt.

Och nej jag tycker nog alla former av våldtäkter uppmärksammas exakt lika i medierna.
-svensk våldtog och dödade, det skrevs det om…
-polsk eller vad fasen var han? lett? våldtar och dödar, det skrivs det om.
-våldtäkt på asylboende av ung pojke nyligen, skrivs det om.

Skillnaden mellan svensk media och FB maffian är att i media så skiter man i vilket hudfärg det var på förvaren man är lite mer fokuserad på brottet i sig.
PÅ FB är man helt fokuserad på vilken hudfärg män råkar ha som våldtar, så till den milda grad att man blir gruvligt besviken och tystnar om det visar sig vara en vit kille….FAN liksom! Nu kan man ju inte hata någon, var ju en i gänget….
Läs valfri tråd om våldtäkt under brottsfall. Patetiskt är vad det är.

Var är ex. trådarna från valfri rasist eller antifeminsit om gruppvåldtäkten i Steubenville, USA?
och efterföljande stigmation av flickan i fråga?
Tydligen i ytterst begränsad omfattning.

Vad i helvete, tror du händer om man håller på, som Sverige, och importerar, just det, IMPORTERAR män från just dessa trakter? Unga, sexuellt svultna män? Hur kan någon tro att detta kan sluta väl, någon som säger att hon är för kvinnors rätt? Du är nog ta mig fan den största jävla clown jag stött på i hela mitt liv. Du sitter och försvarar en import att de du helst vill se färre av i Sverige, för att du är så jävla rädd att bli kallad rasist av dina medsystrar. Feghet och ynklighet tar sig många uttryck i det moderna samhället.

Det som det sällan skrivs om, är varifrån männen kommer. Det är jävligt väsentlig information. Det är värre att komma till ett land som invandrare och bete sig illa, än att födas i ett land och bete sig illa. Har man som invandrare, som de säger, flytt från krig och förtryck, då ska man sköta sig i landet som tar emot en. Punkt slut. Gör man inte det, och börjar antasta lokalbefolkningen som försörjer ens uppehälle med sin egen jävla lön, då är man en parasit som ska ut.

Var är feministernas trådar?
Citera
2016-01-06, 00:36
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Halloween2
När jag gick i skolan kom det en flourtant till klassen och delade ut flour, om några år kommer det en burka tant och informerar om hur flickorna ska bete sig.

Detta är sjukt.
Det absolut sjukaste är att så många kvinnor så snabbt anpassar sig och tom hyllar denna utveckling. Kanske de faktiskt VILL ha det så här? Vad spelar lite uppförandekoder för roll? Vad gör det att myndigheterna riktar insatserna mot de drabbade kvinnorna? Huvudsaken är ju att inte skuldbelägga de stackars förtryckta araberna.

När ska dessa damer fatta att etablissemanget skiter fullständigt i deras "rättigheter"? När ska de förstå att dessa rättigheter snart kommer vara borta? Det kan ju inte vara så att de är helt jävla pantade. Nån verklighetsanalys måste de ju vara kapabla till.

Är mycket nyfiken på hur snacket går i diverse feministiska grupper. Måste ju börja låta lite tomt att skuldbelägga ALLA män för vad en uppenbar och väldefinierad grupp från mellanöstern och afrika ställer till med.
Senast redigerad av Japhy 2016-01-06 kl. 00:41.
Citera
2016-01-06, 00:39
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BewilderedHulder

Uppförandekoder associerar jag med skuldbeläggande av tjejernas beteende. Sinnessjukt.
Jag tror knappast att situationen uppstod för att offren betedde moraliskt förkastligt. Det är ju för faaaaan uppförande koder för asylanterna som behövs.

