Citat:
Ursprungligen postat av
Iradeorum
Hört talas om genetik, gruppsykologi, relativrisk och normalfördelning? Alla hajar bits inte men jag slår vad om att du inte vill simma i en hajtank ändå.

Ironiskt nog har jag dykt med hajar, så visst.
Du får gärna länka till den genetiska rapport som menar att samtliga från MENA har en gen som orsakar impulsivitet och våldsamt beteende. Ska du kanske länka till den finska rapporten nu, eller?
Givetvis har det med grupppsykologi och vilken kvinnosyn
dessa männen har.
Citat:
Ursprungligen postat av
kostarskjortan
Är det fel att generalisera? Ofta är detta den bästa sortens metod för att uppskatta saker och ting. Du gör ju det också. Generaliseringar beskriver ofta sanningen.
Vad är den generalisering du vill dra i detta fall då? Att majoriteten av de som kommer till Europa är brottsliga, eller begår sexuella brott? Låter ju helt klart som en rimlig slutsats att dra.
Citat:
Ursprungligen postat av
mediekrati
Du talar om kvinnosyn, menar du att kvinnosynen i muslimska länder skulle vara lika god som i Europa? Det finns en stor skillnad mellan kvinnosynen i Europa och kvinnosynen i mellanöstern/Nordafrika.
Vad spelar det för roll om samtliga 1000 var delaktiga, menar du?
P.S. Jag anser det vara lika avskyvärt som du, att vissa menar att kvinnorna får skylla sig själva. Ingen förtjänar att bli behandlad på detta vis. Jag anser heller inte att det har någonting med genetik att göra som vissa vill mena på. Däremot är det tämligen uppenbart att det har att göra med en annorlunda kvinnosyn som importeras och som hamnar i konflikt med våran.
Jag anser att kvinnosynen är relativ. Ur ett västerländskt perspektiv är den generella kvinnosynen i jämförelse med här och där sämre, skulle jag i alla fall säga. Det här säger jag mest för att det inte finns något att tjäna på att basha andra kulturer bara för att de inte håller västerländsk standard. Det är att helt ignorera historia och förutsättningar.
Däremot är jag nästan helt säker på att samma människor som sitter i den här tråden och spyr ur sig en massa rasism, är
exakt samma människor som säger att kvinnor får skylla sig själv för våldtäkter och kallar kvinnor som anmäler någon som fortsätter trots att kvinnan säger nej för horor. Deras kvinnosyn är helt i led med den som islamistiska grupperingar har. De har nog mer gemensamt än så.