Här kommer en kaskad av frågor som jag hoppas kunna få svar på innan imorgon, nyår!
Frågorna är i
fetstilt.
Av vad jag förstått efter att ha sökt runt i tråden så varar effekten ungefär 4 till 8 timmar om man snortar det, kan det stämma?
Och metylfenidat verkar ha korstolerans med tjack, kan det också stämma?
Jag har inte ADD, ADHD eller något sådant och jag tog en 40mg Ritalin med modifierad frisättning (depot?) för sisådär 5 timmar sedan, lite mindre kanske. Allt jag tyckte det kändes som efter en och en halv timme var att det var en "tröskeldos".
Jag kände mig rastlös men lite positivt upplyft. Så jag tömde ut lite under 10mg, krossade till ett fint torrt pulver och drog upp i näsan och först kändes det litegrann som en minimal kick på tjack, fick lite rysningar på ena sidan av kroppen, typ två gånger sen försvann dem. Väldigt subtila rysningar dock så kan ha varit något annat.
För en stund sen drog jag i mig ännu mer, ~20-25mg kanske, i näsan och nu är jag sjukt lugn och avslappnad. Men gäspar inte eller känner mig trött, är bara lugn helt enkelt.
Något speciellt fokus i sig har jag inte men jag kan ju fokusera på vad jag vill, inga stirriga tankar som man ibland kan få på visst tjack.
Har jag tagit för lite med andra ord? En polare sa att jag borde droppa en 40mg sen dra linor om 5mg styck lite då och då men jag tycker 5mg är alldeles för lite.
(Därav min fråga om korstoleransen med tjack, jag har nog lite tolerans från tjack kvar även om det är längesen nu jag tog det senast.)
Vad anser ni vara en lämplig dos nasalt i så fall för någon med eventuellt lite till medium tolerans på tjack?
Kanske bör nämna att jag är ute efter fokus och inspiration eller helst
"påfylld kreativitet",
precis som vissa batcher tjack ger en, men då kanske jag gått bet helt? (I och med det är två olika substanser menar jag.)
Tack för mig och gott nytt år imorgon!!