Hur verklighetsfrånvänt som helst
Men det är väl ganska uppenbart att feminister på fb inte bryr sig om att deras friheter kommer beskäras? De hyllar det och verkar vara glada åt att få hjälpa dem med filtar, mat med mera. Förstår inte hur de tänker, men det är väl könsbundet, detta behov av att leva i förnedring. Titta på Merapi här ovanför som gör allt hon kan för att vända ut och in på sig själv för att förklara att det absolut inte handlar om invandring, mellanösternmentalitet eller liknande. Istället handlar det om... Män.
Citera
2016-01-06, 00:40
Medlem
Fizzlors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regentia
Jag nekar inte till att brottsstatistiken har ökat till invandrares nackdel. Till skillnad från dig (antar jag) och många andra som driver liknande retorik och frågor är jag övertygad om att frågan inte är så enkel som att vi importerar våldtäktskultur eller att MENA-folk skulle vara mer våldsbenägna. Jag försöker istället att förklara brottslighet utifrån andra faktorer, till exempel brottsbenägenhet i tidig ålder, ekonomiskt och socialt utanförskap, psykiska åkommor med mera. Jag tror alltså inte att det handlar om att vissa etniciteter, kulturer (förutom i de fall vi pratar om brottskultur, dvs), religioner eller dylikt är mer våldsbenägna; jag söker mer behavioristiska och psykologiska förklaringar än ras, härkomst och så vidare.

Snor skamlöst inlägget av Ghana på sida 4 i denna tråd:
Citat:
Invandrargruppers överrepresentation i förhållande till svenskar:

Nordafrikaner 23 gånger
Irakier 20 gånger
Iranier 10 gånger
Jordanier, palestinier, syrier 9,5 gånger
Turkar 9 gånger
Bolivianer, peruaner, ecuadorianer 10 gånger
Portugiser och spanjorer 6,5 gånger
Etiopier 7,5 gånger.
Övriga afrikaner 16,5 gånger

Källa: Brå 1996:2 sid 107

Det kommer inte "öka något". Det kommer öka kraftigt. Och det har redan gjort det; sedan 1975 ökade antalet anmälda utomhusvåldtäkter med 400% (källa BRÅ).

Jag försöker istället att förklara brottslighet utifrån andra faktorer, till exempel brottsbenägenhet i tidig ålder, ekonomiskt och socialt utanförskap, psykiska åkommor med mera.

Spelar det någon roll om personerna som gruppvåldtar dig hade en fattig uppväxt?
För övrigt kan allt sådan trams bortfärdas om man bara tittar tillbaks i historien. Bestialiska gruppvåldtäkter som vi ser idag fanns inte i Sverige innan mångkulturen, och då har Sverige varit jävligt fattigt ända fram till 1950-talet. Samma sak gäller i alla andra europeiska länder.

Citat:
Vad för exakt samma sak? Som jag tidigare skrivit, du måste ge mig exempel här, och jag hoppas vi pratar om samma fenomen nu.
Jag kan nästan garantera (utan att backa upp det med källor) att nyårsnatten överlag är mer stökig och mängden folksamlingar, onyktra människor och dylikt bidrar till fler rån och våldtäkter än vad som är vanligt under merparten av årets andra dagar. Åter igen utan att kunna backa upp det utan källor kan jag lova dig att det sker fler rån, våldtäkter och andra brott även av tyskar, svenskar och andra icke-negrer/icke-araber/vad-du-än-vill-kalla-dem nyårsnatten. Det är helt enkelt ett guldläge för denna typen av brottslingar.

Det har rapporterats om exakt samma sak på flera håll, bland annat i Gävle och Kalmar - stora gäng med negrer och araber som på nyårsnatten förgriper sig på och rånar ensamma tjejer. Detta tyder på att det är planerat i förväg och inte något "spontant".
Citera
2016-01-06, 00:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fizzlor
Snor skamlöst inlägget av Ghana på sida 4 i denna tråd:

Jag försöker istället att förklara brottslighet utifrån andra faktorer, till exempel brottsbenägenhet i tidig ålder, ekonomiskt och socialt utanförskap, psykiska åkommor med mera.

Spelar det någon roll om personerna som gruppvåldtar dig hade en fattig uppväxt?
För övrigt kan allt sådan trams bortfärdas om man bara tittar tillbaks i historien. Bestialiska gruppvåldtäkter som vi ser idag fanns inte i Sverige innan mångkulturen, och då har Sverige varit jävligt fattigt ända fram till 1950-talet. Samma sak gäller i alla andra europeiska länder.

Det har rapporterats om exakt samma sak på flera håll, bland annat i Gävle och Kalmar - stora gäng med negrer och araber som på nyårsnatten förgriper sig på och rånar ensamma tjejer. Detta tyder på att det är planerat i förväg och inte något "spontant".

Och var står det om överepresentationen för våldtäkt hos gruppen unga män kontra andra?
Hur många ggr större är den kontra ex. kvinnor?
hmm?
Citera
2016-01-06, 00:43
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SugaredThoughts
Det finns ingenstans Tyskland kan utvisa dem. Deras ursprungsländer tar inte tillbaka dem. Blir de flyktingar från Tyskland kommer de till oss istället.
Tja, en sanning med modifikation..
Ge Etiopien, Somalia, Syrien, Irak osv. 20 000$ och de får göra vad de vill med skräpet!
Summan kan givetvis förhandlas både uppåt och neråt.
Vilket som så blir det billigare för oss.

Nu är jag ju inte feminist, men kan svara i del av mina bekantas ställe.

-Det är ju synd om dem.
-De är ju krigsskadade.
-Det är ju barn.
-De är fattiga.
-De förstår inte det västerlänska sättet.

Glöm för all del inte pappan i Härnösand som fick sin dotter knivmördad av en neger och sedan startade en antirasist grej. "Må alla som besöker Härnösand pissa på hans grav"
https://sv.wikipedia.org/wiki/Stig_Wallin
Citera
2016-01-06, 00:48
Medlem
Citat:
Och var står det om överepresentationen för våldtäkt hos gruppen unga män kontra andra?
hmm?

JA, MEN VAR VILL DU KOMMA?

Män begår fler brott än kvinnor, det vet vi redan. Exakt vad är din poäng med det påståendet?

Vi säger invandrare är överrepresenterade inom bl.a. vålds- och sexualbrotten, och eftersom det nu pågår en massiv invandring från områden med överrepresenterade grupper borde den stoppas, för annars kommer våldtäkt och andra våldsbrott öka.

Du säger Män begår mycket fler brott än kvinnor... öööhh, öööög
Citera
2016-01-06, 00:50
Medlem
Ordpistolens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Det absolut sjukaste är att så många kvinnor så snabbt anpassar sig och tom hyllar denna utveckling. Kanske de faktiskt VILL ha det så här? Vad spelar lite uppförandekoder för roll? Vad gör det att myndigheterna riktar insatserna mot de drabbade kvinnorna? Huvudsaken är ju att inte skuldbelägga de stackars förtryckta araberna.

När ska dessa damer fatta att etablissemanget skiter fullständigt i deras "rättigheter"? När ska de förstå att dessa rättigheter snart kommer vara borta? Det kan ju inte vara så att de är helt jävla pantade. Nån verklighetsanalys måste de ju vara kapabla till.

Är mycket nyfiken på hur snacket går i diverse feministiska grupper. Måste ju börja låta lite tomt att skuldbelägga ALLA män för vad en uppenbar och väldefinierad grupp från mellanöstern och afrika ställer till med.

Hahaha ett väldigt roligt inlägg , men du kan väl på allvar inte tro att feminister skulle kunna ha förmågan att göra en verklighetsanalys? Naivitet, vanföreställningar och känslor är vad som styr feministerna. Verklighetsuppfattningen lyser med sin frånvaro.
Citera
2016-01-06, 00:53
Medlem
Japhys avatar
Citat:
hmm?
Så inte ens när tusentals araber samlas i flock för att visa Europeiska kvinnor att de lever i en ny, islamserad värld, förmår du dig reagera. Istället känns det bekvämare att anklaga gruppen "män" för detta. Det är ju helt sanslöst.

Hur ställer du dig till införandet av uppförandekoder för kvinnor, för att de inte ska provocera dessa "män"? Känner du dig trygg i förvissning om att samhället står på din sida? Eller bryr du dig inte?

Offrar du din egen frihet till förmån för massinvandring och islamisering? Gör du det med glädje, eller kommer det kännas lite sorligt när du en dag vaknar upp och inser att det är förenat med stor fara att gå ut utan slöja?
Citera
2016-01-06, 00:57
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ordpistolen
Hahaha ett väldigt roligt inlägg , men du kan väl på allvar inte tro att feminister skulle kunna ha förmågan att göra en verklighetsanalys? Naivitet, vanföreställningar och känslor är vad som styr feministerna. Verklighetsuppfattningen lyser med sin frånvaro.
Faktum är att jag tror feminismen är på utdöende. Det måste vara svårt att locka nya kvinnor till massinvandringshysterin i exempelvis Köln, nu när de får svart på vitt att feminism handlar om att införa uppförandekoder för kvinnor i syfte att hindra arabiska män från att våldta och råna dem.

Tror inte särskilt många kvinnor i Köln på allvar hävdar att det är ett fenomen bland tyska män som resulterar i detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in